نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند!
سرخط خبرها

کالچو و بازگشت به دهه۹۰

  • کد خبر: ۴۴۷۰
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰
کالچو و بازگشت به دهه۹۰
سری‌آ امسال با قدرت‌گرفتن رم و اینتر دوباره جذاب شده است

به نظر می‌رسد سری‌آ دوباره درحال تبدیل‌شدن به یکی از رقابت‌های مهیج اروپایی است. در دهه90 میلادی و اوایل هزاره جدید، بی‌تردید سری‌آ پربیننده‌ترین و حساس‌ترین لیگ اروپا بود و هر هفته هواداران زیادی این لیگِ پر از مدعی و پرستاره را دنبال می‌کردند. کمترستاره‌ای در آن مقطع فوتبال بود که تجربه بازی‌کردن در سری‌آ را در کارنامه نداشته باشد و نمایندگان ایتالیا نیز در لیگ قهرمانان آقایی می‌کردند. هنرنمایی‌های رونالدوی اورجینال با لباس نراتزوری یا گل‌زنی‌های هرنان کرسپوی آرژانتینی با پیراهن لاتزیو و میلان، درخشش شوچنکوی اوکراینی و...، گوشه‌هایی از جذابیت‌های فوتبال در ایتالیا بود.
اما با رخ‌دادن فاجعه کالچوپولی و سقوط یوونتوس به دست پایین‌تر، بسیاری از ستاره‌های بزرگ از سری‌آ کوچ کردند و جذابیت این رقابت‌ها به طرز چشمگیری کاهش یافت. تا بازگشت یوونتوس به اوج، این اینتر بود که تبدیل به حکمران جدید سری‌آ شده بود و در 8 فصل اخیر، بیانکونری به‌قدری قوی‌تر از رقبا کار می‌کرد که دیگر تقریبا از نیم‌فصل تکلیف قهرمانی این تیم مشخص و قطعی شده بود. تمایل‌نداشتن ستاره‌های بزرگ به انتقال به سری‌آ و افت بازیکنان ایتالیایی و به‌تبع‌آن کیفیت تیم ملی ایتالیا، باعث شده بود سری‌آ جذابیت خود را از دست بدهد؛ اما در یک سال اخیر به نظر می‌رسد این روند در حال تغییر است و می‌توان پیش‌بینی کرد در سال‌های آتی لیگ ایتالیا دوباره به محبوب‌ترین لیگ قاره سبز تبدیل شود. البته مسئولان فدراسیون فوتبال ایتالیا امیدوارند با این تغییرات دوباره تیم ملی این کشور هم به روزهای اوج خود بازگردد.
کلید این تغییرات با انتقال کریستیانو رونالدو، ستاره جذاب پرتغالی به یوونتوس، رقم خورد. کمترکسی انتظار داشت رونالدو بعد از 9 فصل درخشان از رئال‌مادرید جدا شده و در ادامه به‌جای بازگشت به لیگ برتر، راهی یوونتوس شود. با انتقال یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به سری‌آ، شرایط برای حضور ستاره‌های دیگر نیز هموار شد. در تابستان امسال بیانکونری موفق شد یکی از پرهوادارترین بازیکنان اروپا را بالاتر از تیم‌هایی چون بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد جذب کند و ماتیاس دی‌لیخت را از آژاکس به خدمت بگیرد.همچنین ستاره‌هایی چون آرون رمزی و آدرین رابیو، دیگرخریدهای موفق یوونتوس در تابستان امسال بودند که هرکدام به تنهایی نیمی از تیم های به نام اروپا را به دنبال خود می دیدند؛ اما اینتر نیز با به‌خدمت‌گرفتن آنتونیو کونته، موفق به جذب چند بازیکن ترازاول ازجمله روملو لوکاکو و الکسیس سانچز شد و زمزمه انتقال بازیکنانی چون گرت‌بیل، خامس و نیمار هم به سری‌آ شنیده می‌شد.
قطعا یکی از دلایل حضور این ستاره ها در لیگی که چند سالی بود رو به افول بود وجود ستاره ای مثل رونالدوست که این لیگ را در کانون توجهات بقیه قرار می دهد.
هفته اول سری‌آ با دیدار پرگل و فوق‌العاده تماشایی ناپولی مقابل فیورنتینا آغاز شد و شاگردان کارلتو موفق شدند 4بر3 وایولا را مغلوب کنند؛ مسابقه‌ای که بازیکنان ناپولی با چنگ‌ودندان بازی 3بر0 باخته را مساوی کردند، ولی در لحظات پایانی بازی، با یک گل‌به‌خودی 3امتیاز را پیشکش بانوی پیر کردند. البته این نتیجه پرگل این‌بار به ضرر آنچلوتی و تیمش تکرار شد تا طی این 2 هفته، 2 بازی از زیباترین بازی‌های هفته‌های اخیر اروپا در سری‌آ رقم بخورد.
به نظر می‌رسد جنگ قهرمانی بین تیم‌هایی چون یوونتوس، ناپولی و اینتر خواهد بود و در لیگ قهرمانان نیز تیم مائوریتسیو ساری بی‌شک یکی از مدعیان اصلی است. فوتبال‌دوستان ایتالیایی امیدوارند بعد از یک دهه و تیم رؤیایی ژوزه مورینیو، یک نماینده دیگر ایتالیا در لیگ قهرمانان به قهرمانی برسد و طلسم ناکامی آتزوری در سطح قاره شکسته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->