جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

مستندهای جذاب ۲۰۲۰ کدام‌اند؟

  • کد خبر: ۴۳۶۰۲
  • ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
مستندهای جذاب ۲۰۲۰ کدام‌اند؟
مستندهای جدید ۲۰۲۰ در موضوعات متنوعی ساخته شده‌اند؛ از پرداختن به زندگی دگرباش‌ها تا ماجرای افرادی که معلوم نیست قاتل هستند یا نه. در مطلب زیر ۵ مستند به مخاطبان تشنه این ژانر معرفی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز - مستندهای جدید ۲۰۲۰ در موضوعات متنوعی ساخته شده‌اند؛ از پرداختن به زندگی دگرباش‌ها تا ماجرای خواهرانی که معلوم نیست قاتل هستند یا نه. در مطلب زیر ۵ مستند به مخاطبان تشنه این ژانر معرفی می‌شود.

 

 

مستندهای جذاب ۲۰۲۰ کدام‌اند؟

 

به چچن خوش آمدید( Welcome to Chechnya)

درحالی که مبارزه برای برابری در بخش‌هایی از جهان وضعیت را برای دگرباش‌ها بهتر کرد، هنوز هم در برخی کشورها علیه این افراد قوانین و مشکلاتی وجود دارد. چچن یکی از آن جاهایی است که زندگی آزادانه با هویت جنسی خود خطرناک است. بنابراین برخی از افراد فعال برای تغییر شرایط هرکاری می‌کنند. این مستند به کارگردانی «دیوید فرانس» برنده جایزه اسکار، به تلاش این افراد برای رسیدن به آزادی و برابری و اینکه برای نجات مردم هرکاری می‌کند، می‌پردازند.

 

 

 

مستندهای جذاب ۲۰۲۰ کدام‌اند؟

 

ویوس (Vivos)

«آی وی‌وی» که به دلیل آثاری مانند «جریان انسانی» (Human Flow)، «استراحت» (The Rest) و «پکن: حلقه سوم» (Beijing: The Third Ring) شهرت دارد، این مستند درباره شورش در مکزیک را ساخت. مستند درباره پرونده ناپدید شدن گروهی از دانش آموزان در سال ۲۰۱۴ است. خانواده آنها هرروز برای حل مشکل تلاش کرده، و در برخورد با مقامات دروغ‌هایی می‌شنوند که اطلاعات را از آنها پنهان می‌کند، و وضعیت بدتر می‌شود. مستند با استفاده از این موضوع توجه مخاطبین را به گروه دانش آموزان گمشده معطوف می‌کند.

 

 

 

مستندهای جذاب ۲۰۲۰ کدام‌اند؟

 

مرتد ( The Dissident)

«برایان فوگل»، فیلمساز برنده جایزه اسکار، به دلیل خلق آثاری مانند «ایکاروس» (Icarus) و «جئوتوپیا» (Jewtopia) شهرت دارد، و مستند «مرتد» را با همکاری «مارک مونرو» کارگردانی و نویسندگی کرد. این مستند به مرگ نویسنده واشینگتن پست، جمال خاشقچی، می‌پردازد. او در سال ۲۰۱۸ توسط دولت سعودی ترور شد، گرچه آنها ابتدا این کار را انکار کردند، اما به دلیل فشارهای بین المللی آن را پذیرفتند. مستند «مرتد» از فوگل به این پرونده و پنهان کردن آن، و اینکه چگونه مقاومت نامزد او و البته طرفدارانش در جهان، آن را افشا کرد، می‌پردازد.

 

 

مستندهای جذاب ۲۰۲۰ کدام‌اند؟

 

افشاگری: زندگی ترنس‌ها بر روی صفحه (Disclosure: Trans Lives on Screen )

از زمانی که هالیوود توانسته مسائل مربوط به جامعه دگرباش‌ها را به تصویر بکشد، در کنار پرداختن به ترس‌های این گروه، توانسته کلیشه‌هایی از آن را نیز به تصویر بکشد. این مستند شیوه نمایش دادن این افراد در رسانه‌ها را نشان می‌دهد. همچنین با اشاره به تصاویر اولیه ترنس‌ها که آنها را به عنوان یک هویت طنز نشان می‌داد، به نقش سینما در نمایش جامعه ترنس می‌پردازد.

 

 

مستندهای جذاب ۲۰۲۰ کدام‌اند؟

 

آدم کش‌ها ( Assassins )

«رایان وایت» برای انجام پروژه‌هایی مانند «به دنبال دکتر راث» (Ask Dr Ruth)، «نگهبان‌ها» (The Keepers) و «آل فریدای خوب» (Good Ol’ Freda) شهرت دارد. او در مستند آدم‌کش‌ها یکی از خشن‌ترین کشورهای جهان را نشان می‌دهد. این مستند درباره ترورهای برادر ناتنی کیم جونگ-اون به نام کیم جونگ-نام است. ترور او در فوریه ۲۰۱۷ به رژیم کره شمالی شوک وارد کرد، و ۲ زن متهم شدند. این دادگاه پیچیدگی‌های بسیاری داشت و مستند جزئیات آن را نشان می‌دهد. داستان درباره زنانی است که گفته می‌شود این جرم را انجام داده‌اند و نمی‌دانیم آیا واقعاً چنین کاری را انجام داده‌اند یا نه.

 

منبع: پروشات

 

مستندهای جذاب ۲۰۲۰ کدام‌اند؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->