یک شایعه عجیب حول باشگاه پرسپولیس| عمر السوما در تهران پرسپولیس اسلامی را نمی‌خواهد رقابت داغ سپاهان و پرسپولیس برای جذب پدیده لیگ تلاش فنایی برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس دعوت جامعه ورزش از مردم برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری + فیلم پیغام عبدالکریم به باشگاه پرسپولیس: نمی‌توانم برگردم تلاش بی نتیجه امیری برای برگرداندن سه سرخپوش معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد: حضور مردم، مسئله اصلی انتخابات است دو پرسپولیسی با یحیی گل‌محمدی به فولاد می‌روند رودربایستی پنهانی پیشکسوتان استقلال: جانشین آتیلا حجازی نمی‌شویم قهرمانی آزادکار مشهدی در آسیا قلعه‌نویی: مطمئناً به جام‌جهانی صعود می‌کنیم زمان مسابقات ایران در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ | فرار شاگردان قلعه‌نویی از گروه مرگ برنامه کامل مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ + نمودار حذفی نتیجه بازی پرتغال و گرجستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل ها و خلاصه بازی| شاهکار یاران گولیسیانی نتیجه بازی ترکیه و جمهوری چک در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل ها و خلاصه بازی| صعود قاطع ترک‌ها
سرخط خبرها

دختران کشتی‌گیر خانه‌دار شدند

  • کد خبر: ۴۳۲۳
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۱
دختران کشتی‌گیر خانه‌دار شدند
حاشیه‌نگاری از افتتاح اولین پایگاه تخصصی کشتی کلاسیک بانوان در مشهد

