احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

معاون دادستان: مخالف برگزاری تورهای گردشگری خانوادگی نیستم، خط قرمز برگزاری تور‌های مختلط، ابتذال است

  • کد خبر: ۴۵۰۵۳
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
معاون دادستان: مخالف برگزاری تورهای گردشگری خانوادگی نیستم، خط قرمز برگزاری تور‌های مختلط، ابتذال است
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد گفت: تأکید ما بر این است که تور‌ها به‌صورت خانوادگی برگزار شود، چون فردی که با خانواده در تور حضور می‌یابد، به‌دنبال ابتذال نیست. خط قرمز ما در برگزاری تور‌ها ابتذال است.
طنین همتی | شهرآرانیوز، اسماعیل رحمانی کلاکوب در نشست خبری صبح امروز در ستاد دادگستری استان، با اشاره به موضوع برخورد و ممنوعیت برگزاری تور‌های مختلط تشریح کرد: در جلسه‌ای که با هیئت کوه‌نوردی، اداره کل ورزش جوانان و پلیس امنیت اخلاقی داشتیم، تأکید کردیم تا جایی که امکان دارد تور‌ها را به‌صورت خانوادگی برگزار کنند و قرار بر این شد اشخاص را به این سمت سوق دهیم که تور‌های گردشگری خانوادگی داشته باشند. فردی که با خانواده‌اش در این تور‌ها حضور می‌یابد، به‌دنبال ابتذال نیست. خط قرمز ما بحث ابتذال است و دغدغه ما این است که خروجی این تور‌ها ابتذال نباشد؛ بنابراین تور خانوادگی نه‌تنها مانعی ندارد، بلکه تأییدشده است. هرجا احساس کنیم ابتذال است یا شواهد نشان می‌دهد که خروجی آن ابتذال است، ما با آن برخورد خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه این تور‌ها بیشتر به‌وسیله افراد بی‌صلاحیت و با سوءپیشینه برگزار می‌شود، تصریح کرد: جوانان ما از سوی عده‌ای که صلاحیت اخلاقی ندارند، در قالب تور گردشگری یا تور کوه‌نوردی و امثال این‌ها به تفرجگاه‌ها و مکان‌های خلوت برده می‌شوند و موجبات فساد و انحطاط آن‌ها را در آنجا فراهم می‌کنند.

به گفته وی، در بررسی‌های ما، شروع بیشتر روابط نامشروع در همین تور‌های گردشگری بوده که منجر به جدایی زن از شوهر و برعکس شده است، بنابراین ما هم در این قسمت اقداماتی انجام دادیم.

رحمانی در ادامه گفت: درباره برگزاری تور‌ها ۲ نگرانی داریم. اول، رعایت‌نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی باتوجه‌به شیوع بیماری کرونا که تهدید جدی برای سلامت عمومی است. دراین‌باره مرکز بهداشت را موظف کردیم اگر توری برگزار می‌شود، با دستورالعمل‌های بهداشتی باشد. دوم، بحث اختلاط این تور‌ها حتی با مجوز است. آیا می‌شود توری را در نظر بگیریم که با مجوز و مختلط برگزار شود؟! با مستنداتی که داشتیم، بیشتر برگزارکنندگان این تور‌ها انسان‌هایی بودند که به‌لحاظ اخلاقی صلاحیت نداشتند، کسانی که خودشان آسیب‌دیده اجتماعی هستند و بدون صلاحیت اخلاقی، حتی گاهی در زمینه مسائل ضداخلاقی نیز سابقه دارند؛ بنابراین ما از این حیث مانع برگزاری تور‌ها می‌شویم.

