شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

مخالفت صریح نظام پزشکی مشهد با حضور دانش‌آموزان در مدارس

  • کد خبر: ۴۴۷۳۴
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
مخالفت صریح نظام پزشکی مشهد با حضور دانش‌آموزان در مدارس
در خصوص مدارس صراحتا اعلام کردیم که شرایط مناسبی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد و باید بر روی تدریس غیرحضوری متمرکز شود، چرا که سلامت جامعه بسیار مهمتر است.
به گزارش شهرآرانیوز، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اعلام مخالفت صریح مبنی بر حضور دانش‌آموزان در مدارس و با اشاره به تصمیمات ستاد استانی و ملی مبارزه با ویروس کرونا، گفت: آمار ابتلا به کووید۱۹ رو به افزایش است البته شرایطی پیش نیامده که به صورت دقیق بخواهم وضعیت موجود را ارزیابی کنم، اما با توجه به شرایط فعلی و عملکرد مردم و رفتاری که انجام می‌دهند، ممکن است پیک سوم را تجربه کنیم.
 
علی بیرجندی‌نژاد در پاسخ به این سوال که رفتار ویروس را در موج سوم چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: بیشتر از اینکه به رفتار ویروس توجه کنیم باید به رفتار‌های خودمان و اقداماتی که انجام می‌دهیم توجه کنیم، هر کدام از این موج‌ها بیش از اینکه به رفتار ویروس بستگی داشته باشد به رفتار مردم و تصمیمات مسؤولین بستگی دارد.
 
عمل به فرمایشات رهبری راه غلبه بر کرونا
وی فاکتور‌هایی مانند عدم استفاده از ماسک، سفر کردن و تجمعات مختلف را عامل مؤثر انتشار کووید۱۹ توصیف کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم مانند بعضی از کشور‌ها فرهنگ استفاده از ماسک را به آماری حدود بالای ۹۰ درصد برسانیم به طور قابل توجهی میتوانیم از انتشار این ویروس جلوگیری کنیم.
بیرجندی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کرونا عمل کنیم به نظر می‌آید می‌توانیم بر کرونا غلبه کنیم، اما شواهد گویای آن است که اگر همین روال پیش رود شاهد پیک خطرناکی در کشور هستیم.
 
استفاده مردم از ماسک با شرایط مطلوب بسیار فاصله دارد
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه وقتی با پیک مواجه می‌شویم، یعنی رعایت پروتکل‌ها مناسب نبوده است، بیان کرد: عرض بنده این است که با توجه به اینکه ما یک روند افزایشی را شاهد هستیم بدین مفهوم است که پروتکل‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود. تجمعات شکل می‌گیرد، سفر‌ها انجام می‌شود، بچه‌ها در مدارس امکان رعایت پروتکل‌ها را ندارند، حضورشان در مدرسه با عدم رعایت پروتکل توسط کودکان و مشکل بودن رعایت این پروتکل‌ها همراه است و بهم ترتیب درصد میزان استفاده مردم از ماسک هم به نظر می‌آید با شرایط مطلوب بسیار فاصله دارد.

وی در خصوص تصمیمات ستاد استانی و ملی مبارزه با ویروس کرونا، متذکر شد: ما در سازمان نظام پزشکی مشهد به خصوص در بحث مدارس صراحتا اعلام کردیم که شرایط مناسبی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد و باید بر روی تدریس غیرحضوری متمرکز شود، چرا که سلامت جامعه بسیار مهم‌تر است.
بیرجندی‌نژاد یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند در واقع ادعیه مختلفی وجود دارد که می‌شود در منزل خواند و دعا کرد تا شرایط کشورمان به حالت عادی بازگردد، به نظر می‌آید اجرای توصیه‌های رهبری بهترین روش برای کسانی است که می‌خواهند در مراسم‌های پیش‌رو عزاداری کنند.


منبع: قدس آنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->