رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

سرلشکرباقری: وظیفه خود می‌دانیم دوران زرین دفاع مقدس را زنده نگه داریم

  • کد خبر: ۴۳۹۳۶
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
سرلشکرباقری: وظیفه خود می‌دانیم دوران زرین دفاع مقدس را زنده نگه داریم
رییس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم که دوران زرین دفاع مقدس را در تاریخ کشور زنده نگه داریم و از آن پاسداری کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس که صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: افرادی که امروز توفیق شرفیابی محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی را پیدا کردند جمعی از از فرماندهان نیرو‌های مسلح، مسئولین کشوری، نمایندگان مجلس، پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سال‌های دفاع مقدس و صحنه‌های بی بدیل ایثار و شهادت و فرماندهان و رزمندگان مدافع حرم اهل بیت و خانواده معظم شهدا و ایثارگران جانبازان و آزادگان عزیز، بسیجیان دلاور، مداحان اهل بیت و فعالان عرصه ادبیات سینما و تئاتر موسیقی و هنر‌های تجسمی عرصه دفاع مقدس در سطح ملی و استانی در سراسر کشور هستند.

وی افزود: امروز ما مفتخریم چهلمین سالگرد دفاع مقدس را که تضمین کننده حیثیت کشور هویت ملت امنیت ملی و عزت و شکوه ملت بزرگ ایران اسلامی شد را گرامی بداریم؛ ما وظیفه خود می‌دانیم که آن دوران زرین و قطعه نورانی در تاریخ کشور را زنده نگه داریم و از آن پاسداری کنیم.

وی ادامه داد: ما مصمم هستیم تا تاریخ دوران دفاع مقدس که ذخیره‌ای گرانبها برای رشد ملی و پیشرفت کشور امنیت صلابت استقلال و آزادی نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌باشد را حفظ کنیم و از هرگونه تحریف و انحراف مصون داریم و نگذاریم آن دوران سراسر افتخار به فراموشی سپرده شود.

سرلشکر باقری ادامه داد: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس عبارت است از نخست تهیه و تصویب دستورالعمل چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس با شعار ما قوی هستیم در هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ابلاغ به کلیه سازمان‌های لشگری و دستگاه‌های کشوری و توجیه فرماندهان در نیرو‌های مسلح و همچنین توجیه مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی جهت برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس.

وی گفت: دوم با تلاش همه مسئولان در سراسر کشور به حمدالله در حال حاضر ۵۰۵ ستاد کشوری، لشگری، استانی و شهرستانی برای برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس فعال هستند. از سوم خرداد به مدت ۴۳ تا پایان سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده تا این برنامه‌ها به صورت متنوع و جذاب در سراسر کشور اجرا شود.

سرلشکر باقری گفت: چهارم تعداد برنامه‌های اصلی سازمان‌های کشوری و لشکری در مرکز و استان‌های کشور ۴ هزار و ۶۸۸ برنامه و همچنین برنامه‌های صدا و سیما تعداد ۲۱ هزار و ۸۱۳ برنامه در نظر گرفته شده است که مجموعاً ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در طول سال ۱۳۹۹ ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حال اجرا است.

وی یادآور شد: هماهنگی در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نخست جلسه هیئت امنا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور فرماندهان سازمان‌های نیرو‌های مسلح، وزرا و روسای دستگاه‌های کشوری و عمومی با مسئولیت رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برای سیاست‌گذاری و ایجاد هماهنگی‌های کلان در سراسر کشور به طور سالیانه برگزار می‌شود و تاکنون ۱۱ آیین نامه کلان و اصلی در این جلسات مطرح و به تصویب رسیده و جهت اجرا نیز ابلاغ شده است.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: دوم برگزاری فصلی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها با مسئولیت استاندار و با حضور نمایندگان، ولی فقیه و مسئولان کشوری و لشکری برای هماهنگی و همکاری فی مابین که در ۴ سال گذشته تعداد ۴۱۷ جلسه در استان‌های سراسر کشور در این رابطه برگزار شده است، سوم حضور موثر مسئولان بنیاد حفظ آثار در شورای اجتماعی کشور و شورای فرهنگ عمومی کشور و همچنین مدیران کل استانی در شورا‌های ذیربط در استان‌ها برای بهره گیری از ظرفیت‌های شورا‌های مذکور است.

