واردات قانونی، قیمت‌های آیفون ۱۶ را منصفانه می‌کند ماهواره‌های «هدهد» و «کوثر» پس از چهارسال تلاش، به فضا پرتاب می‌شوند بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پارک علم و فناوری استان | آغاز ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد + فیلم آغاز فرایند ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور + فیلم پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳) رونمایی از قابلیت جدید جست‌وجوی ChatGPT | معرفی رقیب قدرتمند برای موتور جستوی گوگل ویدئویی جدید از «اطلس»، ربات انسان‌نمای جدید بوستون داینامیکس نگرانی پنتاگون از ماهواره‌های جاسوسی جدید ایلان ماسک و رابطه‌اش با پوتین ویدیو تبلیغاتی روبوتاکسی (سایبرکب) تسلا | تصویری از آینده وان پلاس ۱۳ معرفی شد + مشخصات و قیمت جواب پازل امروز میجر (پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۳) رونمایی از هواپیمای مافوق‌صوت در چین | پروازی که در عرض ۹ دقیقه، شما را از مشهد به تهران می‌رساند قیمت احتمالی انواع آیفون ۱۶ در ایران بعد از آزادشدن رجیستری + جدول اپل از مک بوک پرو ۲۰۲۴ رونمایی کرد + مشخصات و قیمت جواب پازل امروز میجر (چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳) آیفون رجیستر می‌شود | سخنگوی دولت: منع رجیستری گوشی آیفون برداشته شد + فیلم فهرست زمان انتشار HyperOS ۲ برای گوشی‌ها و تبلت‌ها شیائومی HyperOS 2 معرفی شد + ویژگی‌های جدید گوشی‌های سری شیائومی ۱۵ رونمایی شدند + مشخشات و قیمت
سرخط خبرها

اختلال شبکه موبایل اپراتورها تا ۳ روز دیگر رفع می شود

  • کد خبر: ۴۳۹۵۷
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
اختلال شبکه موبایل اپراتورها تا ۳ روز دیگر رفع می شود
مدیرکل نظارت بر خدمات ارتباطی رگولاتوری گفت: این اختلال به دلیل افزایش ظرفیت شبکه بوده و تا ۳ روز آینده، ارتباطات کاربران موبایلی نرمال می شود.
به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمد امامی در مورد دلیل اختلالات، کندی و قطعی‌هایی که حین مکالمه و استفاده کاربران از اینترنت در شبکه اپراتور‌های تلفن همراه اتفاق می‌افتد، توضیح داد.

وی گفت: گزارش‌هایی از کاهش کیفیت شبکه اپراتور‌ها در استان‌های تهران و البرز داشته‌ایم که مربوط به افزایش ظرفیت اپراتور‌های تلفن همراه بوده است. چرا که اپراتور مجبور بوده ظرفیت شبکه را افزایش داده و به تجهیزاتش اضافه کند تا بتواند ترافیکی که به شبکه تحمیل شده است را پاسخگو باشد.


امامی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۳۰ درصد ترافیک دیتا در شبکه موبایل افزایش یافته است، گفت: برای پاسخگویی به این میزان درخواست، لازم است که منابع جدیدی از تجهیزات به شبکه اپراتور‌ها اضافه شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با تاکید بر اینکه رگولاتوری از بروز اختلالات در شبکه اپراتور‌های موبایل مطلع است، افزود: طی ۳ روز اخیر این مشکل تقریباً در تهران برطرف شده و در استان البرز نیز عمده مشکل در حال برطرف شدن است. مطابق با آنچه که اپراتور‌ها اعلام کرده‌اند ظرف ۳ روز آینده شرایط کاملاً عادی و نرمال خواهد شد.
 

وی بر لزوم افزایش ظرفیت در شبکه اپراتور‌ها تاکید کرد تا بتوانند افزایش ترافیک را جبران کنند و گفت: این بحث خارج از کنترل رگولاتوری نبوده است، اما از آنجایی که شبکه زیربار است و باید به صورت همزمان به مشترکان سرویس دهد، لاجرم زمانی که تغییرات در شبکه رخ می‌دهد مشترکان آن را احساس می‌کنند.

امامی با اشاره به اینکه گزارشاتی از بروز این اختلالات و کاهش کیفیت شبکه اپراتور‌های موبایل طی هفته‌های اخیر به رگولاتوری ارسال شده است، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مشکل تهران برطرف شده و در ۳ روز گذشته در تهران با مشکل خاصی مواجه نبوده‌ایم. در همین حال در استان البرز نیز قطعی‌های نقطه‌ای و محدود دیده شده که مربوط به بحث پاور و مشکلات سیستمی در برخی سایت‌ها است که به زودی برطرف می‌شود.
 

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: در مجموع شبکه موبایل در استان‌هایی که با مشکل مواجه بوده است ظرف ۳ روز آینده کاملاً نرمال می‌شود.
 

وی با اشاره به اینکه عمده تغییرات مربوط به شبکه همراه اول بوده و اپراتور‌های دیگر هم تغییرات کمتری داشتند، گفت: به روزسانی شبکه بستگی به حجم تغییرات دارد و اپراتور‌ها ملزم هستند که کیفیت شبکه را حفظ کنند؛ از این رو رگولاتوری نیز کیفیت شبکه را دائماً رصد می‌کند.


امامی با بیان اینکه به روزرسانی شبکه یک فرآیند طبیعی است و اپراتور‌ها آن را به رگولاتوری اعلام می‌کنند، خاطرنشان کرد:، اما اینکه کیفیت کار چطور جلو می‌رود و چقدر طول می‌کشد که این مشکل رفع شود بستگی به حجم تغییرات دارد. البته معمولاً اپراتور‌ها برای اینکه رضایت مشترکان را از دست ندهند در حداقل زمان ممکن این مشکلات را رفع می‌کنند.


وی تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص بروز اختلالات و کیفیت پایین سرویس اپراتور‌های موبایل، چندین بار موضوع را به اپراتور‌ها تذکر داده و با آن‌ها در تعامل بوده تا مشکل حل شود.

این مقام مسئول در رگولاتوری با تاکید بر اینکه هم اکنون نیز مشکلات قبلی برطرف شده و تنها با قطعی‌های مقطعی و محدود روبرو هستیم، گفت: طی مذاکراتی که با اپراتور‌ها داشتیم پایداری شبکه از ۳ روز آینده تثبیت می‌شود. چنانچه پس از این ۳ روز، مشترک با مشکلی مواجه بود می‌تواند موضوع را از طریق تماس با کال سنتر‌های اپراتور‌ها و یا تماس با شماره پیگیری شکایات ۱۹۵ دنبال کند.


وی ادامه داد: با توجه به رشد ۳۰ درصدی ترافیک در شبکه اپراتورها، منابع تجهیزاتی برای سرویس دهی به این حجم، در شبکه افزایش یافته است.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->