معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

تشخیص موفقیت‌آمیز زلزله ۴/۵ ریشتری توسط سیستم لرزه‌نگار اندروید

  • کد خبر: ۴۳۷۹۴
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
تشخیص موفقیت‌آمیز زلزله ۴/۵ ریشتری توسط سیستم لرزه‌نگار اندروید
شب گذشته و در پی زلزله ۴/۵ ریشتری در کالیفرنیا «سیستم هشدار زلزله اندروید» گوگل عملکرد موفقیت‌آمیزی از خود نشان داد و توانست بر اساس لرزه‌های اولیه نواحی تحت تأثیر احتمالی را پیش‌بینی و هشدار‌هایی را به کاربران اعلام کند.

به گزارش شهرآرانیوز، خرداد ماه امسال خبر‌هایی درباره سیستم هشدار زلزله گوگل روی دستگاه‌های هوشمند اندرویدی منتشر شده بود. در آن زمان گوگل اعلام کرد این سیستم می‌تواند دستگاه‌های اندرویدی را به لرزه‌نگار‌های کوچکی تبدیل کند که پیش از وقوع زلزله اصلی، به صورت زود هنگام وقوع حادثه را اطلاع‌رسانی می‌کند.

این سیستم دیشب توانست از آزمایش اولیه سربلند بیرون آید. «دیو بروک» معاون ارشد مهندسی اندروید در گوگل با انتشار ویدیویی در توئیتر، لحظاتی بعد از زلزله لس آنجلس و مناطق درگیر با زلزله را به تصویر کشید. در ویدیو، ابتدا نقاط زرد رنگی مربوط به امواج P دیده می‌شود و سپس امواج S با رنگ قرمز قابل رویت هستند.

 

«شتاب سنج موجود در گوشی‌های هوشمند امروزی قادر به تشخیص امواج اولیه زلزله هستند. در صورت بروز زلزله، گوشی هوشمند می‌تواند موقعیت مکان محل وقوع را به سرور تشخیص زمین لرزه گوگل ارسال کند. این داده‌ها شامل کد پستی یا آدرس دقیق کاربر نمی‌شوند»

این داده‌ها در زمان واقعی جمع آوری می‌شوند. البته گوگل هنوز از این سیستم برای اعلام هشدار زلزله استفاده نمی‌کند و در عوض هشدارها بخش جستجو به کاربران اعلام می‌کند.خرداد ماه نیز گفته شد که گوگل برای نخستین بار وارد همکاری با «سازمان زمین شناسی ایالات متحده» موسوم به (USGS) شده است تا بتواند هشدارهای زلزله را از طریق سیستم «ShakeAlert» مربوط به سازمان زمین شناسی آمریکا برای دستگاه‌های اندوریدی فعال در کالیفرنیا ارسال کند.

 

بی‌شک نصب چنین سیستم‌هایی هزینه‌های بسیار بالایی دارند ولی می‌توانند به نقطه عطفی در هشدار زودهنگام زلزله تبدیل شوند و در نهایت از مرگ بسیاری در جریان چنین حوادث طبیعی جلوگیری خواهد شد.

منبع:دیجایتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->