نتیجه بازی ترکیه و اتریش(۱۳ تیر ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| غرش ترک‌ها نتیجه بازی هلند و رومانی(۱۲ تیر ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها و خلاصه بازی| نارنجی‌ها در یک چهارم نهایی! ترابی یا علیپور؛ یکی پرسپولیسی می‌شود عقب نشینی پرسپولیس در مقابل خواسته‌های عجیب سه بازیکن بازیکن گرجستانی زیر ذره بین آنالیزور پرسپولیس گولسیانی منتظر پیشنهاد بهتر از پرسپولیس پرسپولیس در چه صورت ارونوف را می‌فروشد؟ پخش زنده بازی ترکیه و اتریش در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی هلند و رومانی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بازگشت عضو حاشیه‌ساز به کمیته داوران یامگا از لیست استقلال خارج شد یزدانی استقلال را نقره داغ کرد علی نعمتی هوایی شد | تمدید قرارداد مدافع پرسپولیس به بن‌بست رسید توافق زکی‌پور با استقلال | سلمانی هم می‌ماند ستاره‌های فرنگی از  امروز در مشهد هشدار نبی درباره آماده شدن ورزشگاه آزادی مربی پرسپولیس تا آخر هفته به تهران می‌رسد پایان کار حجازی و استقلال چرا الشباب با استقلال معامله نمی‌کند؟ کاپیتان تیم ملی آلمان نام قهرمان یورو را فاش کرد!
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

احسان پهلوان، عالی و حرفه‌ای

  • کد خبر: ۴۵۱۲۷
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
  • ۳
احسان پهلوان، عالی و حرفه‌ای
درباره احسان پهلوان، شماره ۱۴ پرسپولیس که فوتبالش را از یک مدرسه فوتبال در مشهد شروع کرد و به قله آسیا رسید
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شماره‌۱۴ آن‌قدر درخشان است که جواد خیابانی در دیدار سرخ‌پوشان برابر شارجه یک‌آن او را در قواره مرحوم هادی نوروزی می‌بیند و می‌گوید: «عجب سانتری می‌کنه شماره‌۲۴»! احسان پهلوان که این‌روز‌ها در پیراهن قرمز ارتش سرخ پایتخت در مسیر آسیایی گام‌هایی استوار برمی‌دارد و خیلی سریع‌تر از حد تصور، خودش را در قلب هواداران پرسپولیس جا کرده است، فوتبالش را از جایی در دل مدارس فوتبال شهر مشهد آغاز کرد.
 
او وقتی هیچ‌کس حواسش به پسر آرام و سر‌به‌زیر مدرسه فوتبال عالی‌حرفه‌‎ای بابک مشهد نبود، رشد کرد و در دل فوتبال پایه به فوتبال حرفه‌ای کشور معرفی شد. احسان پهلوان، ستاره این‌روز‌های پرسپولیس در آوردگاه آسیایی یک بجنوردی است که در مشهد بزرگ شده و از فوتبال مشهد پای در مسیر خوشبختی گذاشته است. جاده پر‌پیچ‌و‌خمی که پهلوان طی کرده، در آستانه جدال حساس نماینده ایران در نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان غرب آسیا برابر پاختاکور پیش‌روی شماست.


فوتبال در قلب تابستان

پسر مردادماهی شاید بی‌توجه به آینده، یک روز تابستانی به‌همراه برادرش برای ثبت‌نام در مدرسه فوتبال به استادیوم تختی مشهد می‌رود. او که اصالتی بجنوردی دارد، از کودکی به همراه خانواده به مشهد می‌آید و در اتمسفر این شهر پایش به مدرسه فوتبالی باز می‌شود تا شاید به‌زعم پدر‌و‌مادر، اوقات‌فراغتش در تابستان پُر شود؛ بی‌خبر از آنکه همین مدرسه فوتبال، آینده درخشانی را برایش رقم می‌زند.
 
احسان پهلوان بعد از ورود به مدرسه فوتبال عالی‌حرفه‌ای بابک خیلی زود مورد‌توجه مربیان قرار می‌گیرد و محسن سخن‌سنج به‌عنوان مربی، روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کند. از اولین تماس توپ با پای پهلوان تا رستگاری‌اش در پرسپولیس و ارسال پاس گل اول دیدار سخت برابر الشارجه امارات زمان زیادی می‌گذرد. او فوتبال را در قلب تابستان آغاز کرد و حالا در دل پاییزِ گذشته از تابستان، به رستگاری رسیده است.


پرواز از مشهد به سوی خوشبختی

احسان پهلوان از همان نونهالی مورد‌توجه مربیان تیم‌های ملی بود. او در تمام رده‌های سنی ملی بازی کرده و شاید از‌این‌حیث یکی از معدود‌بازیکنان فوتبال ایران باشد که پله‌های ترقی را یک‌به‌یک طی کرده است. پهلوان که در خانواده‌ای معمولی پرورش یافته و بچه قاسم‌آباد مشهد است، بعد از حضور در تیم ملی نونهالان و نوجوانان در مقطع جوانان مسیر زندگی‌اش عوض شد.
 
