سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دانشگاه علوم پزشکی: «اکتمرا» داروی کرونا نیست، نخرید

  • کد خبر: ۴۳۹۵۶
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
دانشگاه علوم پزشکی: «اکتمرا» داروی کرونا نیست، نخرید
متخصص پزشکی مولکولی و سلول‌های بنیادی در واکنش به تأثیرات داروی «اکتمرا» گفت: این دارو جنبه عمومی درمان ندارد و به درد مردم نمی‌خورد و نیازی به تهیه و مصرف آن نیست.
گروه جامعه شهرآرانیوز | پس از انتشار خبری مبنی بر تأثیر داروی «اکتمرا» بر بهبودی کرونا، این پرسش به وجود آمد که خاصیت درمانی آن چیست و اگر در درمان کووید ۱۹ مؤثر است، پزشکان آن را تجویز می‌کنند یا خیر؟

دکتر حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص پزشکی مولکولی و سلول‌های بنیادی، درباره این دارو و اثربخشی آن به شهرآرانیوز گفت: اکتمرا یک منوکلونال آنتی‌بادی است که به‌اصطلاح دارویی برای درمان‌های هدفمند به حساب می‌آید و زمانی تجویز می‌شود که ساختار این دارو با شرایط بدنی بیمار همسان باشد و پزشک تشخیص دهد این دارو برای سیستم ایمنی نقطه آسیب‌دیده لازم است.

وی ادامه داد: اکتمرا آن زمان به کار می‌آید که بدن، اینترلوکین ۶ را در سطحی وسیع ترشح کند و این دارو برای مدیریت ترشحات ناشی از حملات سیستم ایمنی بدن به کار رود. به بیانی ساده‌تر، اکتمرا فقط هنگامی تأثیر دارد که پزشک تشخیص دهد ترشحات کشنده بر سیستم ایمنی بدن اثر گذاشته و این دارو لازم است؛ بنابراین این دارو قطعا مستلزم تجویز و نظارت پزشک است و برای شرایط حاد استفاده می‌شود.

رحیمی در واکنش به اینکه اکتمرا برای کرونا مؤثر است یا نه گفت: کرونا به شیوه‌های گوناگون بر انسان اثر می‌گذارد که حادترین لحظه این بیماری زمانی است که بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه باشد و عوارض ناشی از کرونا او را زمین‌گیر کرده باشد، زیرا کووید ۱۹، طوفانی سایتوکاینی در بدن فرد ایجاد می‌کند و عوارض آن به‌حدی کشنده است که چنین دارویی می‌تواند مفید باشد.

متخصص پزشکی مولکولی و سلول‌های بنیادی تأکید کرد: اکتمرا برای بیماری‌های خودایمنی کاربرد دارد و تجویز و استفاده آن قطعا بنا به دستور و حضور پزشک خواهد بود؛ بنابراین تهیه عمومی این دارو را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم و از مردم می‌خواهیم به‌جای تهیه دارو‌های تخصصی، در صورت داشتن علائم بیماری یا حتی برای پیشگیری، به استفاده از ماسک مبادرت کنند، زیرا تأثیر استفاده از ماسک مرغوب نسبت به این دارو بسیار بیشتر است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->