خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

پایان سرقت‌های خشن دو‌نفره مجرمان سابقه‌دار در مشهد

  • کد خبر: ۴۴۵۰۷
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
پایان سرقت‌های خشن دو‌نفره مجرمان سابقه‌دار در مشهد
فرمانده انتظامی مشهد گفت: متهمان این پرونده دو جوان سی ودو و بیست‌ونه ساله هستند که اعتیاد به مواد مخدر داشته و چندین فقره سابقه کیفری در کارنامه مجرمانه خود دارند.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

سارقان مسافرنما

کنار خیابان ایستاده بودند که با موتورسیکلت سوارشان کردم. می‌گفتند برای کار به مشهد آمده‌اند و جایی را ندارند. دنبال محلی برای اسکان بودند برای همین آن‌ها را مقابل یک مسافرخانه پیاده کردم. هر دو وارد مسافرخانه شدند و من هم منتظرشان ماندم که اگر مسافر‌خانه اتاق خالی نداشت آن‌ها را به جای دیگری ببرم.

مسافرخانه اتاق خالی داشت، اما آن‌ها مدارک هویتی همراه خود نداشتند. دلم برایشان سوخت و قصد داشتم کمکشان کنم برای همین وارد مسافرخانه شدم و کارت ملی خودم را برایشان به امانت گذاشتم.
روز بعد قرار بود دنبالشان بروم و آن‌ها را به چند نشانی که از قبل برای کار گرفته بودند، ببرم. به محض اینکه وارد مسافرخانه شدم صاحب این مرکز اقامتی و چند نفر از همکارانش روی سرم ریختند. هاج و واج بودم و نمی‌دانستم که چه اتفاقی افتاده است. در حالی که چند نفر مرا نگه داشته بودند تا مبادا فرار کنم، صاحب مسافرخانه با پلیس تماس گرفت و مدعی شد که شریک دزد‌های دیشب را گرفته است.

مأموران پلیس مرا به کلانتری امام رضا (ع) انتقال دادند و آنجا فهمیدم که چه اتفاقی افتاده است. بعد از رساندن دو جوان به ظاهر مسافر و رزرو اتاق، آن‌ها در ساعات بامدادی ال‌ای‌دی و مقداری لوازم اتاق را سرقت کرده و از مسافرخانه فرار کرده بودند. و، چون من برای رزرو اتاق آن‌ها کارت ملی‌ام را به صاحب مسافرخانه داده بودم، او فکر می‌کرد من شریک دزد‌ها هستم.


ارتکاب جرم مقابل امدادی

خبر تصادف یکی از اقوام را شنیدم و بلافاصله خود را به بیمارستان امدادی مشهد رساندم. هول شده بودم و موتورسیکلتم را بدون اینکه قفل و بستی به آن بزنم، گوشه پیاده‌رو رها کردم و وارد بیمارستان شدم. زمانی نگذشت که از بیمارستان خارج شدم، اما اثری از موتورسیکلتم نبود. انگار آب شده و در زمین فرورفته بود.
وارد بیمارستان شدم موضوع را به نگهبان اورژانس گفتم و از او خواستم تا فیلم چند دقیقه پیش دوربین‌های مداربسته را به من نشان دهد.
 
با کلی التماس و خواهش بالأخره فیلم یکی از دوربین‌ها را به من نشان دادند. دو جوان موتورسوار به محض اینکه من وارد بیمارستان شدم به سراغ موتورسیکلتم رفتند و با قطع کردن سیم‌های برق و یکسره کردن سوئیچ، آن را با خود بردند. موضوع را به پلیس اعلام کردم و مأموران کلانتری ۱۲ مشهد به بیمارستان آمدند و صورتجلسه سرقت را تنظیم کردند.


ضرب و جرح با چاقو برای سرقت

در نزدیکی چهارراه نخریسی کنار خیابان ایستاده و منتظر تاکسی بودم که یک خودرو پراید مقابلم ترمز زد. روی صندلی عقب مردی جوان کنار شیشه سمت راست نشسته بود و من هم روی صندلی جلو نشستم. هنوز مسافتی نگذشته بود که مسافر عقبی از سمت راست یک چاقو روی پهلویم گذاشت و راننده هم گفت که گوشی تلفن همراه و هرچه پول نقد همراهم است را به او بدهم.

نه راه پس داشتم و نه راه پیش. دلم نمی‌خواست گوشی تلفن همراه گران‌قیمتم را به آن‌ها بدهم برای همین مقاومت کردم که مرد عقبی چاقو را در پهلویم فرو کرد. آن‌ها بالأخره گوشی تلفن همراهم را به زور گرفتند و من را هم گوشه خیابان از خودروشان پایین انداختند. با کمک یکی از عابران پیاده موضوع را به پلیس اطلاع دادم. طولی نکشید که مأموران کلانتری امام رضا (ع) به محل آمدند.


