نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

شهرخودرو از دیداری که می‌توانست برنده آن باشد، دست خالی برگشت | باخت از ترس باخت!

  • کد خبر: ۴۳۰۳۱
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
شهرخودرو از دیداری که می‌توانست برنده آن باشد، دست خالی برگشت | باخت از ترس باخت!
سومین شکست آسیایی شهرخودرو در حالی رقم خورد که عنابی‌های سفیدپوش در ورزشگاه الجنوب باشگاه الوکره در مقابل شباب الاهلی از هر زمان دیگری به اولین امتیاز آسیایی خود نزدیک‌تر بودند.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ سوت پایان علی صباح، قاضی عراقی، سومین شکست آسیایی شهرخودرو را در حالی رقم زد که عنابی‌های سفیدپوش در ورزشگاه الجنوب باشگاه الوکره از هر زمان دیگری به اولین امتیاز آسیایی خود نزدیک‌تر بودند. نماینده مشهد که در اولین حضور آسیایی خود بعد از ۲ شکست مقابل الهلال و پاختاکور، در دوران پساکرونایی به ورزشگاه بی‌طرف در کشور قطر رفته بود و تحت تدابیر شدید پروتکل‌های بهداشتی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به‌دنبال اولین امتیاز خود در لیگ قهرمانان برابر تیم ضعیف گروهش بود، نتوانست از این میدان دست پر خارج شود و با وجود اینکه سطح کیفی بازی اماراتی‌ها چندان چنگی به دل نمی‌زد و می‌شد این تیم را برد، با یک گل مغلوب آن‌ها شدند؛ شکستی که حالا در پایان بازی‌های رفت دور گروهی عنابی‌های مشهد را به‌تن‌هایی در قعر جدول گروه دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قرار داد.


شروع بد و رو به عقب

یکی پس از دیگری! پاس‌های سفیدپوشان ایرانی میدان در ۴۵ دقیقه اول آن‌قدر رو به عقب و در عرض بود که کیفیت بازی آسیایی در حد لیگ محلات پایین آمده بود. مهدی رحمتی که اولین تجربه سرمربیگری شهرخودرو را به‌دلیل نداشتن مدرک مربیگری از روی سکو‌ها و به‌عنوان بازیکن ذخیره سپری می‌کرد، در نیمه اول تیمش را محتاط‌تر از حد تصور روانه میدان کرد. احتیاط و ترسی که اجازه نداد شهرخودرویی‌ها روی دروازه تیم اماراتی فشار بیاورند. تیمی که الحق و الانصاف از حیث فنی هیچ چیزی از نماینده ایران بیشتر نداشت. با این وجود شمار پاس‌های رو به عقب و در عرض شهرخودرویی‌ها با وجود عدم پرس از سوی تیم حریف، آن‌قدر زیاد بود که دیگر بیننده تلویزیونی را کلافه می‌کرد.


پاتک عنابی‌ها به تک اعراب

نیمه دوم با یک دستور تاکتیکی مشترک از سوی کادر فنی هر ۲ تیم همراه بود. جایی که هم جرارد ساراگوسا و هم مهدی رحمتی به‌خوبی از ضعف فنی تیم حریف آگاه شده بودند و به بازیکنان خود دستور پرس از جلو و فشار روی دفاع حریف را داده بودند. با این وجود خلاقیت و قدرت فردی بازیکنان ایرانی به شهرخودرویی‌ها کمک کرد تا در همان شروع نیمه دوم در این کار بر اعراب چربش داشته باشند و پرس شدیدشان در یک‌سوم دفاعی شباب الاهلی کارساز شود. قرمز‌های اماراتی که غافلگیر شده بودند، در شروع نیمه دوم توپ و میدان را به شهرخودرو دادند تا شاگردان رحمتی کمی رو به جلوتر و بهتر از نیمه اول بازی کنند. با این وجود در ادامه و درست در زمان عقب‌کشیدن سفیدپوشان ایرانی برای تجدید قوا، اماراتی‌ها بازی را به تعادل کشیدند تا باز هم شاهد کیفیت پایین بازی از سوی ۲ تیم باشیم.


حفره مرگبار، گلر مغرور!

دقیقه ۷۴ بود که هافبک راست تیم اماراتی در یک حرکت غافلگیرکننده از حفره ایجادشده در جناح چپ شهرخودرو استفاده کرد و روی اشتباهات مکرر فرامرزی و بعد از آن سرعت پایین طاهران در کورس وارد محوطه جریمه نماینده ایران شد. حارب عبدا... بعد از ورود به محوطه جریمه تصورش را نمی‌کرد ضربه بغل‌پای نه‌چندان محکمش روی کم‌تجربگی گلر شهرخودرو از زاویه بسته به گل پیروزی‌بخش تیمش بدل شود. متین صفاییان که در این بازی به‌خاطر مصدومیت رحمتی، در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، درست چند دقیقه قبل از این گل در هنگام شروع مجدد بازی از کنار دروازه چند حرکت آکرباتیک به نشانه روحیه بالایش زد که به نظر بیشتر نشانه مغرورشدنش بود. بعد از این گل هم اگرچه شهرخودرویی‌ها برای جبران پیش کشیدند، اما ضربه سر قاسمی‌نژاد هم در دقایق پایانی کارساز نبود و به تیرک دروازه حریف اماراتی خورد.


شانس‌های شهرخودرو کم‌رنگ شد

با این شکست شهرخودرو، سومین باخت آسیایی‌اش در شرایطی رقم خورد که حالا نه‌تن‌ها از بخت کمی برای صعود به دور بعد برخوردار است، بلکه رکورد‌های منفی زیادی را به هم برای خود به‌جا گذاشته است. عنابی‌های مشهد هنوز با گذشت ۳ بازی از دور گروهی لیگ قهرمانان موفق به گلزنی در این رقابت‌ها نشدند و این عملکرد ضعیف خط حمله آن‌هاست. از سویی از حیث فنی و نتیجه‌گیری هم عنابی‌ها در قیاس با سایر نمایندگان ایران در تاریخ ادوار لیگ قهرمانان آسیا نمایش ضعیف‌تری داشتند.


از سکونشینی رحمتی تا حضور آل‌اشپورت!

یکی از اتفاقات جالب این بازی حضور رحمتی روی سکو‌ها بود. سنگربان‌مربی شهرخودرو که اولین‌بار در قواره سرمربی در کنار شهرخودرو بود، به‌دلیل نداشتن مدرک مربیگری مجبور بود بازی را از روی سکو‌ها و به‌عنوان بازیکن دنبال کند. رحمتی دستیار خود محمد نوازی را به‌عنوان نفر اول کنار زمین گذاشته بود تا لب خط بایستد و دستورات تاکتیکی را به بازیکنان داخل زمین بدهد. نوازی و سامره ۲ عضو کادر فنی شهرخودرو هستند که مدرک مربیگری «آ» دارند. اما یکی دیگر از نکات عجیب نبرد آسیایی نماینده مشهد برند تبلیغی روی پیراهن‌های این تیم بود. روی پیراهن شهرخودرویی‌ها آدرس سایت آل‌اشپورت نقش بسته بود. معمولا یک برند لباس هیچ‌وقت روی پیراهن تیم‌های ورزشی نامش نمی‌آید و تاریخ فوتبال کمتر به‌خاطر می‌آورد که برندی مثل آل‌اشپورت نامش به‌عنوان تبلیغات روی پیراهن بیاید!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->