ثبت‌ نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از 18 فروردین آغاز می شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تب؛ چراغ خطر کرونا

  • کد خبر: ۴۳۵۶۲
  • ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
تب؛ چراغ خطر کرونا
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: تب شایع‌ترین علامت در مبتلایان به کرونا بوده و در صورتی که جدی گرفته نشود ممکن است باعث تشنج شود.

به گزارش شهرآرانیوز، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: تب شایع‌ترین علامت در مبتلایان به کرونا بوده و در صورتی که جدی گرفته نشود ممکن است باعث تشنج شود.

مینو صادقی متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افرادی که دچار تب بالا می‌شوند باید سریع به مراکز درمانی انتقال یابند زیرا تب نشانه ابتلا به کووید۱۹ است و اگر درجه حرارت بدن بیشتر از ۳۷.۵ درجه سانتی‌گراد بود، حتما باید از داروی ضدتب استفاده و در صورت ادامه دمای بالای بدن به پزشک مراجعه کنید.

وی افزود: تب به خودی خود باعث هیچ آسیبی نمی‌شود و حتی تشنج‌های ناشی از تب در پاسخ به افزایش ناگهانی دمای بدن تقریبا بی‌ضرر هستند. اما در موارد نادر این امکان وجود دارد که فرد در طول تشنج، بزاق یا استفراغ خود را استنشاق کند و دچار سینه ‌پهلوی استنشاقی شود یا با سقوط کردن یا برخورد به سطوح سخت به خود آسیب برساند.

به گفته صادقی، داروهای تب‌بر می‌تواند به کاهش تب کمک کند، اما از بروز تشنج ناشی از تب جلوگیری نمی‌کند، افراد این عارضه را جدی بگیرند و از تشدید آن با مراجعه به پزشک جلوگیری کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی توضیح داد: اگر فردی کرونا از نوع خفیف گرفت نیازی به درمان آن نیست، بسیاری از کسانی که به بیماری نوع خفیف این ویروس مبتلا می‌شوند می‌توانند با خوردن مایعات، استراحت و خنک‌ نگه‌داشتن خود تب را پایین بیاورند، اگر دمای بدن افراد بیمار به بالاتر از ۴۰ درجه برسد و فرد احساس ناراحتی کند، بهتر است برای کاهش دمای بدنشان از مسکن‌ها استفاده شود و در صورت تنگی نفس و درد در قفسه سینه باید به پزشک مراجعه شود.

وی گفت: با توجه به اینکه به فصل سرما نزدیک می‌شویم و آنفلوآنزا نیز از بیماری‌های شایع این فصل است و تب نیز از علائم آن بوده، افراد با وجود شرایط کرونایی باید اگر دچار تب شدند حتما آن را جدی بگیرند.

صادقی با اشاره به استمرار رعایت اصول بهداشتی افزود: مردم باید به زندگی با کرونا خود را عادت دهند و استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و شست‌وشوی مداوم دست‌ها باید نهادینه شود، همچنین همیاری و همکاری افراد جامعه با مسئولان بهداشتی کشور، کادر درمانی را نیز خرسند می‌کند و از بار سنگین بر دوش آنها می‌کاهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->