ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرصتی برای اعاده‌حیثیت

  • کد خبر: ۴۵۴۴
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
فرصتی برای اعاده‌حیثیت
رویارویی تیم بدون امید ایران با تیم دوم دنیا

تیم ملی بسکتبال ایران که هیچ امیدی برای صعود به مرحله دوم جام‌جهانی ندارد، امروز باید سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها را برابر اسپانیا، تیم دوم رنکینگ جهانی، برگزار کند. دیدارهای مرحله مقدماتی جام‌جهانی بسکتبال برای ۱۶ تیم حاضر در گروه‌های اول تا چهارم این رقابت‌ها امروز با برگزاری رقابت‌های روز سوم به پایان می‌رسد. در این روز از رقابت‌ها تیم ملی بسکتبال ایران مقابل اسپانیا صف‌آرایی خواهد کرد؛ تیمی که طبق رتبه‌بندی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) بعد از آمریکا در رده دوم قرار دارد و جزو مدعیان این دوره جام‌جهانی هم به حساب می‌آید. اسپانیا در جام‌جهانی۲۰۰۶ ژاپن با ایستادن بر روی سکوی قهرمانی، صاحب اولین و تنهامدال خود در ادوار مختلف جام‌جهانی شد. اسپانیا هر 2 دیدار گذشته خود در مرحله مقدماتی این دوره جام‌جهانی را با پیروزی برابر پورتوریکو و تونس به پایان رسانده و با صدرنشینی در گروه Cصعودش به مرحله دوم را قطعی کرده است. اسپانیا ترکیب خوبی از جوانان و تجربه در تیم خودش دارد. سرخیو اسکاریولو، سرمربی این تیم، می‌تواند از ریکی روبیو، بازیکن سابق یوتا جاز و حال حاضر فینیکس سانز، استفاده کند. از دیگربازیکنان مهم این تیم می‌توان به برادران هرنانگومز اشاره کرد. ویلی هرنانگومز، بازیکن سابق رئال‌مادرید و حال‌حاضر شارلوت هورنتس، در کنار برادرش خوان آلبرتو، می‌توانند در نخستین حضورشان در جام‌های جهانی بازیکنانی مؤثر برای تیم ملی کشورشان باشند. ویکتور کلور، سرجیو لئول و رودی فرناندز نیز دیگربازیکنان باتجربه این تیم هستند که قبلا سابقه حضور در جام‌جهانی را داشته‌اند و این مسابقات ممکن است آخرین جام‌جهانی آن‌ها باشد. این درحالی است که تیم ملی بسکتبال ایران در دیدارهایی که شنبه و روز گذشته مقابل این 2 تیم داشت، متحمل شکست شد و به‌همین‌دلیل بدون هیچ امیدی برای صعود آماده دیدار با تیم مدعیِ اسپانیا می‌شود. تیم ملی بسکتبال ایران البته با امید به غلبه بر پورتوریکو و تونس - تیم‌های ۱۶ و ۵۱ جهان- و صعود از مرحله مقدماتی در جام‌جهانی شرکت کرد؛ اما با واگذاری نتیجه رقابت مقابل این 2 تیم، خیلی زود به این رؤیای خود و حتی نزدیک‌شدن به سهمیه المپیک پایان داد؛ به‌ویژه که تیم‌های ژاپن و چین تابه‌امروز هر یک صاحب یک برد در دیدارهای مقدماتی خود شده‌اند. در هر صورت پرونده تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله گروهی جام‌جهانی فردا با رویارویی مقابل اسپانیا بسته می‌شود. این دومین دیدار رسمی 2 تیم طی سال‌های گذشته به حساب می‌آید. ملی‌پوشان بسکتبال ایران در جام‌جهانی۲۰۱۴ اسپانیا نیز با این تیم در گروه Aهم‌گروه بودند و نتیجه را هم واگذار کردند. دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و اسپانیا از ساعت۱۷ در گوانگژو آغاز می‌شود. ملی‌پوشان ایران بعد از این دیدار باید رقابت‌های خود را در گروه بازنده‌ها و برای تعیین جایگاه نهایی خود دنبال کنند. تیم ملی بسکتبال ایران در جام‌جهانی۲۰۱۰ ترکیه صاحب جایگاه نوزدهم در میان ۲۴ تیم شرکت‌کننده شد. این جایگاه در جام‌جهانی۲۰۱۴ اسپانیا به رده ۲۱ تنزل پیدا کرد .تیم ملی بسکتبال ایران در‌حال‌حاضر جایگاه ۲۷ را در رنکینگ جهانی در اختیار دارد.

 

شاهین طبع: باید به جوان تر ها فرصت بدهیم
مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان، پیش از سومین مسابقه تیمش در جام جهانی مقابل اسپانیا گفت: متأسفانه در 2بازی قبلی نتوانستیم به حقمان برسیم و باوجود بازی خوبی که ارائه کردیم امتیازات را واگذار کردیم. اگر در بازی مقابل پورتوریکو یا تونس 3 امتیاز را کسب می‌کردیم قطعا در بازی برابر اسپانیا با تمام توان به میدان می‌آمدیم. البته این بدان معنا نیست که برای این بازی انگیزه‌ای نداریم. جوان تر های تیم را برای این بازی از نظر روانی آماده کرده ایم چراکه در این مسابقه بیشتر به آن‌ها میدان خواهیم داد؛ هرچند حواسمان هست که از آبروی بسکتبال ایران در جهان هم دفاع کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->