«مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند
سرخط خبرها

مصاحبه با رتبه ۳ کنکور ریاضی ۹۹: ساعت درس خواندن مهم نبود و بازدهی علمی باعث موفقیتم شد

  • کد خبر: ۴۳۷۵۱
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
  • ۶
مصاحبه با رتبه ۳ کنکور ریاضی ۹۹: ساعت درس خواندن مهم نبود و بازدهی علمی باعث موفقیتم شد
علی انصاری، دانش آموز مدرسه استعداد‌های درخشان و رتبه سوم کنکور سراسری ریاضی سال ۹۹ از مسیر موفقیت و رسیدن به آرزوهایش گفت.
گروه جامعه شهرآرانیوز | تلفن را که برداشت، صدایی حاکی از اطمینان و افتخار پاسخ ما را داد. شاید هریک از ما اگر رتبه تک رقمی کنکور عجیب و غریب کرونایی امسال می‌بودیم، رفتار‌های سراسر هیجانی را نشان می‌دادیم. اما علی بسیار موقر و متشخص با ما گپ زد.

علی انصاری، دانش آموز مدرسه استعداد‌های درخشان و دارنده رتبه ۳ کنکور ریاضی فیزیک سال ۱۳۹۹، یک نوجوان مشهدی است که موفق شده است پس از ال‌ها تلاش و تحصیل موفقیت آمیز، به این رتبه دست یاید.
 
 
مصاحبه با رتبه ۳ کنکور ریاضی ۹۹: ساعت درس خواندن مهم نبود و بازدهی علمی باعث موفقیتم شد


از او در مورد اینکه روزی چند ساعت درس می‌خوانده است پرسیدیم و او پاسخ جدیدی به ما داد که کلیشه ساعت‌ها درس خواندن را شکست: در تمام مدت تحصیلم و به ویژه سال منتهی به کنکور، هیچ گاه ساعات درسی بالایی نداشته ام و همواره این اعتقاد را داشتم که بازدهی آموزشی یا کیفیت مطالعه بر کمیت آن برتری دارد. برخی هم کلاسی هایم ساعت‌های متمادی درس می‌خواندند، اما من به این روش اعتقادی نداشتم.

علی به انگیزه‌های خود و همکلاسی هایش اشاره کرد و گفت: من دانش آموز مدرسه تیزهوشان بودم و در این مدرسه، رقابت از سطح بسیار بالایی برخوردار است و هر داوطلب، می‌توند یک رتبه تک رقمی یا دو رقمی مهم باشد. همین مسئله، امکان رقابتی سالم و ایجاد انگیزه را در من و دیگران به وجود آورد و خوشحالم که این موفقیت را کسب کردم.

از او در مورد منابع، کلاس‌های کنکور و مدرسین کنکور به عنوان مواد اصلی موفقیت در چنین آزمونی پرسش کردیم و او پاسخ داد: ساعت‌ها کلاس رفتن، ارزشش کمتر از  یک ساعت مطالعه کتاب‌های مفید است و من پشت کوهی از کتاب‌های خود آموزشی و کمک آموزشی قرار می‌گرفتم و معتقدم این کتاب‌ها به من کمک بسیار زیادی کرد.

علی از بیم و امید برگزاری یا عدم برگزاری کنکور امسال گفت و خاطرنشان کرد: تصور اینکه نمیدانستیم بالاخره کنکور می‌دهیم یا نه و شرایط ما با شیوع کرونا چگونه می‌شود، تمرکز داوطلب را برهم می‌زد. اما تمام تلاشم بر این بود که حتی از فرصت تاخیر در کنکور برای کسب موفقیت استفاده کنم.

علی انصاری که به زودی مهندس علی انصاری خطابش خواهیم کرد در مورد انتخاب رشته و آرزوهایش گفت: قصد دارم تا رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب کنم و به موفقیت‌های بیشتری دست یابم. چندی پیش، ایران رتبه دوم المپیاد جهانی کامپیوتر را کسب کرد و این انگیزه من را نیز افزایش داد.

او در پایان به زحمات پدر و مادرش اشاره کرد و گفت: مادر پزشک و فوق تخصص بیماری‌های عفونی می‌باشد و پدرم مهندس کشاورزی است. از زمان شیوع کرونا، مادرم را بسیار کم می‌دیدم، زیرا او یک مدافع سلامت بود و تلاشم این بود که او و پدرم را خوشحال کنم. برای کسانی هم که سال بعد کنکور خواهند داشت توصیه می‌کنم خلاقیت در آموزش و مطالعه با کیفیت را سرلوحه تلاش خود قرار دهند تا موفق شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
3
9
چقد مسخره...همه سمپادی قبول شدن واقعا رشته...عدالت آموزشی کجا رفته پس....سمپاد رسالتش کنکور نبود و قرار بود اینا مثلا با راه هایی مث المپیاد ها بیان بالا ولی الان دقیقا مثل موسسات کنکوری عمل میکنن...
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
3
7
حالا یه سوال؟؟
با این وضعیت عدالت آموزشی و منی که به خاطر وضعیت مالی بد سمپاد نرفتم چیکار باید بکنم؟؟
خدا جای حق نشسته
از ما که گذشت امیدوارم لاقل واسه نسلای بعد یه کاری بکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
4
4
خب مسلماً اگر دانش آموزی در مدرسه ی تیزهوشان درس بخونه باید همچین رتبه ای کسب کنه
چون مدارس تیزهوشان با مدارس دولتی اصلا قابل مقایسه نیستن:(
سختیگیری و سطح آموزش در مدارس تیزهوشان بالاس
اگرهزینه اش بود..ما هم میتونستیم تو این سطح قرار بگیریم
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
1
3
آقا من دانش اموز تیزهوشان بودم
اصلااا اینجور نیست که هرکی بره اونجا قبول میشه الکی خودتونو گول نزنید:/
درضمن از موفقیت دیگران خوشحال باشید:/جا برای موفقیت همه هست.. تلاشتونو بکنید
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
1
من الآن دارم سمپاد درس می خونم. اونهایی که بهانه مالی برای نبودن تو این مدارس رو دارن خودشون هم میدونن که باید برای آزمون ورودی سمپاد تلاش می کردن که نکردن. الآن شهریه مدارس سمپاد یک سوم مدارس غیر انتفاعی هست. من خودم الان تو شهر مشهد 2 میلیون برای کل سال پرداخت کردم. لطفا بهونه مالی برای عدم حضور تو این مدارس رو نداشته باشید.
سپاس
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
0
راس میگه منم ۷سال سمپاد درس خوندم شهریش خیلی کمتر از مدارس غیرانتفاعی بود تازه تقسیم میکردن آن و کل سال قسطی
بحث قبول شدنه نه پول
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->