۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

پلمب ۴۰۰ انبار ضایعات در مشهد | تدوین سند توسعه محیط زیست شهر تا پایان سال

  • کد خبر: ۴۲۲۵۶
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
پلمب ۴۰۰ انبار ضایعات در مشهد | تدوین سند توسعه محیط زیست شهر تا پایان سال
رئیس اداره محیط زیست شهرداری مشهد گفت: با تدوین  سند توسعه محیط زیست شهر، نقشه راه محیط زیست مشهد طی ۱۵ سال آینده فراهم می‌شود
لیلی رحمانی | شهرآرانیوز؛ رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به سند توسعه محیط زیست شهر گفت: این سند نقشه راهی برای محیط زیست طی ۱۵ سال آینده خواهد بود که با همکاری ۱۹ سازمان مختلف در دست بررسی بوده و به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است و امیدواریم تا پاییز امسال تدوین و تهیه شود.
محمد پذیرا در حاشیه حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ در گفتگو با خبرنگار شهرآرا تأکید کرد که همراهی و همکاری با دیگرسازمان‌ها به دلیل بهره مندی از نظر آن‌ها و رسیدن به اجماع تمام ذی نفعان در تدوین سند توسعه محیط زیست است.

وی ادامه داد: بودجه‌ای برای این موضوع اختصاص داده شده و از طریق برگزاری کارگروه‌ها در حال پیگیری است؛ اقدام خوبی که برای اولین بار در مشهد در حال اجراست و همچنین اگر موضوعات پیش آمده در اثر شیوع کرونا وجود نداشت، تاکنون نیز اجرایی شده بود. ضمن آنکه تأکید ما اخذ مصوبات در این زمینه و لازم الاجرا بودن آن است. این سند به موضوعات مختلفی از جمله آب و فاضلاب، خاک، تنوع گیاهی و جانوری و... مربوط می‌شود.

او افزود: در ابتدای هراقدامی برداشت صحیح اطلاعات دارای اهمیت بسیاری است.
 
بسیاری از شکست‌ها نیز به دلیل نبود اطلاعات صحیح بوده است و ۱۰۰ دستگاه سنجش آلاینده‌های زیست محیطی در ۱۰۰ ایستگاه در شهر انواع آلاینده‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و اصلی‌ترین فناوری برای رسیدن به محیط زیست پایدار نیز همین ابزارهاست. به همین دلیل مشهد در زمینه اطلاعات صحیح بسیار پیشگام‌تر از دیگرشهر‌ها و حتی تهران است و ۸۹ درصد اطلاعات جمع آوری شده از این ایستگاه ها، مبنای تصمیم گیری‌های زیست محیطی است.

پلمب ۴۰۰ انبار ضایعات در مشهد

پذیرا در ادامه با بیان اینکه سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر مشهد تدوین شده است بیان کرد: از دل این سیاهه، لوایحی خارج شده که برای پیگیری و تبدیل شدن به مصوبه به شورای شهر ارجاع شده است. این مصوبات به اقداماتی خواهد انجامید که به کاهش آلودگی هوای شهر کمک خواهد کرد.
او درباره انبار‌های ضایعات شهر نیز گفت: نزدیک به ۴۰۰ مورد از این مراکز توسط شهرداری‌های مناطق پلمب شده است، اما بخشی از این انبار‌ها خارج از محدوده شهرداری بوده و نیازمند همراهی دیگرسازمان هاست. به زودی با اجرای طرح هایی، چون سیمپ و... برای حذف زباله‌های پراکنده شهر پیگیری‌های بیشتری خواهد شد. این اقدام منجر به کاهش زباله گرد‌ها نیز می‌شود.


کاهش کانون انتشار حیوانات موذی از ۶۰ به ۱۱ مرکز

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد همچنین درباره حضور حیوانات موذی در شهر به برخی اقدامات و مشکلات این زمینه اشاره کرد و با بیان اینکه حذف قطعی آن‌ها نمی‌تواند از یک وعده فراتر برود اظهار کرد: هدف ما حفظ کانون حضور این حیوانات موذی در شهر است. طی یک سال ونیم گذشته ۵۳۰۰ کیلو طعمه در شهر برای مبارزه با آن‌ها توزیع شده و کانون‌های آن‌ها از ۶۰ مورد به ۱۱ مورد کاهش یافته؛ ضمن اینکه سیاست ما عقیم سازی آن هاست.

او با بیان یکی از طرح‌های این اداره درباره مشاغل مزاحم شهر نیز گفت: برای اولین بار در کشور دوره‌های آموزشی برای کارکنان بند ۲۰ (مشاغل مزاحم) در شهرداری مشهد برگزار خواهد شد که به استانداردسازی بهتر این موارد کمک خواهد کرد.
پذیرا در حوزه خودرو‌های دودزا نیز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵۱۱ خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و ۳۱۶۸ خودرو به دلیل دودزا بودن اعمال قانون، و ۲۹۳۷ خودرو نیز برای رفع نقص به تعمیرگاه اعزام شده اند. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق شماره ۱۳۷ موارد تخلف را گزارش کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->