سرخط خبرها

گلریزان کوله‌های مهربانی

  • کد خبر: ۴۲۸۶
  • ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
گلریزان کوله‌های مهربانی
به همت پویش مردمی « مهر-بان باشیم» برگزار شد

نعیمه زمانی
دبیر شهرآرا محله

دومین سالگرد تأسیس پویش مردمی « مهر-بان باشیم» با هدف تهیه‌ نوشت‌افزار برای کودکان نیازمند برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله، در این مراسم که به اجرای موسیقی، سرود و آواز، طنز و گلریزان برای تهیه نوشت‌افزار کودکان حاشیه شهر پرداخته شد، دبیر پویش مردمی
«مهر- بان باشیم» ابراز کرد: در دومین سالگرد تأسیس این پویش مردمی تصمیم گرفتیم بااجرای برنامه‌های متنوع و شا حال مردم را خوب کنیم و آن‌ها نیز اگر احساس خوبی داشتند این احساس را با اهدای کوله‌های مهربانی به کودکان نیازمند انتقال دهند و حس و حال بچه‌های حاشیه‌نشین شهر را نیز خوب کنند.
محمدحسین سیستانی ادامه داد: در این مراسم جشن گلریزانی به پا شد که به‌واسطه‌ آن و مهربانی مردم مبلغ 3میلیون و 690هزار تومان برای انجام این امر جمع‌آوری شد.
دبیر پویش مردمی «مهر- بان باشیم» خاطرنشان کرد:همچنین در راستای تحقق این هدف در نظر داریم فروش مجازی هم داشته باشیم تا کمک‌های بیشتری به این افراد کنیم.
وی افزود: در این راستا با چند کارآفرین به توافق رسیده‌ایم که کالاهای هنری دستی خودشان را برای انجام این امر به فروش بگذارند و سود حاصل از آن را به کودکان نیازمند اختصاص دهند تا بتوانیم کوله‌های بیشتری تهیه کنیم و شادی را به کودکان بیشتری هدیه دهیم.
سیستانی خاطرنشان کرد: کوله‌های مهربانی به منظور رفع نیاز دانش‌آموز حاشیه شهر به نوشت‌افزار ارائه خواهد شد.


هزینه‌های زیاد
این بسته‌های تحصیلی کامل است و شامل لوازمی مانند مدادرنگی، دفتر، کیف، مداد و... است. در واقع وسایل به گونه‌ای انتخاب خواهد شد که نیاز دانش‌آموز طی یک سال تحصیلی را برآورده کند و او کمبودی در این زمینه نداشته باشد.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که کیفیت و کمیت را در ارائه‌ نوشت‌افزار در نظر بگیریم. بنابراین سعی داریم بهترین وسایل را برای دانش‌آموزان بیشتری مهیا کنیم.
سیستانی افزود: متأسفانه هزینه‌های خرید وسایل نوشت‌افزار بسیار زیاد است و نسبت به سال گذشته چندبرابر شده است. این موضوع یک مشکل محسوب می‌شود زیرا اگر قیمت‌ها مناسب باشد نوشت‌افزار بیشتری برای طرح کوله‌های مهربانی تهیه خواهد شد.


مشارکت مردمی
وی تصریح کرد: براساس برآوردی که انجام شده است بسته‌های تحصیلی بین 300دانش‌آموز حاشیه شهر در تاریخ 20 تا 25شهریور توزیع خواهد شد تا قبل از شروع سال تحصیلی به دست این کودکان برسد و آن‌ها دغدغه این موضوع را نداشته باشند.
دبیر پویش مردمی « مهر- بان باشیم» با اشاره به اجرای این برنامه در سال گذشته اظهار کرد: این برنامه در سال گذشته با 2گلریزان اجرا و امسال نیز با تفاوت‌هایی برگزار شد. با این حال مردم مشارکت و همکاری بسیاری داشتند و از این برنامه استقبال بی‌نظیری کردند که انتظار آن را نداشتیم.
وی ادامه داد: مردم همواره در این برنامه‌ها مشارکت خوبی دارند و با حضور و کمک خود در کنار ما هستند. سیستانی افزود: طرح‌های ما مردمی است و امور خیرخواهانه در آن لحاظ شده است. به همین دلیل مردم نیز ما را همراهی می‌کنند و هیچ‌گاه تنهایمان نگذاشته‌اند.


همراهی مسئولان
وی همراهی مسئولان را بااهمیت دانست و گفت: طرح‌های ما درراستای شادی‌بخشیدن به مردم است و همیشه خواسته‌ایم که مورد نظارت قرار بگیریم زیرا به خود مطمئن هستیم.
سیستانی افزود هدف ما امیددادن به مردم است؛ اگر مسئولان بر کار ما نظارت کنند به ما اطمینان خواهند کرد و امیدواریم این‌گونه ما را همراهی کنند تا کارهای بزرگی برای مردم کشورمان انجام دهیم.


توزیع بسته‌های سلامت
دبیر پویش مردمی « مهر- بان باشیم» از اجرای طرح «توزیع بسته‌های سلامت» خبر داد و گفت: یک ماه پس از اجرای طرح کوله‌های مهربانی، تصمیم داریم بسته‌های بهداشتی و سلامت را هم بین این دانش‌آموزان توزیع کنیم. ضمن اینکه چند مدرسه دیگر را در این زمینه تحت پوشش قرار خواهیم داد.
وی افزود: براین اساس بسته‌هایی شامل سیب، مسواک و خمیردندان با هدف تشویق و ترویج سلامت بهداشت دهان و دندان تهیه و در بین دانش‌آموزان توزیع خواهیم کرد. در کنار آن آموزش مربوط را هم به آن‌ها ارائه خواهیم داد.
سیستانی یادآور شد: علاوه‌بر اجرای این امور، طرح « من یک پاکبان هستم» را در 18شهریورماه اجرا خواهیم کرد. این طرح که سال گذشته در راستای جمع‌آوری زباله‌ها در ایام تاسوعا، عاشورا و شهادت امام‌رضا(ع) انجام شد، از استقبال خوبی همراه بود. به همین دلیل امسال نیز آن را عملی خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->