نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

با مشارکت مردم می‌توان جرم و ناهنجاری را کاهش داد

  • کد خبر: ۴۲۴۹۲
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
با مشارکت مردم می‌توان جرم و ناهنجاری را کاهش داد
رئیس قوه قضائیه گفت: با مشارکت مردم می‌توان جرم و ناهنجاری را کاهش داد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله ابراهیم رئیسی ظهر پنج شنبه در دیدار با کارکنان دادگستری چهارمحال و بختیاری ضمن تشکر از خانواده‌های کارکنان دادگستری، اظهار داشت: مردم این خطه غیور و شجاع هستند و همواره نسبت به باورها و اعتقادات اعتقاداتشان حساس هستند.

 

وی گفت: عشایر و بختیاری‌ها و مردم استان از کسانی هستند که همواره نسبت به کرامت استانی، دین و ارزش‌ها حساس بودند و غیرت خود را نشان دادند که این امر در تعداد شهدای استان قابل مشاهده است.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: بر همگان روشن است که مردم نسبت به امنیت ملی حساسیت هستند که این حساسیت مقدس است و باید نسبت به آن خداوند را شاکر بود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: خدمتگزاری به این مردم از افتخارات من و همکاران است اگر تبسمی به لبخند به خانواده‌ای گرفتار نقش ببند، بسیار ارزشمند است.

 

وی ادامه داد: خداوند ظرفیت‌هایی به این استان داده است که جای شکرگذاری دارد و این نعمت‌های الهی باید در راه رضای خدا و همان رفع گره‌ها از زندگی مردم به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: در حوزه قضائی، مسئولان حوزه کلان استان، نظام مسائل را تدوین کرده و اولویت‌ها را مشخص کنند و به خواسته‌های مردم توجه کنند و اینکه دغدغه مردم مسئله اول باشد و رفع مشکلات مردم باید یک ضرورت از ناحیه همگان تلقی شود.

 

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: با مشارکت مردم می‌توان جرم و ناهنجاری را کاهش داد.

وی ادامه داد: امروز در ابتدای سفر به روستای شیخ شبان رفتم و مردم در این روستا ۸۴ شهید تقدیم نظام کردند و نشان دادند آماده خطرپذیری در میدان با تمام وجود هستند که این برای مسئولان، مسئولیت آور است و استفاده از ظرفیت‌ها باعث می‌شود حتی یک نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار نگیرد.

پرونده‌های قضائی تصمیم گیری سریع و قاطع را می‌طلبد

آیت الله رئیسی بیان کرد: پرونده‌های قضائی، تصمیم گیری سریع و قاطع را می‌طلبد تا مشکلات مردم حل شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: کار در حوزه‌های منابع طبیعی محیط زیست و … باید از طریق سازمان بازرسی و استانداری دنبال شود و مشکلات حل شود تا مردم احساس آرامش کند.

وی با بیان اینکه گرامی داشتن مردم به خدمت گزاری صادقانه و مخلصانه است که به دست توانای مسئولان حاصل می‌شود، تاکید کرد: مسئولان و مشکلاتی که مدیران امروز عنوان کردند و گزارشات رسیده را استفاده کردیم و تاکید من بر این است برای این منطقه که قاضی هم به اندازه کافی ندارد، می‌توان کارهایی را انجام داد و دغدغه مردم را کاهش داد.

وی ادامه داد: انتظار این است که کارهای اینجا به روز شده و پرونده معوقه نداشته باشیم و باید تلاش کنیم تا میزان نقض آرا در کشور کاهش پیدا کند.

رسانه‌ها چهره قضات نفوذ ناپذیر و شجاع به مردم معرفی کنند

آیت الله رئیسی تاکید کرد: چهره قضات نفوذ ناپذیر و شجاع باید به مردم معرفی شود و از رسانه‌ها می‌خواهم این افراد را چهره کنند.

وی تاکید کرد: موضوع لایحه جامع اداری استخدامی قوه قضائیه لایحه اش تهیه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه لایحه شورای حل اختلاف را تهیه کردیم و زمانی که آمدم این موضوع کار داشت و این موضوع در حال بررسی که هم اکنون پایان کار است، اظهار کرد: شورای حل اختلاف باید شورای حل اختلاف باشد که طبق اساس کار این محوری‌ترین کار است که کمک بسزایی به ما می‌کند.

وی ادامه داد: جرایم قابل گذشت در مجلس تصویب شد و با تأیید شورای نگهبان ابلاغ شد و گاهی شورای حل اختلاف پرونده‌های سنگینی را با مصالحه حل می‌کند که جای تشکر دارد.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: باید معیشت و مسکن همکاران را دنبال کرد اما شأن دادگستری رعایت شود و باید دادگستری در موضع صلابت و سلامت کار خود را دنبال کند.

سلامت دستگاه قضا از موارد مورد تاکید است

وی با بیان اینکه ضرورت دارد سازمان بازرسی با بقیه بخش‌ها ارتباط داشته باشد و نظارت‌ها دقیق باشد، افزود: مسئله فعال کردن سازمان‌ها و ارتباط با تمام دستگاه‌ها است تا نظارت‌ها افزایش و به خط باشد و حضورها کاهش پیدا کند که این مهم به دولت الکترونیک کمک می‌کند.

وی ادامه داد: سلامت دستگاه قضا از موارد مورد تاکید است و از هرگونه روابط ناسالم باید جلوگیری کرد که این مهم به دست کارکنان دستگاه قضا محقق می‌شود.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: قاضی تصمیم‌گیرنده است و از هرگونه روابط ناسالم باید پرهیز شود که مردم احساس می‌کنند در این زمینه مجموعه حفظ شده است و موضوع وکالت تضمینی که گاهی در برخی رسانه‌ها تبلیغ شده اهانت به دستگاه قضا است.

منبع:مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->