قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود
سرخط خبرها

آذر ماه ۹۹؛ بهره برداری از نخستین هتل تراز معلولان کشور در مشهد

  • کد خبر: ۴۳۵۲۸
  • ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
آذر ماه ۹۹؛ بهره برداری از نخستین هتل تراز معلولان کشور در مشهد
اولین هتل تراز معلولان کشور در نزدیکی بارگاه منور رضوی برای نخستین بار در کشور و با همت خیران در زمینی که توسط شهرداری مشهد به این کار اختصاص داده شده در حال ساخت بوده و در آذرماه امسال افتتاح خواهد شد.
لیلی رحمانی | شهرآرانیوز؛ اولین هتل تراز معلولان کشور در نزدیکی بارگاه منور رضوی در حال ساخت است و به زودی به بهره برداری می‌رسد. دراین راستا، صبح پنجشنبه، مدیرکل بهزیستی استان به همراه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ۲ مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور، مدیران عامل ۴ تشکل معلولان کشور، معاون استاندار خراسان رضوی، معاون توان بخشی و معاون پشتیبانی بهزیستی استان، شهردار منطقه ثامن، سازمان‌های مردم نهاد و افراد دارای معلولیت استان و کشور، به منظور رصد موانع دسترس پذیری افراد دارای معلولیت، مسیر هتل تا حرم مطهر رضوی را پیاده طی کردند و موانع موجود در مسیر هتل تا حرم رضوی را از نزدیک بررسی کردند.

این هتل که ساختاری در شأن و مناسب معلولان دارد برای نخستین بار در کشور و با همت خیران در زمینی که توسط شهرداری مشهد به این کار اختصاص داده شده است در آذرماه امسال افتتاح خواهد شد.

دومین هتل تراز معلولان در سواحل خلیج فارس

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در حاشیه این مراسم، گفت: تلاش می‌کنیم این هتل، که امیدواریم به عنوان الگو در دیگرنقاط کشور به آن توجه شود، در ۱۳ آذر امسال، برابر با سوم دسامبر میلادی، «روز جهانی معلولان»، به بهره برداری برسد.

علی همت محمودنژاد افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است یک هتل تراز معلولان هم در سواحل خلیح فارس برای استفاده این قشر ساخته شود.
وی ادامه داد: یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر تاکنون به عنوان شهروند معلول در سازمان بهزیستی کشور ثبت نام کرده اند و خدمات مختلف اجتماعی رفاهی دریافت می‌کنند.

ساخت با زمین اهدایی و پروانه رایگان شهرداری

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در پیمایش مسیر میان این هتل در حال ساخت تا حرم گفت: شروع این پروژه با همت یکی از خیران یزدی کلید زده شده و قرار است در نیمه آذرماه امسال افتتاح شود. این هتل در زمینی به مساحت ۹۱۸ مترمربع که اهدایی شهرداری مشهد بوده و همچنین با همراهی در صدور پروانه رایگان توسط این سازمان احداث شده است.

حمیدرضا پوریوسف با بیان اینکه شهر مشهد یکی از مقاصد مهم گردشگری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معلول کشور است افزود: اکنون فضای اقامتی مناسب در این شهر وجود ندارد و این هتل برای تکریم این افراد و همچنین ایجاد یک طرح الگویی در ضوابط برای جامعه معلولان مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: براساس پیشنهاد جامعه معلولان مسیر دسترسی این هتل نیز پیاده طی شد تا موانع احتمالی بررسی و رفع شود. مسئله دیگر نیز فرودگاه و وسایل نقلیه است که باید مناسب سازی و موانع رفع شود. اقدامات و مذاکراتی نیز در این راستا انجام شده است و امیدواریم با این اقدامات شاهد حضور بیشتر جامعه معلولان و کیفیت بیشتر پذیرایی باشیم.

خراسان رضوی، پیشرو در مناسب سازی معابر معلولان

معاون امور توان بخشی بهزیستی استان نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: امیدواریم در کل کشور به سمتی برویم که فقط یک هتل مخصوص معلولان نباشد و تمامی اماکن عمومی و هتل‌ها امکان استفاده را به همه افراد جامعه و به خصوص معلولان بدهند. طبق قوانین، هتل‌های چندستاره باید در ازای هر ۲۰ اتاق یک اتاق ویژه معلولان داشته باشند و باید به این مسئله توجه شود.

مسعود فیروزی با بیان اینکه خراسان رضوی در زمینه مناسب سازی برای معلولان پیشرو بوده است و رتبه اول کشوری را برای ۵ سال دارد اظهار کرد: گفتمان خوبی در راستای مناسب سازی شکل گرفته، اما اقدامات زیادی نیز باقی مانده که بخش مهمی از آن امور فرهنگی است که بر عهده رسانه هاست.
وی تأکید کرد: مهم است که احداث این هتل باعث ایجاد حساسیت شود. معلولان دارای تمام حقوق انسانی و صرفا دارای تفاوت هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->