اکبر محمدی، سرمربی تیم ملی جوانان در مقدماتی جام‌جهانی جوانان، تصمیمی جسورانه می‌گیرد و از مسئولان می‌خواهد زمینه‌ای را فراهم کنند تا بازیکنان تیم ملی همه در تیم‌های بزرگ‌سالان لیگ برتر یا لیگ‌یک بازی کنند؛ اتفاقی که با حمایت‌های سخن‌سنج و عالی‌حرفه‌ای بابک رقم خورد و احسان پهلوان به تیم بزرگ‌سالان گسترش‌فولاد تبریز پیوست، پروازی از مشهد به تبریز برای آغاز راه فتح قله‌های خوشبختی.


سرسختی، پشتکار، پهلوان

محسن سخن‌سنج، معرف اصلی احسان پهلوان به فوتبال ایران است؛ مردی که در قامت مربی تیم‌های پایه، سال‌هاست در فوتبال مشهد کار می‌کند و توانسته است ستاره‌های زیادی را پرورش دهد. از احسان پهلوان بگیرید تا یونس شاکری و مجید جلالی‌فر و همین آخری‌شان عرفان روحانی که در نوزده‌سالگی همین چند هفته پیش با عقد قراردادی به عضویت باشگاه استقلال تهران در‌آمد. او درباره پهلوان می‌گوید: احسان با سختی سر تمرینات می‌آمد. ۲ برادر دارد و پدر‌و‌مادرش پا‌به‌سن‌گذاشته هستند.
 
او از همان کودکی یک شخصیت منحصر‌به‌فرد داشت که از حیث اخلاقی کاملا حرفه‌ای بود. وی می‌افزاید: وقتی سرسختی و پشتکارش را می‌دیدیم، افسوس می‌خوردیم و می‌گفتیم مبادا این پسر به جایی نرسد! مربی آکادمی فوتبال عالی‌حرفه‌ای بابک مشهد روایتی جالب از روحیه پهلوانی پهلوان را بیان می‌کند: یک‌روز متوجه شدم احسان بعد از عقد قرارداد‌های خوب با باشگاه‌های بزرگ، اولین کاری که کرده، برای پدر‌و‌مادرش و ۲ برادرش خانه خریده است!


وقتی حق رشدی در میان نیست

درخشش پهلوان مشهدی در کشور طبق تمام قوانین و مقررات رسمی مستطیل سبز شامل حق رشد برای باشگاهی که این بازیکن را در مقطع پایه پرورش داده است، می‌شود؛ اتفاقی که البته گویا نیفتاده است. محسن سخن‌سنج در‌این‌باره می‌گوید ما هیچ‌وقت از باشگاه گسترش‌فولاد حق رشد نخواستیم و آن‌ها هم چیزی نگفتند. او معتقد است وقتی برای بچه‌ای که ۹ سال برایش زحمت کشیدی، آینده‌ای درخشان و روشن پیش رویت می‌بینی، دیگر پول برایت مهم نیست. پهلوان بعد از گسترش‌فولاد، به ذوب‌آهن رفت و در این تیم انواع‌و‌اقسام افتخارات را به دست آورد. ۲ قهرمانی در جام حذفی، قهرمانی در غرب آسیا با تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران و قهرمانی در سوپرجام ایران در سال‌۹۵. پهلوان در سپاهان و تراکتور هم بازی کرده و حالا با تجربه‌ای بالا به آرزویش که پوشیدن پیراهن قرمزپوشان پایتخت بود، رسیده است.


قدرشناسی در ایستگاه زندگی

احسان پهلوان نه مدل موهایش عوض شده و نه عکسش در کافه‌قلیانی در حال استعمال دخانیات رؤیت شده است! او شاید از حیث قد‌و‌قواره و استایل فوتبالی شباهت‌های زیادی به محسن مسلمان داشته باشد، با‌وجود‌این هنوز به حواشی دامن‌گیر مسلمان گرفتار نشده است. او بعد در روز‌های اوج فوتبالی به مشهد می‌آید، سری به مدرسه فوتبال و باشگاه پایه‌ای که در آنجا رشد کرده است می‌زند و قدرشناسی‌اش را به رخ می‌کشد. احسان پهلوان، حالا برای رسیدن به پیراهن اصلی تیم ملی و فتح قله‌های موفقیت، بیش از هر چیز به مراقبت نیاز دارد؛ مراقبت از سلامتی جسم و روح که ممکن است تحت‌لقای حضور در باشگاهی بزرگ و پُرهوادار دستخوش حاشیه شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
احسنت بر پسر باادب خراسان شمالی
عباس ابراهیم پور
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
احسان جان سلام منم عباس دفاع راست تیم عالی و حرفه ای مشهد در،رده نوجوانان که مربيمون آقای مسعود مالدار بود و مدیر آقای سخن سنج حتی فکرشم نمی کردم واقعا تو همون هم بازيه منی برات آرزوی بهتريتها رو از،خدا دارم ياعلي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
0
0
درود بر مدیر اخلاقی و تلاشگر عالی حرفه ای بابک
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->