سرقت از کارگر شهرداری

ساعت از نیمه‌شب گذشته بود که موتورسیکلتم را مثل همیشه کنار پارک گذاشتم و مشغول آبیاری فضای سبز شدم. از موتور هنوز فاصله نگرفته بودم که صدای هندل زدن و روشن شدن آن به گوشم خورد. خودم را به سرعت به خیابان رساندم، اما اثری از موتورسیکلتم نبود. با پول کارگری و حقوق بخور‌و‌نمیر توانسته بودم این موتور را به صورت قسطی خریداری کنم که سارقان آن را دزدیدند. موضوع را به پلیس گزارش کردم، اما چه فایده که کار از کار گذشته بود. افسر پلیس وقتی در محل حاضر شد گفت نگران نباشم، همکارانش به‌زودی این سارقان را دستگیر خواهند کرد. چند روز از این ماجرا نگذشته بود که از سوی کلانتری امام رضا (ع) با من تماس گرفتند و گفتند که سارقان موتورسیکلتم را دستگیر کرده‌اند.


قاپ‌زنی در شیرازی

حوالی خیابان شیرازی ایستاده و در گوشه‌ای گرم صحبت با یکی از دوستانم با تلفن همراه بودم. در همین میان ناگهان یک موتوری به من نزدیک شد و ترک‌نشین آن که مردی جوان بود در یک چشم برهم زدنی گوشی تلفن همراهم را از دستم چنگ زد.
تا به خودم بیایم آن‌ها گاز موتورشان را گرفتند و فرار کردند. موضوع را به پلیس گزارش کردم و مأموران کلانتری ۱۲‌مشهد به محل آمده و صورت‌جلسه سرقت را تنظیم کردند.


حبس کارگر مسافرخانه

حسابی ترسیده بود و از ناحیه کتف و دست هم دچار جراحتی سطحی شده بود. می‌گفت چند سالی در این مسافرخانه مشغول به کار است. می‌گفت مشغول نظافت سالن مسافر خانه بوده که ناگهان مردی جوان وارد محل می‌شود و با چاقو چند ضربه به او می‌زند. فرد ضارب بعد از دقایقی کارگر نگون بخت مسافرخانه را با تهدید و توسل به زور در اتاقی حبس و در آن را هم به رویش قفل می‌کند و بعد گوشی تلفن همراه او را به همراه موتورسیکلتش سرقت و فرار می‌کند. با اعلام این خبر به مرکز فوریت‌های پلیسی بلافاصله مأموران کلانتری امام رضا (ع) به محل اعزام می‌شوند و پس از تشکیل پرونده فیلم دوربین‌های مداربسته مسافرخانه را برای شناسایی متهمان استخراج می‌کنند.


شناسایی سارقان خشن

اعلام گزارش سرقت‌های سریالی در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲ مشهد تیم‌های دایره تجسس این مجموعه انتظامی را وارد عمل کرد. مجریان قانون با دریافت اظهارات چند نفر از مال‌باختگان دریافتند که متهمان این پرونده دو مرد جوان بوده‌اند که با تهدید چاقو و توسل به زور اقدام به سرقت‌های خشن و در جایی مرتکب سرقت‌های تیزدستانه و قاپ‌زنی شده‌اند.

استخراج تصاویر و فیلم‌های چند دوربین مداربسته هم مهر تأییدی بر اظهارات مال‌باختگان این پرونده شد و هویت متهمان با شناسایی چهره‌شان فاش شد. مأموران دایره تجسس کلانتری امام رضا (ع) پس از بررسی لیست و مشخصات مجرمان سابقه‌دار پلیس دریافتند که سارقان این پرونده از متهمان سابقه‌داری هستند که پیش‌تر به اتهام سرقت، شرارت و زورگیری دستگیر و برای مدتی در زندان بوده‌اند.
با برملا شدن هویت متهمان مأموران کلانتری ۱۲ مشهد در اقدامی اطلاعاتی و رد‌زنی میدانی، مخفیگاه این دو سارق حرفه‌ای را شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی به سراغ آن‌ها رفتند.


پایان دزدی‌های دو نفره

فرمانده انتظامی مشهد درباره جزئیات این پرونده سریالی گفت: مأموران ما در کلانتری ۱۲ مشهد پس از شناسایی مخفیگاه متهمان این پرونده ابتدا محل را تحت نظر گرفته و پس از رؤیت مجرمان وارد عمل شدند. متهمان، اما وقتی با مجریان قانون روبه‌رو شدند دست به مقاومت در برابر ضابطان قضایی زدند. یکی از آن‌ها با شکست شیشه پنجره قصد خودزنی داشت که در اقدام به‌موقع پلیس زمین‌گیر شد.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: متهمان این پرونده دو جوان سی ودو و بیست‌ونه ساله هستند که اعتیاد به مواد مخدر داشته و چندین فقره سابقه کیفری در کارنامه مجرمانه خود دارند. تاکنون ۱۰ شاکی پرونده که از سوی متهمان مورد سرقت، ضرب و شتم و ضرب و جرح قرار گرفته بودند به کلانتری امام رضا (ع) مراجعه و شکایت خود را علیه این افراد تنظیم کرده‌اند.
این مقام ارشد نظامی مشهد ادامه داد: احتمال افزایش جرائم این دو سارق خشن متصور است بنابراین تحقیقات ما از آن‌ها ادامه دارد. علاوه بر این سارقان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی و با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->