خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کدام سیب زمینی‌ها سمی هستند؟

  • کد خبر: ۴۲۵۰۵
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
کدام سیب زمینی‌ها سمی هستند؟
سیب‌زمینی به دلیل مصرف بالا معمولا به صورت عمده خریداری می‌شود که ممکن است جوانه بزند که مرکز سم‌های طبیعی است.
به گزارش شهرآرانیوز، غذا‌های بسیاری را می‌شود با ترکیب سیب‌زمینی و مواد خوراکی تهیه کرد. به دلیل مصرف بالای سیب‌زمینی ممکن است ما به صورت عمده این محصول را خریداری و برای مدت زمان طولانی نگه داریم. قبل از هر چیزی باید بدانیم که نباید سیب‌زمینی و پیاز را در یخچال و زیر نور خورشید قرار دهیم. ایده‌آل‌ترین مکان برای این محصولات در داخل کابینت بدون رطوبت است.
 

آیا می‌شود سیب‌زمینی‌های جوانه‌زده را استفاده کرد؟

 
به عقیده مرکز سم‌های طبیعی، سیب‌زمینی‌هایی که جوانه می‌زنند را باید دور ریخت. سولانین و کاکونین، دو ماده سمی هستند که در سیب‌زمینی‌های جوانه‌زده یافت می‌شوند. این دو ماده برای سلامتی ما بسیار مضر هستند. همچنین سیب‌زمینی‌های سبزشده (که نور باعث تولید ماده کروفیل در سیب‌زمینی می‌شود و به رنگ سبز در می‌آیند) را باید دور بریزید. البته که ماده کروفیل سمی نیست، ولی این نشان از افزایش فعالیت تولید سم است. سم سیب‌زمینی در پوست و جوانه‌های آن وجود دارد.
 

این سیب‌زمینی‌های سمی چه ضرری دارند؟

 
سم‌ِ سیب‌زمینی وقتی وارد بدن ما می‌شوند موجب بیماری‌هایی از جمله بیرونروی، حالت تهوع، تب، سردرد و دل‌درد می‌شود. برای مطمئن بودن از سلامت سیب‌زمینی‌ها، بهتر است همیشه آن‌ها را پوست بکنیم.

برای جلوگیری از سبز شدن و جوانه زدن سیب‌زمینی‌ها بهتر است به مقدار مصرف خود خریداری کنیم و در جای مناسب نگه داریم.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->