رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

جهانگیری: قیمت کالا‌های اساسی نباید بر معیشت مردم فشار وارد کند

  • کد خبر: ۴۳۳۱۹
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
جهانگیری: قیمت کالا‌های اساسی نباید بر معیشت مردم فشار وارد کند
معاون اول رییس جمهور در جلسه بررسی مسائل مربوط به کالا‌های اساسی و ضروری ظهر امروز (چهارشنبه) تأکید کرد: قیمت کالا‌هایی که بخش مهمی از سبد غذایی اقشار کم درآمد جامعه را تشکیل می‌دهد نباید به گونه‌ای تعیین شود که بر معیشت مردم فشار وارد شود.
به گزارش شهرآرانیوز، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به نارضایتی مردم از افزایش قیمت برخی از کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم مثل تخم مرغ در روز‌های اخیر، بر ضرورت مدیریت و ساماندهی قیمت و نظارت دقیق بر بازار کالا‌های اساسی و ضروری که با ارز دولتی مورد حمایت قرار می‌گیرند، تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه حمایت از تولید کنندگان و نیز توجه ویژه و حمایت از مصرف کنندگان باید به صورت توأمان در تعیین قیمت‌ها مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: تعیین قیمت باید به گونه‌ای باشد که تولید مقرون به صرفه باشد و در عین حال باید به این موضوع نیز توجه کرد که قیمت کالا‌هایی که بخش مهمی از سبد غذایی اقشار کم درآمد جامعه را تشکیل می‌دهد نباید به گونه‌ای تعیین شود که بر معیشت مردم فشار وارد شود.

جهانگیری از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت خواست با استفاده از ساز و کار‌های مختلف نظیر مدیریت صادرات، برنامه ریزی لازم را برای ساماندهی تولید کالا‌های مورد نیاز مردم نظیر تخم مرغ و جلوگیری از افزایش قیمت این دست از محصولات انجام دهند.

در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز حضور داشتند، دلایل گرانی تخم مرغ در روز‌های اخیر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست پس از بحث و بررسی مقرر شد با اعمال محدودیت و تعیین عوارض بر صادرات تخم مرغ، قیمت این محصول در بازار کنترل شود و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز ماموریت یافت با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تعیین قیمت تخم مرغ نسبت به نظارت کامل بر بازار قیمت آن اقدام کند.

همچنین مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی، برنامه ریزی لازم را برای واردات و تامین نهاده‌های دامی انجام دهد.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->