نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

«محجوب» به راه «ملایی» می‌رود؟!

  • کد خبر: ۴۳۳۲
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۸
«محجوب» به راه «ملایی» می‌رود؟!
وضعیت نامشخص جودوکارخراسانی در کانادا

ملی‌پوش سال‌‎های نه‌چندان‌دور جودوی خراسان فعلا قصد بازگشت از کانادا را ندارد. نام جواد محجوب دیروز بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد، درست بعد از اینکه خبر پناهنده‌شدن سعید ملایی مثل بمب ترکید. جودوکار خراسانی که روزی در کنار ملایی امیدهای طلایی جودوی ایران بود حالا چندماهی است که به کانادا رفته است و ظاهرا قصد بازگشت ندارد. محجوب جودو را در سال2018 پس از چند دوره ناکامی با موفقیت شروع کرد. او در مسابقات گرندپری 2 بار روی سکو رفت و طلا گرفت و در چند مسابقه دیگر هم عنوان خوبی کسب کرد؛ اما یک مصدومیت بدموقع او را دوباره از روز‌های خوبش دور کرد تا این‌بار به‌نوعی قید جودو را بزند. درواقع مصدومیت جواد، دلیلی شد که او پس از بی‌توجهی‌های فدراسیون جودو، دیگر دلیل مناسبی برای کنارگذاشتن رشته اصلی خود داشته باشد. محجوب در المپیک ریو2016 برای دومین‌بار نماینده ایران بر روی تاتامی مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان بود. او در سال‌های ابتدایی حضورش در جودو خیلی سریع به تیم ملی راه یافت و در مسابقات آسیایی در سال2012 و 2013 یک طلا و یک نقره برای ایران کسب کرد؛ اما هدف او که مدال‌آوری در المپیک بود، هیچ‌گاه عملی نشد و حضور او در المپیک با نمایش ضعیفش همراه شد که البته به نظر کارشناسان، شکست‌هایش به‌دلیل ضعف تاکتیکی جودوی ایران بود که قادر به رقابت با برترین‌های این رشته در جهان است. جواد محجوب پس از المپیک با انتقاد از عدم رسیدگی به وضعیت ملی‌پوشان از این رشته جدا شد و چندماهی اخبار پیوستن او به مبارزات قفس یا همان MMA در رسانه‌ها منعکس شد. پس از آن محجوب به ایران بازگشت و چند بار هم در گود‌های کشتی با چوخه دیده شد که در گذشته هم فعالیت‌هایی در این رشته داشته است؛ اما رفته‌رفته محجوب دوباره به روی تاتامی برگشت و سعی کرد تا یک‌بار دیگر شانس خود را امتحان کند که این‌بار به نظر می‌رسد مصدومیتش و سپس سفر به کانادا، او را برای همیشه از جودوی ایران دور کرده است.

 

حذف از جودو، اجباری یا اختیاری؟
محجوب پس از خارج‌شدن از کشور اولین گفت‌وگوی خود را با روزنامه شهرآرا انجام داد. آن‌روز‌ها در حاشیه اخبار مجمع انتخاب رئیس هیئت جودو، جواد محجوب اظهارات جالبی انجام داد و دلیل غیبتش در آن مجمع را مشکلات با فدراسیون عنوان کرد. جواد محجوب همچنین دل پری از بی‌توجهی به رسیدگی به وضعیت مصدومیتش داشت و گفت درحالی‌که با لباس تیم ملی مصدوم شده است، خرج درمان و هزینه‌هایش را خودش داده و هیچ‌کس هم از آن خبری نگرفته است. همه این‌ها درحالی بود که آرش میراسماعیلی که شواهد نشان می‌دهد خیلی رابطه خوبی با محجوب ندارد، یکی از سنگین‌وزن‌های جودوی ایران را که سال‌ها پیش از ایران مهاجرت کرده بود، بار دیگر برای بازگشت و پوشیدن لباس تیم ملی متقاعد کرده بود. البته محجوب دراین‌بین نگرانی‌ها درباره آینده خودش را هم دلیلی برای سفر به کانادا عنوان کرد؛ اما گفت هنوز تصمیمی قطعی نگرفته است و می‌خواهد فعلا در فضایی آرام و به دور از حاشیه چندماهی خارج از کشور باشد. بااین‌حال باگذشت چندین ماه محجوب تصمیمی برای بازگشت ندارد و فعالیت او در فضای مجازی، از آغاز تمریناتش در کانادا حکایت دارد که بیشتر شبیه به مسابقات مشت‌زنی است. با اینکه داستان محجوب با ماجرای پناهندگی خیلی تفاوت دارد، اما شاید بی‌توجهی به این ورزشکار ملی‌پوش باعث شده است او که در سال گذشته عملکرد خوبی در جودو داشت و هنوز چندسال دیگر می‌توانست در این رشته فعال باشد، قید این رشته را بزند و خداحافظی غریبی با تاتامی انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->