معاون دادستان در ادامه تأکید کرد: اگر توری می‌خواهد برگزار شود، اول باید با مجوز دفاتر و شرکت‌های خدماتی باشد که آن‌ها هم مجوز لازم را از سازمان میراث فرهنگی کسب کرده باشند. اگر این مجوز را داشتند، می‌توانند تور‌های گردشگری برگزار کنند که خود موجبات فساد را فراهم نکند، زیرا ما اختلاط در این تور‌ها را نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: بیشتر اشخاصی که در تفرجگاه‌ها و باغات سکونت دارند، بار‌ها به ما مراجعه کردند و از بدحجانی و هنجارشکنی اشخاصی که با عنوان تورگردان در محل‌ها حضور دارند، اعلام نارضایتی کردند و خواسته‌شان از دستگاه قضا برخورد جدی با این هنجارشکن‌ها بوده است؛ بنابراین هرجا که هنجارشکنی باشد، ما به‌صورت جدی وارد می‌شویم و خواسته و مطالبه مردم را پاسخ می‌دهیم.
 
رحمانی با بیان اینکه در ۲ حوزه حقوق عامه و حفظ ارزش‌های انقلاب مطالبه‌گری داریم، تصریح کرد: در بحث حقوق عامه، دفاع از حقوق شهروندان سرلوحه کار دادسرا قرار دارد و مبارزه با ناامنی‌ها اولویت اصلی ماست. مثلا در بحث سرقت‌های مسلحانه که طبق آخرین تصمیم گرفته‌شده، با‌توجه‌به نوع سرقت بنا را بر این گذاشتیم به این موضوع با عنوان محاربه وارد شویم.

به گفته رحمانی، کسی که اقدام سرقت به عنف یا سرقت مسلحانه می‌کند، از نظر ما محارب و مجازات او اعدام، قطع پا یا دست است. محاربه از احکام اصلی اسلام است. کسی که به خودش اجازه می‌دهد با قمه، شمشیر و چاقو به مردم حمله کند و از اشخاص زورگیری کند، اصل بر این است که این شخص محارب است.
 

این مقام مسئول با اشاره به تعریف محاربه در قانون مجازات اسلامی اضافه کرد: استفاده از سلاح به قصد جان، مال و ناموس مردم یا ارعاب آن‌ها که موجب ناامنی در محیط می‌شود، محاربه است؛ بنابراین اصل اولیه ما بر این است کسانی را که با سلاح به جان مردم می‌افتند، با عنوان محاربه دستگیر کنیم و از باب حفظ حقوق شهروندان، رسیدگی به آن‌ها را در دستورکار قرار دهیم.

سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد یادآورشد: موضوع دیگری که در قسمت حقوق شهروندان در دستورکار قرار گرفته، برخورد با معضل سگ‌گردانی در شهر است. متأسفانه عده‌ای به‌دنبال ترویج این فرهنگ غربی هستند و اقداماتی را مثل فراوانی کلینیک‌های دام‌پزشکی در دل شهر انجام دادند. ما به‌دنبال این هستیم که با راهکار قانونی این کلینیک‌ها را از شهر خارج کنیم و اجازه ندهیم اشخاص به‌راحتی با آوردن حیوانات به محل‌های عمومی مثل بوستان ملت و خیابان‌ها و معابر، باعث سلب امنیت و آسایش مردم شوند.

وی افزود: مستحضر هستید که پشتوانه اصلی انقلاب ما خود مردم هستند. دشمن هم این را به‌خوبی فهمیده و بر روی این پشتوانه بزرگ کار می‌کند و آن هم ابتذال جوانان و به انحطاط کشیدن نیروی ارزشمند جوان مملکت است که متأسفانه در بعضی زمینه‌ها هم موفق بوده است. به‌تازگی دشمن یا ضدانقلاب اقداماتش را در این زمینه توسعه داده و سرعت بخشیده است و طبق اخباری که داریم، به‌دنبال شیوع و فراوانی پخش مشروبات الکلی در بین جوانان و از همه مهم‌تر به‌دنبال فساد اخلاقی جوانان از طریق فضای مجازی است.
 
وی در خصوص کودکان کار در سطح شهر گفت: از مردم خواست میکنیم اگر موردی را در خصوص سواستفاده از کودکان مشاهده کردند به دادسرای ناحیه ۶ و فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->