نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کنترل قیمت‌ها نیازمند تغییر شیوه‌های نظارت و بازنگری است

  • کد خبر: ۴۳۸۹۴
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
کنترل قیمت‌ها نیازمند تغییر شیوه‌های نظارت و بازنگری است
در شرایطی که فاصله قیمت کالاهای اساسی با نرخ آنها در بازار رو به افزایش است طرح تشدید نظارت با اولویت تغییر شیوه‌ها در آن تدوین شده و به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی رسولیان روز یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: شیوه توزیع کالا در بازار نیازمند بازنگری است و به موازات آن باید نظارت بر قیمتها تشدید و قوی شود.

وی ادامه داد: در این زمینه پیش نویس طرحی از سوی معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری بسیج  تهیه و اقدامات لازم برای تشدید نظارتها در قالب کمیته هایی پیش بینی شده است.

 

وی اضافه کرد: برای اجرایی شدن این طرح و تشدید نظارتها در بازار باید از ظرفیت همه نهادهای دولتی و تشکلها  نیز بهره گرفته شود.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید بر استفاده از نیروهای جوان دانشجو و بسیجیان برای تشدید نظارت بر بازار گفت: ناظران افتخاری این سازمان کفاف نیاز به نیروی انسانی در حوزه نظارت بر بازار را نمی‌دهند.

محمد جواد ساعدی افزود: هم اینک اسامی ۴۳۷ ناظر افتخاری در خراسان رضوی ثبت سامانه معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت شده است که از این تعداد فقط ۷۰ نفر فعال هستند.

 

تغییر قیمتی انواع کالاها در خراسان رضوی

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مقایسه قیمت چندین قلم کالا در گروه مواد غذایی طی ۳۰ شهریور ماه با ۳۰ مرداد ماه در استان نشان می‌دهد که قیمت موز، نخود، برنج هندی، خرما، رب گوجه فرنگی، لپه، سیب زمینی، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و برنج ایرانی افزایش یافته که بیشتر افزایش قیمت با موز با ۴۰ درصد بوده است.

 

ساعدی اظهار داشت: در این مدت قیمت عدس، روغن مایع، روغن نباتی، برنج پاکستانی و پیاز زرد در خراسان رضوی تغییری نداشته و قیمت گوجه فرنگی، شکر و چای گلستان کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: قیمت نهاده‌های دامی در بازه زمانی مزبور شامل کنجاله سویا، ذرت، جو، سبوس گندم در خراسان رضوی افزایش اما قیمت گندم آزاد کاهش یافته است.

 

او ادامه داد: مقایسه قیمت چند قلم کالا در گروه مواد پروتئینی طی ۳۰ شهریور ماه با ۳۰ مرداد ماه نشان می‌دهد که قیمت تخم مرغ ساده ۷۰ درصد، جوجه یک روزه گوشتی ۵۸.۳ درصد، گوشت مرغ ۴.۵ درصد، گوشت گوساله ۳.۴ درصد در استان افزایش اما قیمت گوشت گوسفندی، بره زنده و گوشت گوسفندی کاهش یافته است.

 

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مقایسه قیمت چند قلم مواد لبنی در بازه زمانی مزبور نشان دهنده افزایش ۷۷.۸ درصدی قیمت کره در استان است اما قیمت شیر نایلونی و پنیر تغییری نداشته است.

ساعدی افزود: در این مدت قیمت انواع مصالح ساختمانی مانند میلگرد، پروفیل، تیرآهن در خراسان رضوی افزایش یافته اما قیمت سیمان، گچ، آجر و روغن موتور تغییری نداشته و قیمت شن نیز ۱۵.۴ درصد کاهش یافته است.

 

جبران کمبود نهاده با تهاتر کالا

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز با اشاره به کمبود نهاده دامی در استان گفت: در این شرایط بهترین راه‌حل برای تامین نهاده، تهاتر کالا از محل صادرات استان به کشورهای دیگر است.

