آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

۸ بار قصاص برای عاملان قتل عام فجیع در رشت + عکس و جزئیات تکان‌دهنده

  • کد خبر: ۴۵۲۶۵
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
۸ بار قصاص برای عاملان قتل عام فجیع در رشت + عکس و جزئیات تکان‌دهنده
با گذشت کمتر از یک سال از قتل ۵ زن و مرد در خانه‌ای در روستای خانچاه کوچصفهان رشت، ۲ متهم این پرونده که یکی از آن‌ها پسر خانواده است هر کدام به ۴ بار قصاص و تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، این جنایت هولناک آبان‌ماه سال گذشته رخ داد. بامداد دوشنبه ۶آبان‌ماه بود که فردی با پلیس ۱۱۰رشت تماس گرفت و مدعی شد جوانی با سر و صدا و داد و فریاد در یکی از محله‌های روستای خانچاه باعث ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها شده است. به‌دنبال این تماس، تیمی از مأموران، راهی محل حادثه شدند. آنها جوان ۲۲ساله ای را دیدند که مقابل خانه‌ای ویلایی ایستاده و مدعی بود که اعضای خانواده‌اش کشته شده‌اند. مأموران به همراه او وارد خانه شدند. در حیاط بزرگ خانه، ۲ساختمان، یکی قدیمی و دیگری نوساز به چشم می‌خورد که مأموران پس از ورود به داخل هر دو ساختمان با اجساد ۲دختر جوان، ۲مرد و یک زن روبه‌رو شدند که همگی آنها با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بودند.

 

۴ بار قصاص برای پسری که خانواده اش را در رشت قتل عام کرد

 

قربانیان پدربزرگ، پدر، مادر و خواهر محمد به نام حدیثه بودند. پنجمین قربانی نیز دوست و هم دانشگاهی حدیثه به نام سارا بود. مأموران که در همان ابتدا به محمد(پسر ۲۲ساله خانواده) مشکوک شده بودند او را بازداشت کردند. وی گفت: من به همراه پدر، مادر، خواهر و پدربزرگم در این خانه زندگی می‌کردیم. من و خواهرم هر دو دانشجو هستیم. خواهرم دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه خلخال است. او روز گذشته به همراه یکی از همکلاسی‌هایش به نام سارا که اهل یکی از شهرهای کردستان است به خانه‌مان آمده بود تا تعطیلات را در گیلان سپری کنند. البته همکلاسی‌ خواهرم قبلا هم به خانه ما آمده بود و همه او را می‌شناختیم. چند ساعت قبل و حدود ساعت ۱۰شب بود که من برای انجام کاری به رشت رفتم اما حدود ساعت ۲بامداد که به خانه برگشتم با اجساد آنها روبه‌رو شدم.

 

اعتراف هولناک

اظهارات پسر جوان در حالی بیان می‌شد که مأموران در جریان بررسی‌ها متوجه آثاری از جراحت روی دست او شدند. محمد مدعی شد که شاید وقتی وارد خانه شده و با دیدن اجساد هول کرده، دستش زخمی شده است اما جراحت وارده به‌نظر می‌رسید ناشی از بریدگی با چاقو باشد. در ادامه معلوم شد که این پسر ۲۲ساله از مدتی قبل با پدرش اختلاف داشته و با او قهر بوده است. همچنین سرنخ‌های دیگری به‌دست آمد که نشان می‌داد پسر جوان در این جنایت نقش داشته است. در این شرایط بازجویی از او ادامه یافت و متهم تنها چند ساعت پس از دستگیری اسرار هولناکی را برملا کرد.

 

او که دانشجوی مهندسی صنایع بود گفت: پدر و مادرم به خواهرم بیشتر از من اهمیت می‌دادند و رفتار خوبی با من نداشتند. احساس می‌کردم که علاقه‌ای به من ندارند.با خودم نقشه کشیده بودم که اگر آنها را از بین ببرم همه ارثیه خانواده نصیب من می‌شود. چندبار قصد کشتن آنها را داشتم اما هر بار موفق نشدم تا اینکه روز حادثه رسید. از قبل به یکی از دوستانم به نام حمیدرضا که کارگر نجاری بود گفته بودم که اگر به من در قتل خانواده‌ام کمک کند، برایش مغازه‌ای در رشت می‌خرم تا دیگر نیازی نباشد در کارگاه نجاری کارگری کند و بتواند کارگاه خودش را بگرداند.

