صهیونیست‌ها برای توافق با حماس کوتاه آمدند | هیات اسرائیلی و رئیس سیا به دوحه می‌روند توصیه‌های عجیب ترامپ به بایدن در برخورد با منتقدان! تظاهرات هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی ۱۶ شهید و ۷۵ زخمی در جنایت جدید صهیونیست‌ها در «النصیرات»+ فیلم هاآرتص: تل‌آویو مشروعیت بین المللی خود را از دست داده است مذاکرات یمنی‌ها با وجود کارشکنی‌های آمریکا ادامه دارد تیراندازی در کنتاکی آمریکا | ۸ نفر کشته و زخمی شدند (۱۶ تیر ۱۴۰۳) پیام تبریک نصرالله به پزشکیان: حزب‌الله و مقاومت ایران را پشتیبان قوی، ثابت وهمیشگی خود می‌دانند رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد اذعان روزنامه صهیونیستی معاریو به کنترل حماس بر غزه ناوشکن انگلیسی از دریای سرخ می‌رود واکنش مغرضانه آمریکا به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۶ تیر ۱۴۰۳) سعید جلیلی عصر امروز با رهبر انقلاب دیدار کرد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رهبر معظم انقلاب نشست مردمی مسعود پزشکیان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۳) حمله جنگنده‌های آمریکایی- انگلیسی به خاک یمن (۱۶ تیر ۱۴۰۳) رئیس جمهور منتخب با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد + فیلم علی اکبر ولایتی انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری را تبریک گفت + متن پیام
سرخط خبرها

درباره حاشیه‌های سعید نمکی، وزیر بهداشت، در دوران کرونا | من اشتباهی‌ام

  • کد خبر: ۴۴۹۸۱
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
درباره حاشیه‌های سعید نمکی، وزیر بهداشت، در دوران کرونا | من اشتباهی‌ام
جدا از چالش‌هایی که ممکن است برای هر مقام و هر مسئولی در جایگاهی که دارد اتفاق بیفتد، شاید خیلی بخت بلندی هم نداشته که در دوران وزارتش ویروس عجیب‌وغریبی به جان جهانیان و مردم کشورش افتاده است و حالا او در مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در رأس ستاد مقابله با این بیماری، باید برای تمام عواقب این مسئله پاسخ‌گو باشد
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ جدا از چالش‌هایی که ممکن است برای هر مقام و هر مسئولی در جایگاهی که دارد اتفاق بیفتد، شاید خیلی بخت بلندی هم نداشته که در دوران وزارتش ویروس عجیب‌وغریبی به جان جهانیان و مردم کشورش افتاده است و حالا او در مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در رأس ستاد مقابله با این بیماری، باید برای تمام عواقب این مسئله پاسخ‌گو باشد، آن هم در شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی مردم که خیلی اجازه خانه‌نشینی و در قرنطینه‌بودن را به آن‌ها نمی‌دهد و با وجود عواملی مثل تحریم‌ها که وضعیت را سخت‌تر می‌کند.
 
سعید ‌نمکی هم حالا یکی از همان چهره‌هایی است که به‌واسطه کرونا نامش بیش‌ازپیش بر سر زبان‌ها افتاد و در سیری متوالی حرف‌هایش در رسانه‌ها و فضای‌مجازی می‌چرخید و دست‌به‌دست می‌شد. نمونه آخرش نقل دهان شدن پسرش بود که می‌گفتند از موقعیت آقازادگی‌اش سوء استفاده کرده و پول به جیب زده، اما کاری تحویل نداده است که البته بعد از ردوبدل‌شدن نامه‌هایی به‌انضمام یک عذرخواهی و یک بخشش، ماجرا ختم‌به‌خیر شد.
 
برگزارشدن یا نشدن آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها در روز‌های کرونایی یکی دیگر از مسیر‌های سختی بود که نمکی به‌شدت با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کرد، اتفاقی که باعث شد فشار زیادی روی او باشد تا به‌عنوان وزیر بهداشت کشور اقدامی درخور انجام دهد که البته با وجود تمام بالاوپایین‌ها و حاشیه‌هایی که ایجاد شد، نتوانست برای برگزارنشدن کنکور اقدامی انجام دهد و تمام آزمون‌ها فقط با تغییر زمان برگزاری، برگزار شد.
 
ماجرای اشتباه‌گرفتن یک پرستار برزیلی با پرستار ایرانی هم یکی دیگر از مسائلی بود که برای آن حسابی از سوی مردم با واکنش روبه‌رو شد و همین قضیه موج متلک‌هایی را در فضای‌مجازی علیه او به راه انداخت. حالا به‌نظر تمام این اتفاقات و حاشیه‌های ریزودرشتی که در مدت وزارت او برایش پیش آمده، بیش از حد او را زیر فشار قرار داده است.
 
پیش از این هم گفته بود اگر فشار‌ها از حدی بیشتر شود، ناگفته‌هایی را خواهم گفت و حالا به‌ظاهر سر درد دلش باز شده و در صحبت‌های تازه‌اش گفته است: «من اشتباهی وزیر شدم. وزیرشدن چیز‌هایی می‌خواست که من ندارم. این کسوت داشته‌های دیگری می‌خواست که من نداشتم.» دلش البته پرتر از این حرف‌هاست. خودش می‌گوید: «چند حمله به من شد که هیچ‌کس از من دفاع نکرد و در هیچ رسانه‌ای از من دفاع نشد.»
 
حتی گریزی هم به گذشته و روز‌های آغاز شکل‌گیری کرونا از چین زده و گفته است: «وقتی از بستن پرواز‌های چین صحبت کردم، برخی خیلی ساده‌لوحانه به ما نگاه می‌کردند.» در حرف‌های او گله‌هایی هم وجود داشت، گله از تحریم‌ها و شرایط سختی که باید در کشور با آن دست‌وپنجه نرم کرد و اینکه: «در بهترین شرایط ۱/۶ تخت به‌ازای هر نفر داریم، درحالی‌که کشور‌های اروپایی دست‌کم سه‌برابر تخت و پزشک و پرستار دارند.» صحبت‌های او در فضای‌مجازی هم تا حدودی بازخورد‌هایی داشت، بازخورد‌هایی از ۲ جنس مثبت و منفی.
 
عده‌ای از در همراهی با او وارد شده بودند و معتقد بودند که او در شرایط سخت کنونی چندان هم بد عمل نکرده است و حتی از کارکنان درمان هم تشکر کردند. عده دیگری هم انگشت خود را به‌سوی دولت گرفتند و گفتند دولت در زمینه کنترل کرونا ناکارآمد بوده است. همان صحبتی که خود نمکی هم در ۲ ماه گذشته به آن اشاره کرد و گفت: «نه اینکه نفهمیم این بازگشایی آمار را بالا خواهد برد، نه اینکه نفهمیم قطارشهری و اتوبوس وقتی یک‌سوم توان نقل‌وانتقال این جمعیت را دارد، با چنین پدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد، این ضعف و زانوزدن ما در مقابل اقتصادی بود که بیش از این ظرفیت و کشش نداشت.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->