مژده رنگیان - روز گذشته در بوستان حجاب مشهد اولین پایگاه تخصصی کشتی کلاسیک ویژه بانوان در کشور افتتاح شد. پارک حجاب که از سال1385 درراستای ایجاد فضاهای ورزشی و فراغت ویژه بانوان در مشهد احداث شد، از 6صبح تا 14 در اختیار بانوان است و بعد از آن خانوادگی می‌شود. در بخش میانی این پارک بزرگ چندین ساختمان ساخته شده که به‌عنوان ساختمان مدیریت، نمازخانه، فروشگاه و سالن‌های ورزشی استفاده می‌شوند. ساعت10 صبح آفتاب شهریورماه داغ شده است. در ورودی یکی از سالن‌ها روبان‌های رنگی نصب شده و قرار است با قیچی‌کردن آن افتتاحی صورت گیرد، چندین ردیف صندلی برای میهمانان چیده شده است که در ردیف‌های نخست چهره‌های آشنای ورزش و کشتی نشسته اند و باقی آن توسط دختران ورزشکار کشتی و بانوان و کودکانی که در پارک صرفا حضور داشته اند تکمیل شده است. استاد حمید توکل، پیش‌کسوت کشتی مشهد، در ردیف جلو نشسته است و در کنارش امیر توکلیان، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، حضور دارد. چندین موسپید دیگر این رشته مانند بامشکی نیز برای حمایت از کشتی بانوان در این جمع حاضر شده‌اند. مسعود ریاضی رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی و عضو شورای شهر مشهد، حسن نوری معاون‌ سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری و زارعی معاون‌ ورزشی اداره کل ورزش استان، نیز از دیگر‌‌مسئولان حاضر در مراسم هستند.
مسئول شهرداری منطقه2 به رسم میزبانی خوشامد می‌گوید و با حضور مسئولان دیگر با اهدای قاب نفیسی از امیر توکلیان که توانست به‌همراه تیم نوجوانان نایب‌قهرمانی جهان را کسب کند، تقدیر می‌شود. نوبت به ریاضی می‌رسد و او درباره این اتفاق می‌گوید: به‌دنبال رسیدن کشتی خراسان به روزهای اوج هستیم. کشتی باید به خانواده‌ها برگردد و ورزش محبوب و اول مردم مشهد شود که یکی از راه‌های آن، مشارکت‌داشتن بانوان است. سرمایه‌گذار‌ی در کشتی بانوان زودبازده است و ملی‌پوشان خوبی در کلاسیک و آلیش داریم.
حالا وقت بریدن روبان است. استاد توکل در حالی که توکلیان زیر بازویش را گرفته و آهسته قدم برمی‌دارد برای افتتاح سالن به پیش می‌آید و سالن کشتی بانوان با دستان او افتتاح می‌شود. میهمانان کفش‌های خود را پشت در می‌گذارند و وارد سالن می‌شوند، به دنبال آن‌ها زنان و کودکان نیز وارد می‌شوند و آن را ورانداز می‌کنند. یکی از خانم‌ها می‌گوید «این همان سالن دفاع شخصی است که تغییر کرده، چقدر همه‌چیز نو شده است.» دوست همراه او می‌گوید «ما همیشه در زمستان و روزهای سرد و بارانی که برای ورزش به پارک می‌آمدیم، از این سالن استفاده می‌کردیم و حالا نمی‌دانیم بازهم این اجازه را به ما می‌دهند یا نه.» یکی از دختران کوچک هم از مادرش می‌پرسد اینجا قرار است چه‌کار کنند؟ که مادر می‌گوید «دیدی آقایان کشتی می‌گیرند؟ حالا خانم‌ها هم قرار است کشتی بگیرند و تمرین کنند.» 3 تشک کشتی در کنار هم قرار گرفته و در انتهای سالن کمدهایی برای وسایل ورزشکاران تعبیه شده است. دیوارها تا نیمه پوشیده شده‌اند تا ورزشکاران در تمرین آسیب نبینند اما در بازدید میهمانان از سالن، ریاضی به گوشه‌ای از سالن اشاره می‌کند که دارای زاویه است و از مسئولان سالن می‌خواهد تا آن قسمت را هم بپوشانند یا آدمک کشتی قرار دهند. همچنین گفته شد در بحث بهداشتی و ایجاد دوش برنامه ریزی‌هایی انجام شده و قرار است نصب شوند.موضوعی که بر آن تأکید شد، اختصاص این سالن صرفا به بانوان است.
دیگر بازدید تمام شده و دختران کشتی گیر تیم خراسان به همراه مربی با میهمانان این مراسم عکس یادگاری می‌گیرند اما دختران کوچکی در سالن می‌مانند و لباس‌های مخصوص ژیمناستیک خود را به تن می‌کنند زیرا قرار است کلاسشان چند دقیقه دیگر در همین سالن آغاز شود. آنا براتی، نایب‌رئیس بانوان هیئت کشتی استان و مربی تیم ملی که برای توسعه کشتی بانوان استان یک‌تنه پیش آمده است، درباره افتتاح این سالن می‌گوید: خداراشکر این فضا برای اولین بار در کشور به کشتی کلاسیک بانوان اختصاص پیدا کرده که هدف ما ایجاد پایگاه استعدادیابی کشتی دختران در این محل است. طبیعی است که با توجه به تعداد مراجعه‌کنندگان و علاقه‌مندان در تمامی‌ساعات سالن درگیر نیست و به همین دلیل کلاس‌های ژیمناستیک کودکان نیز همین جا برپا می‌شود. همین که سالنی ویژه تمرین دختران کشتی گیر بدون هیچ مشکلی وجود دارد، بسیار خوب است و مشکلات را کم می‌کند.
از سال‌96 که فعالیت دختران کشتی گیر ایران با حمایت رسول خادم رسمیت پیدا کرد، خراسانی‌ها جزو اولین استان‌های فعال در این رشته بودند که اتفاقا بسیار موفق ظاهر شدند و در میدان رقابت کشوری و لیگ نیز سکوهای برتر را در اختیار داشتند و در اولین تیم ملی کشتی بانوان ایران دارای نمایندگانی بودند. آن‌ها اما در این چند ماه اخیر برای داشتن سالن تمرینی با مشکلات زیادی روبه‌‌رو بودند؛ به طوری که مجبور شدند به تمرین در رینگ بوکس هم رضایت دهند. اما خبر خوبی که براتی، نایب‌رئیس بانوان هیئت، در حاشیه این مراسم داد، آماده‌شدن سالن کشتی سعدآباد برای تمرین دختران است، گویا ساختمان‌های اطراف به داخل سالن اشراف داشته و حالا با رنگ‌شدن این شیشه‌ها، 3روز در هفته ساعاتی برای تمرین به دختران اختصاص پیدا کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->