دستگیری زباله‌گردهایی که دختر تهرانی را دزدیدند ایران در معرض طغیان سرخک، بر اثر گردش ویروس در کشورهای همسایه اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نجات مرد میانسال از چاله آسانسور (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، پشت چراغ قرمز مراحل اداری ! سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد به دام افتاد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله یک شرور با قمه به خودروی پلیس در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه ته دیگ T ته خط سلامتی است خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی
سرخط خبرها

شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج، بارداری و کفن و دفن تامین اجتماعی + جزئیات

  • کد خبر: ۴۳۲۹۰
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج، بارداری و کفن و دفن تامین اجتماعی + جزئیات
قانون تأمین اجتماعی برای حمایت بیشتر و بهتر از بیمه شدگان، کمک هزینه‌های نقدی مختلفی را در نظر گرفته است. این کمک هزینه‌ها با رعایت شرایط و مقررات خاص به تمامی بیمه شدگان مشمول، تعلق می‌گیرد.
به گزارش شهرآرانیوز، هم‌رده آشنایی با انواع کمک هزینه‌های قانونی در سازمان تأمین اجتماعی: قانون تأمین اجتماعی برای حمایت بیشتر و بهتر از بیمه شدگان، کمک هزینه‌های نقدی مختلفی را در نظر گرفته است. این کمک هزینه‌ها با رعایت شرایط و مقررات خاص به تمامی بیمه شدگان مشمول، تعلق می‌گیرد.

۱- کمک هزینه ازدواج: تمامی بیمه شدگان، اعم از زن و مرد، که برای نخستین بار ازدواج می‌کنند، می‌توانند مبلغی معادل یک ماه متوسط حقوق و دستمزدشان را به عنوان کمک هزینه ازدواج دریافت کنند. دریافت کمک هزینه ازدواج توسط یکی از زوجین مانع از دریافت آن توسط دیگری، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد، نمی‌شود. شرط دریافت این کمک هزینه، بر اساس ماده ۸۵ قانون تأمین اجتماعی، این است که اولاً در تاریخ ازدواج کارگر، رابطه کاری او با کارفرما برقرار باشد (نام او در لیست بیمه ماهانه کارفرما موجود باشد)، ثانیاً، بیمه شده، ظرف مدت پنج سال قبل از ازدواج دست کم حق بیمه ۷۲۰ روز کاری را به سازمان پرداخته باشد (۷۲۰ روز سابقه بیمه داشته باشد)، ثالثاً عقد ازدواج، دائم و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد. برای دریافت این کمک هزینه، تمام بیمه شدگانی که شرایط قانونی را دارند، می‌توانند با در دست داشتن اصل و کپی سند ازدواج و شناسنامه زوجین به همراه دفترچه بیمه (برای مشخص شدن شماره بیمه شده) به شعبه سازمان تأمین اجتماعی مربوطه مراجعه و این کمک هزینه را دریافت کنند.

۲- کمک هزینه کفن و دفن: مطابق ماده ۸۴ قانون تأمین اجتماعی، «هر گاه بیمه شده‌ای فوت کند، هزینه کفن و دفن او از طرف سازمان پرداخت خواهدشد.» این کمک هزینه، مبلغ مقطوعی است که بابت کفن و دفن در گورستان عمومی شهر به بازماندگان متوفی پرداخت می‌شود. در صورت دفن متوفی در مکان‌های خاص، که قاعدتاً هزینه‌ای بالاتر از حد معمولی دارد، ما به التفاوتی پرداخت نخواهد شد.

۳- کمک هزینه زایمان و بارداری: معمولا زمانی که سخن از کمک هزینه بارداری و زایمان به میان می‌آید، گمان بیشتر مردم آن است که این کمک هزینه تنها به بانوان شاغل تعلق می‌گیرد و سایر بانوان از دریافت آن محرومند. با وجود آن که قانون برای مرخصی ایام بارداری بانوان تسهیلات ویژه‌ای پیش بینی کرده است، اما بانوانی که طی یک سال پیش از زایمان تنها ۶۰ روز سابقه بیمه داشته باشند نیز می‌توانند از نوعی کمک هزینه زایمان استفاده کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->