 

وی گفت: از چند روز قبل از شب جنایت دوست و همکلاسی خواهرم به‌نام سارا میهمان ما بود. بعدازظهر روز حادثه اعضای خانواده‌ام به همراه دوست خواهرم برای تفریح بیرون رفتند. همان موقع به فکر اجرای نقشه‌ام افتادم. با حمیدرضا تماس گرفتم. خودش را به خانه ما رساند. او را در یکی از اتاق‌ها مخفی کردم. حدود ساعت ۸ شب بود که خانواده‌ام برگشتند. خواهرم و دوستش به خانه تازه‌ساختی که مقابل ملک پدرم بود رفتند. پدر و مادر و پدربزرگم نیز به خانه ویلایی قدیمی در گوشه حیاط. مادرم سرگرم تهیه شام شد. همان موقع سراغ دوستم رفتم که نقشه را اجرا کنیم. در آن لحظه خواهرم در آشپزخانه بود. من سراغ او رفتم و حمیدرضا سراغ دوست خواهرم. داخل آشپزخانه خواهرم را غافلگیر کردم و با چند ضربه عمیق چاقو او را به قتل رساندم. حمیدرضا هم سراغ سارا رفت و از پشت سر به او نزدیک شد و با چند ضربه چاقو او را به قتل رساند. پس از آن منتظر ماندیم که مادرم شام را بیاورد. وقتی مادرم وارد خانه تازه‌ساخت شد، حمیدرضا از پشت سر او را گرفت و من ضربات چاقو را وارد کردم. بعد با هم به خانه قدیمی رفتیم و پدر و پدربزرگم را که در حال استراحت بودند به قتل رساندیم و برای اینکه پلیس را گمراه کنیم، وسایل خانه را به‌هم ریختیم که صحنه‌سازی کنیم. اعترافات محمد را همدستش حمیدرضا که ساعاتی پس از او دستگیر شده بود تأیید کرد و پرونده متهمان پس از بازسازی صحنه جنایت و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری گیلان فرستاده شد.

 

انکار جنایت 

در جریان جلسه محاکمه متهمان، هر چند محمد اعترافات قبلی خود را قبول کرد اما همدستش حمیدرضا تمامی اتهاماتش را رد کرد و مدعی شد که نقشی در جنایت نداشته است. او گفت: محمد همه قتل‌ها را به‌تنهایی مرتکب شد. من زمانی که به محل حادثه رسیدم او همه اعضای خانواده‌اش به همراه دختری راکه میهمانشان بود به قتل رسانده بود.

 

پس از پایان این محاکمه، قضات وارد شور شدند و با توجه به اعترافات اولیه متهمان، بازسازی صحنه جنایت و شواهدی که علیه آنها وجود داشت، محمد را به اتهام قتل خواهرش و مشارکت در قتل پدر، پدربزرگ و مادرش به ۴بار قصاص و به اتهام معاونت در قتل سارا به تحمل ۱۵سال حبس محکوم کردند. همچنین حمیدرضا نیز به اتهام قتل سارا و مشارکت در قتل پدر، پدربزرگ و مادر محمد به ۴بار قصاص و به اتهام معاونت در قتل حدیثه، خواهر محمد به تحمل ۱۵سال زندان محکوم شد. پس از صدور این حکم و اعتراض متهمان و همچنین والدین سارا به حکم، پرونده به دیوانعالی کشور فرستاده شد. چرا که والدین سارا معتقدند با توجه به گزارش پزشکی قانونی، علاوه بر حمیدرضا، محمد نیز در قتل سارا مشارکت داشته و او نیز باید به اتهام مشارکت در قتل سارا به قصاص محکوم شود. حالا قرار است قضات خبره دیوانعالی کشور درخصوص این حکم اظهارنظر کنند. درصورت تأیید حکم، شمارش معکوس برای قصاص قاتلان آغاز خواهد شد.

 

منبع: همشهری‌آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->