محمدرضا اورانی افزود: برخی از تولیدکنندگان استان به دلیل کمبود نهاده‌، پیشنهاد دادند که جوجه یک روزه گوشتی، شترمرغ و بوقلمون را از استان صادر و در ازای آن کنجاله سویا و کنجد وارد استان کنند تا کمبود نهاده برطرف شود.

 

وی با اشاره به پایش و ساماندهی تشکلها در خراسان رضوی به منظور توزیع سهمیه‌های نهاده‌ دامی به آنها گفت: طی یک ماه گذشته ۴۲ شرکت در حوزه اتحادیه‌های مختلف دامی و طیور و زنبورداران در استان پایش شدند تا هویت اعضای این شرکتها مشخص شده و سهمیه نهاده به افراد واقعی اختصاص یابد.

اورانی اظهار داشت: ظرف دو ماه آینده همه شرکتها در حوزه تعاونی تولید و روستایی خراسان رضوی به منظور ساماندهی وضعیت توزیع نهاده دامی مورد پایش قرار خواهند گرفت.

 

تاکید بر جذب کامل سهمیه هیاتهای مذهبی  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در این نشست گفت: از آنجا که سهمیه گوشت مرغ و برنج باقیمانده از ماه‌های محرم و صفر استان به طور کامل توسط هیاتهای مذهبی جذب نشد در چارچوب مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، اقلام باقیمانده از این سهمیه برای توزیع به خیریه‌ها و فروشگاه‌های بسیج اختصاص می‌یابد تا به دست اقشار کم درآمد برسد.

 

رسولیان افزود: سهمیه گوشت مرغ هیاتهای مذهبی روستایی نیز باید به طور کامل از طریق سازمان تعاون روستایی بین هیات‌های مذهبی روستاییان توزیع شود.

معاون استاندار خراسان رضوی همچنین درخواست سازمان تعاون روستایی استان در خصوص بازنگری در کرایه حمل آرد روستایی توسط این نهاد با توجه به افزایش هزینه‌ها را به کارگروه آرد و نان محول کرد.

رسولیان گفت: در خصوص افزایش قیمت حمل کود توسط سازمان تعاون روستایی استان باید نشست کارشناسی توسط نهادهای ذیربط برگزار شود و درباره نتیجه آن در نشست آتی کارگروه آرد و نان استان تصمیم گیری شود.

 

آزاد شدن واردات دام زنده از خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی همچنین از موافقت وزارت صنعت معدن و تجارت با واردات دام زنده از طریق مرز افغانستان توسط مرزنشینان خبر داد.

رسولیان گفت: واردات دام زنده باید به ثبت تعاونی مرزنشینان خراسان رضوی رسیده و از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی وارد استان شود.

 

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ساماندهی کشتارکن‌ها در استان گفت: روند کشتار دام باید بررسی و کشتارکن‌ها و کشتارگاه‌ها از سوی نهادهای مربوطه شناسنامه‌دار شوند.

رسولیان افزود: ساماندهی کشتارکن‌ها و کشتارگاه‌ها باید طی نشستی با حضور متولیان سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان صنعت معدن و تجارت، اتحادیه فروشندگان گوشت دامی بررسی شود و اقدامات لازم در این خصوص انجام گیرد.

 

تبدیل شکر باقیمانده از سهمیه استان به قند 

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۲۶۵ تن شکر از سهمیه خانوار تیرماه امسال استان باقی مانده است که قابلیت بسته‌بندی ندارد.

حمیدرضا رجوعی پیشنهاد داد این میزان شکر به کارخانه‌ قند واگذار شود تا قند با قیمت پایین‌تر در اختیار شبکه توزیع زیر نظر کارگروه تنظیم بازار استان قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم ضمن موافقت با پیشنهاد مزبور دستور داد ۲۰۰ تن شکر سهمیه باقیمانده از صنف نیز به واحدهای تولیدی قند در استان داده و قیمت آن توسط معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت تعیین و در شبکه، توزیع شود.
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->