وی گفت: چهارم تعامل و همکاری نزدیک با شورا‌های شهری و شهرداران برای بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های موجود در آن‌ها به ویژه برای ساخت موزه در یادمان‌های دفاع مقدس، پنجم ارتباط با فعالان عرصه رسانه اعم از خبرگزاری‌ها روزنامه‌ها به ویژه رسانه ملی برای نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت است.

سرلشکر باقری گفت: در سال ۹۶ تعداد ۱۱ موزه دفاع مقدس در یازده استان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. با تلاش همکاران در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همکاری دولت بویژه استاندار و شهرداران ۸ موزه اماده اتفاق بهره برداری است و بعد از افتتاح این ۸ موزه در مجموع در کشور ۲۳ موزه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با تحقق چشم انداز افق ۱۴۰۴ در کل کشور ۳۶ باغ موزه دفاع مقدس خواهیم داشت و یک موزه عبرت بین المللی در طبس خواهیم داشت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح توسعه و تجهیز موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران را یکی دیگر از اقدامات انجام شده دانست و گفت: ایجاد موزه و سراسر نمای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، طراحی بخش موزه‌های انقلاب اسلامی، نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش استان تهران در دفاع مقدس و بخش کودکان و نوجوانان و باز طراحی و ارتقاء محتوایی موزه تهران در این مدت انجام شده است.

سرلشکر باقری ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهل سالگی انقلاب اسلامی با مشارکت کلیه سازمان‌های لشکری و کشوری با ارائه هزار دستاورد شاخص نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۷ از اقدامات ما بوده است.

وی ادامه داد: کشور ما با داشتن تعداد ۹۶۶۹ شهید والامقام گمنام در ۲۰۶۶ یادمان شهدای گمنام در سراسر کشور مزین گردیده است و در طی ۴ سال گذشته تعداد هزار ۲۲۵ یادمان شهدا طراحی و ساخته شده و همچنین تعداد ۸۴۱ یادمان در حال طراحی و ساخت است که طبق برنامه قرار است در سال ۱۴۰۰ کلیه یادمان‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: از تعداد ۶۸ کلان پروژه تحقیقاتی که کلیه ابعاد دفاع مقدس را به صورت علمی توسط سازمان‌های نیرو‌های مسلح و تعدادی از دستگاه‌های کشور مورد پژوهش و مطالعه قرار داده بودند تاکنون ۵۴ پروژه تکمیل و پایان یافته و برای بهره‌برداری و دسترسی پژوهشگران آماده شده است.

سرلشکر باقری تدوین، تصویب و ابلاغ سند ملی راهیان نور کشور را یکی دیگر از اقدامات انجام شده اعلام کرد و گفت: هیئت امنا بنیاد و تقسیم کار ملی برای ۴۰ سازمان و دستگاه اصلی کشوری و لشکری به منظور نمادین بودن فناوری راهیان نور و توسعه و گسترش آن در سال ۹۶ به حمدالله رشد فزاینده در سال‌های گذشته حاصل شده و در طول چهار سال اخیر قریب به ۲۵ میلیون نفر زائر از یادمان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کرده اند.

