آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

ستون‌به‌ستون تا ظهر روز دهم

  • کد خبر: ۴۵۱۱
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹
ستون‌به‌ستون تا ظهر روز دهم
نگاهی به پویش «مشهد برای حسین(ع) » که این روزها در شهر به نمایش درآمده است

«غرق عشقی‌ام که غرق است اندرین
عشق‌های اولین و آخرین»
به‌جز عشق چه‌چیز می‌تواند از پس بیش از 1300سال مردمانی را همه‌ساله این‌گونه واله و شیدا کند؟ «عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد». حسین(ع) عشق است، کربلا عشق است و عاشورا داستان عاشقی است. باور دارم که جز اینش اگر بدانیم، در حق حسین(ع) و یارانش و باور و اعتقاد آن‌ها، جفا کرده‌ایم. حسین‌بن‌علی(ع) در هیاهوی کربلا فریاد برآورد که «کیست مرا یاری کند؟» این ندا حالا و پس از قرن‌ها به ما رسیده است و ما چگونه باید او را یاری کنیم؟ چگونه می‌توانیم؟ اوست که در تمام این قرن‌ها، آنان که خواسته‌اند و باور کرده‌اند را یاری کرده است. اوست که به ما نظر می‌کند و به قول دکتر الهی قمشه‌ای: «خواستم بگویم السلام علیک یا اباعبدا...، دیدم که او دارد به ما سلام می‌کند. امام حسین(ع) می‌تواند به ما سلام کند؛ چرا که او سلامتی آورد برای ما... او به ما تسلی می‌دهد. او به ما می‌گوید غصه نخورید که عشق هست...» عاشق که باشیم، نفرت را که از درون خود بیرون کنیم، می‌توانیم دلخوش باشیم که پا در راه او نهاده‌ایم؛ به قدر همان وسعی که داریم.
شهرمان این روزها راوی عاشقی حسین(ع) و یارانش شده است. سر می‌چرخانیم و می‌خوانیم: «عشق، تنها بود!» و کمی آن‌سوتر نگاهمان درگیر نوشته‌ای دیگر می‌شود که: «این طرف، کم بود، اما عشق با ما بود».
حسین(ع) جز خدا چیزی در دل نداشت، جز عشق در سینه نداشت و از این رو است که پیروان حسین(ع) عشق را خوش‌تر دارند. پسر علی(ع) به جای نفرت، عشق را فریاد زد و عاشقانه در راه معشوق جان باخت و ما در راهش نیستیم، اگر چون او از عشق لبریز نباشیم. حسین‌بن‌علی(ع) همه چیز خود را فدا کرد تا به ما بگوید که عشق بالاترین داشته انسان است، که بگوید عشق ارزش هر چیزی را دارد؛ حتی فدا کردن جان و بی‌تردید این‌گونه است که نام او و مرام او و باور او از پس بیش از 1300سال همچنان زنده و جاوید است و مردمان هر سال که قصه عاشورا را بازخوانی می‌کنند، گویی روایتی نو می‌شنوند که این خاصیت عشق است؛ همیشگی بودن.
«باغِ گل، لب‌تشنه و تنهاست
عشق اما همچنان با ماست»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->