تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

راه را برای محصلان هموار کنیم

  • کد خبر: ۴۳۵۷۸
  • ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
راه را برای محصلان هموار کنیم
والدین باید حواسشان به رفت و آمد فرزندانشان باشد. بر اساس گزارشات پلیس راهور این روز‌ها بسیاری از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم با موتورسیکلت تردد می‌کنند در حالی که گواهی نامه ندارند و عواقب جبران ناپذیری در انتظار آن هاست.
ملیحه ابراهیمی | شهرآرانیوز؛ این روز‌ها خیلی از محصلان به بهانه شیوع بیماری کرونا پای گوشی، تبلت یا لپ تاپ نشسته، سال تحصیلی را شروع کرده اند و تکالیف روزانه خود را طبق برنامه انجام می‌دهند. در این بین، دانش آموزانی را شاهد هستیم که یا به صورت شیفتی یا زوج و فرد، مجبورند روز‌هایی از هفته را سر کلاس‌های درس حاضر شوند. اگر به خاطر داشته باشید، سال‌های تحصیلی گذشته خیلی از والدین برای فرزند محصلشان سرویس مدرسه می‌گرفتند و خیلی‌ها با خودرو شخصی مسئولیت رفت و آمد بچه هایشان را برعهده داشتند. البته از آن گروه دانش آموزان نیز که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا پای پیاده سر کلاس درس حاضر می‌شدند نمی‌توان چشم پوشید. در هر صورت، در این شماره روی سخنمان با همین دسته آخر است.
 

والدین بدانند

بسیاری از پدر و مادر‌هایی که فرزند محصل دارند بنا به دلایلی از جمله شاغل بودن امکان مشایعت فرزندانشان را از خانه تا مدرسه و همچنین در راه بازگشت ندارند، اما دلیل نمی‌شود به راحتی از کنار خطراتی که ممکن است گریبان فرزندشان را بگیرد بگذرند. توصیه به چنین افرادی این است:
حتما مدت کوتاهی مسیر خانه تا مدرسه را با فرزندشان قدم بزنند. حتی می‌توانند این مسیر را با خودرو شخصی طی کنند. در طول مسیر، نشانه‌هایی را برای فرزندشان علامت بگذارند و آن‌ها را با خطراتی که ممکن است پیش بیاید آشنا کنند. تأکید کنند از راه‌های میان بر و کوچه پس کوچه استفاده نکنند و طبق ساعت مقرر از خانه خارج شوند و به منزل بازگردند.
 
آدرس دقیق به همراه شماره تلفن منزل و تلفن همراه والدین باید همیشه همراه دانش آموز باشد تا در شرایط اضطراری بتوان از آن استفاده کرد.
 
آشنایی با علائم راهنمایی و رانندگی از جمله کاربرد رنگ‌های چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، خط کشی‌هایی مثل خطوط عابر پیاده، پل‌های عابر پیاده، روگذر‌ها و زیرگذر‌ها برای آن دسته از دانش آموزان که مجبورند از عرض خیابان گذر کنند ضرور است. البته می‌توانید به فرزندتان یاد بدهید در شرایطی که وضعیت را خطرناک می‌بیند از یک بزرگ‌تر خواهش کند او را از عرض خیابان عبور دهد.
 
می‌توان در قالب داستان به فرزند محصل فهماند که شوخی و بازی در خیابان خطراتی جدی به دنبال دارد و خیابان مکانی خوبی برای شوخی‌های فیزیکی نیست.
 
بی توجهی به خواسته افراد غریبه از نکات مهمی است که والدین باید حتما این مسئله را به کودکانشان گوش زد کنند: از پرسیدن یک نشانی گرفته تا تعارف کردن انواع خوراکی یا اینکه ادعا کنند از طرف پدر و مادرشان آمده اند تا آن‌ها را به خانه خودشان ببرند. به آن‌ها یادآور شوید هروقت بنا باشد کسی را دنبال آن‌ها بفرستید حتما قبلش با مدرسه هماهنگ می‌کنید تا او را در جریان بگذارند.
 
توصیه اکید کنید که کودکان بعد از اتمام مدرسه به هیچ عنوان افراد غریبه را به داخل خانه راه ندهند و به محض خروج و ورود از خانه والدین را در جریان بگذارند.
 
اگر فرزندتان قصد استفاده از آژانس یا سرویس‌های اینترنتی را دارد، اگر دسترسی دارید، حتما خودتان این کار را انجام دهید و کاملا او را توجیه کنید که به مشخصات راننده، نوع خودرو، پلاک و رنگ خودرو توجه کافی داشته باشد. اگر در خانه هستید، خودتان تا پای خودرو او را همراهی کنید.
 
حتما به فرزندتان بسپارید زمانی که در مسیر است صندلی عقب بنشیند و از گفتن وضعیت خانه و مسائل خانوادگی جلو راننده اجتناب کند.
 
بهتر است دانش آموزان به جای آژانس از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، زیرا بنا بر تحقیقات صورت گرفته، علاوه بر کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا، ایمنی جان فرزندتان بیش از خودرو تک سرنشین تضمین می‌شود.
 
توصیه‌های ایمنی مثل بستن کمربند ایمنی، بیرون نبردن سر و دستان از پنجره خودرو، ندویدن وسط اتوبوس و قطارشهری، خوراکی نگرفتن از شهروندان غریبه، ماسک زدن، ننوشیدن و نخوردن خوراکی در وسایل حمل و نقل عمومی و ... را هرروز در گوش فرزند محصلتان تکرار کنید.
 
 

تأکیدات ترافیکی

فرقی نمی‌کند پشت فرمان موتور نشسته باشید یا یک خودرو. در هر صورت، باید حواستان به عابران پیاده باشد مخصوصا این روز‌ها که دانش آموزان نیز به تعداد عابران پیاده شهر اضافه شده اند. مهم‌ترین اقدام این است که با سرعت مطمئن رانندگی کنید.
 
احترام گذاشتن به قوانین راهنمایی و رانندگی الزامی است به ویژه زمانی که عابر پیاده‌ای قصد دارد از روی خط کشی عرض خیابان را رد شود.
 
لطفا حتی چند دقیقه هم خودروتان را جلو پل خانه‌های اطراف مدرسه فرزندتان پارک نکنید.
 
لحظه بازگشایی یا تعطیلی مدارس، از پارک کردن خودرو شخصی تان به صورت مورب، دوبل، خلاف جهت مسیر و ... پرهیز کنید.
 
برخی دانش آموزان برای تردد از دوچرخه استفاده می‌کنند. لطفا در طول مسیر دوچرخه برای این گروه مشکلی ایجاد نکنید مثل پارک کردن خودروتان میانه مسیر تا دوچرخه سوار مجبور نباشد برای رد کردن مانع به سطح سواره رو برود.
والدین باید حواسشان به رفت و آمد فرزندانشان باشد. بر اساس گزارشات پلیس راهور این روز‌ها بسیاری از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم با موتورسیکلت تردد می‌کنند در حالی که گواهی نامه ندارند و عواقب جبران ناپذیری در انتظار آن هاست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->