وی ایمنی کاروان‌های راهیان را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: ایمنی کاروان‌های راهیان نور همواره مورد تاکید ما بوده و برای تحقق آن اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

وی افزود: با تلاش همه مسئولان در سراسر کشور در حال حاضر ۵۰۵ ستاد کشوری، لشگری، استانی و شهرستانی برای برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس فعال هستند. از سوم خرداد به مدت ۴۳ تا پایان سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده تا این برنامه‌ها به صورت متنوع و جذاب در سراسر کشور اجرا شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تعداد برنامه‌های اصلی سازمان‌های کشوری و لشکری در مرکز و استان‌های کشور ۴ هزار و ۶۸۸ برنامه و همچنین برنامه‌های صدا و سیما تعداد ۲۱ هزار و ۸۱۳ برنامه در نظر گرفته شده است که مجموعاً ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در طول سال ۱۳۹۹ ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حال اجرا است.

سرلشکر باقری گفت: نخست جلسه هیئت امنا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور فرماندهان سازمان‌های نیرو‌های مسلح، وزرا و روسای دستگاه‌های کشوری و عمومی با مسئولیت رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برای سیاست‌گذاری و ایجاد هماهنگی‌های کلان در سراسر کشور به طور سالیانه برگزار می‌شود و تاکنون ۱۱ آیین نامه کلان و اصلی در این جلسات مطرح و به تصویب رسیده و جهت اجرا نیز ابلاغ شده است.

وی برگزاری فصلی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: جلسات در استان‌ها با مسئولیت استاندار و با حضور نمایندگان، ولی فقیه و مسئولان کشوری و لشکری برای هماهنگی و همکاری مابین که در ۴ سال گذشته تعداد ۴۱۷ جلسه در استان‌های سراسر کشور در این رابطه برگزار شده است. حضور موثر مسئولان بنیاد حفظ آثار در شورای اجتماعی کشور و شورای فرهنگ عمومی کشور و همچنین مدیران کل استانی در شورا‌های ذیربط در استان‌ها برای بهره گیری از ظرفیت‌های شورا‌های است.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح تعامل و همکاری نزدیک با شورا‌های شهری و شهرداران برای بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های موجود در آن‌ها به ویژه برای ساخت موزه در یادمان‌های دفاع مقدس را در این مدت بسیار خوب دانست و گفت: ارتباط با فعالان عرصه رسانه اعم از خبرگزاری‌ها روزنامه‌ها به ویژه رسانه ملی برای نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در این مدت بسیار گسترده شده است.

سرلشکر باقری گفت: شناسایی، جمع‌آوری، بازدید علمی و ساماندهی ۲۵ میلیون برگ سند دفاع مقدس به همراهی ساماندهی ۱۵۰ هزار ساعت اسناد دیداری و شنیداری دفاع مقدس از جمله اقداماتی است که در حوزه اسناد و مدارک صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: برای ارتباط بیشتر با مخاطبان و علاقمندان حوزه دفاع مقدس اقدام به راه اندازی خبرگزاری دفاع مقدس با ۳۰ شعبه در سراسر کشور کردیم. این خبرگزاری توانسته است در جذب مخاطب گام‌های موفقی بردارد که افزایش بازدیدکنندگان از ۴۹ میلیون بازدید کننده در سال ۹۵ به ۷۵ میلیون بازدید در سال ۹۸ رسیده و انشاالله ۱۰۰ میلیون بازدید در سال ۹۱ خواهد رسید. به منظور استفاده از ظرفیت جشنواره‌های ملی و بین المللی دو دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس به عنوان «رسام» با دریافت سه هزار ۶۶۶ اثر خارجی خارجی از ۱۰۸ کشور جهان و ۱۰۹ اثر داخلی و سه دوره جشنواره ملی هنری «فانوس» ویژه تولیدات هنری و مقاومت دفاع مقدس و مقاومت استان‌های کشور با دریافت پنج هزار ۵۴۱ اثر برگزار شده است.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: تعامل با حوزه‌های علمیه درباره تولید مبانی دینی و نظری دفاع مقدس در قالب تهیه و تولید هفت جلد کتاب مرجع و ارائه درس دو واحدی دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه و همچنین حضور فعال قرارگاه راهیان نور حوزه‌های علمیه در راهیان نور کشور به منظور تربیت و اعزام مبلغان برای کاروان‌ها.

سرلشکر باقری ادامه داد: طراحی و برگزاری پنج جشنواره ملی و بین المللی اسوه‌های صبر و مقاومت طراحی، و اجرای دوره‌های سبک زندگی جهادی رزمندگان اسلام در سراسر کشور و همچنین راه اندازی تشکل‌های همسران و مادران خواهران و دختران شهدا و جانبازان در کلیه استان‌ها از دیگر اقدامات است.

وی افزود: تلاش و پیگیری و تصویب ماده ۸۶ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی مصوب سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی که در آن دولت و تعدادی از سازمان‌ها و وزارتخانه ها، وزیر وزارت آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری، درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما مکلف به حمایت و پشتیبانی از نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس شده‌اند.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزاری نشست هم اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیرو‌های مسلح و رئیس و معاون سازمان صدا و سیما به منظور هماهنگی و همکاری در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: ارتفاع سطح و تقویت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با تصویل حضرت عالی برای تولید نظریه و پژوهش‌های راهبردی و بنیادی و همچنین پاسخ به سوالات و ابهامات و نیاز‌های پژوهشی حوزه دفاع مقدس و مقاومت از دیگر اقدامات است.

وی در ادامه به برنامه‌های ملی هفته دفاع مقدس در سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: توفیق ارتباط تصویری پیشکسوتان جهاد و مقاومت در تهران و مراکز استان‌های کشور با، ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا و بهره‌مندی از فرامین و رهنمود‌های معظم‌له. دوم، تجلیل و تکریم یک میلیون نفر پیشکسوت دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس در تهران و نمایشگاه‌های استانی مراکز استان‌ها در کشور، افتتاح هشت موزه دفاع مقدس در استان‌های اردبیل، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، شهر آبادان در خوزستان، استان قم و مرکزی از دیگر اقدامات است.

وی افزود: رونمایی ۵۴ کلان پروژه تحقیقاتی دفاع مقدس به عنوان مرجع اصلی و تایید شده در این حوزه، آغاز به کار موزه و سراسر نمای مقاومت شهید سلیمانی و نمایشگاه پایان حکومت داعش، رونمایی از ده‌ها پروژه دفاعی، امنیتی، سازندگی در نیرو‌های مسلح و صد‌ها پروژه عمرانی، بهداشتی، درمانی فرهنگی و هنری در سراسر کشور، رونمایی از صد‌ها عنوان کتاب دفاع مقدس و مقاومت به مناسبت ۳۰ برابری شدن چاپ و نشر کتاب در این حوزه، آغاز تهیه و تولید مجموعه مستند ۱۰۰ قسمتی دفاع مقدس با عنوان «روایت معیار» برای معرفی صحیح و شایسته حماسه دفاع مقدس توسط صدا و سیما و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آغاز تهیه و تولید ۱۰۰ قسمت برنامه ترکیبی با هدف معرفی عملیات‌های رزمندگان اسلام با استفاده از تکنیک‌های پویانمایی، اینفوگرافی و موشن گرافی توسط صدا و سیما با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نم از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس در سال جاری هستند.

سرلشگر باقری گفت: وظیفه خود می‌دانم از فرماندهان سازمان‌های نیرو‌های مسلح، دولت، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، نمایندگان مجلس و رئیس و مدیران و رسانه ملی، رسانه‌ها و مطبوعات کشور، ائمه جمعه، استانداران و فرمانداران، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران سراسر کشور به ویژه مراکز استانها، روسای سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی و هنری کشور، مدیران حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی کن ما را در انجام مأموریت‌های حفظ آثار و نشر و ترویج فرهنگ و آثار دفاع مقدس یاری می‌رسانند و تشکر و قدردانی کنم. همچنین از مسئولین و کارکنان خدوم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور که در چند سال گذشته با مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر خود موفق به انجام اقدامات بزرگ و ارزشمندی شده اند و در طراحی و هدایت برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->