حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مزارع شبعا (۷ مرداد ۱۴۰۳) کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در نوار غزه واکنش‌ها به کشتار «مجدل شمس» توسط اسرائیل موشک ضدهوایی "اسرائیل"، علت حادثه مجدل شمس بوده است قالیباف: عزم مجلس شورای اسلامی برای حداکثر تعامل با دولت چهاردهم است حمله حزب‌الله به سامانه پهپادی اسرائیل + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) شمار کشته‌های حمله به مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه به ۱۱ نفر رسید دفتر ناتو در اردن مرکز هماهنگی و پشتیبانی از امنیت اسرائیل است تجمع اعتراضی علیه تعطیلی مرکز اسلامی مسلمانان در فرانکفورت آلمان تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو ادامه دارد + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) اظهارات تحریک‌آمیز مقامات صهیونیست در پی حادثه «مجدل شمس» آیا نتانیاهو با هریس اختلاف دارد؟ حزب‌الله لبنان، حمله به «مجدل الشمس» جولان اشغالی را تکذیب کرد ۹ کشته و ۳۰ زخمی در حمله پهپادی به جولان اشغالی جنگنده سوخوی ۳۴ روسیه سقوط کرد (۶ مرداد ۱۴۰۳) شهادت سه رزمنده دیگر حزب‌الله در راه قدس (۶ مرداد ۱۴۰۳) کره جنوبی برای مذاکره با کره شمالی شرط گذاشت ناو هواپیمابر آمریکایی از ورود به دریای سرخ خودداری کرد زخمی‌شدن ۱۱ صهیونیست در حمله پهپادی به جولان اشغالی (۶ مرداد ۱۴۰۳) کرملین: روسیه مشتاق پیروزی ترامپ نیست حماس: دولت آمریکا مسئول جنایت‌های اسرائیل است
سرخط خبرها

آیا ابتلا به کووید ۱۹ هم بازی انتخاباتی ترامپ است؟

  • کد خبر: ۴۵۴۴۱
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
آیا ابتلا به کووید ۱۹ هم بازی انتخاباتی ترامپ است؟
عده‌ای هم این خبر ابتلای ترامپ به کرونا را جنگی تبلیغاتی برای مظلوم نمایی و استفاده تبلیغاتی پویش انتخاباتی دونالد ترامپ می‌دانند. عده‌ای هم جدا از کذب یا صحت این خبر، مشغول گمانه زنی روی روند احتمالی ادامه انتخابات آمریکا هستند.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ شاید اولین آشنایی خیلی از ما با لحن و ادبیات دونالد ترامپ و جو بایدن در رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا به اولین مناظره انتخاباتی آن‌ها در هفته گذشته برگردد. مناظره یا به عبارت بهتر مشاجره‌ای که در آن، یکی دیگری را دلقک خواند و آن دیگری حریفش را کم هوش خواند، مدام یکدیگر را دروغ گو می‌خواندند و بایدن به ترامپ گفت خفه شو!
 
اما خیلی پیش‌تر از این‌ها وقتی ترامپ و هوادارانش بایدن را «جوی‌خواب آلود» می‌نامیدند، گروه مقابل، ترامپ را که در مبارزه با ویروس کرونا اصلا عملکرد خوبی نداشت، ویروس می‌خواندند، ویروس اصل کاری! حالا این به قول مخالفانش، ویروس، خود درگیر کرونا شده است. خبری که نه تنها در سیاست داخلی و اقتصاد آمریکا از همان ساعات اول تأثیرش را نشان داد، بلکه برای ما در این سوی دنیا هم خبر مهمی است!


شوخی شوخی جدی شد!

دونالد ترامپ که از روز اول ریاست جمهوری اش در هر موضوعی آن چیزی بود که معمولا انتظارش نمی‌رفت، در رویارویی با کرونا هم عجیب وغریب ظاهر شد. علاوه بر اینکه کلیدواژه ویروس چینی را به جای کووید ۱۹ به کار می‌برد و علاوه بر اینکه آن را در روز‌های اول چیزی مثل آنفلوانزا می‌خواند، یک بار در گفت وگویی مردم را به استفاده از وایتکس برای ضدعفونی کردن داخل بدنشان تشویق کرد! اظهارنظری که واکنش ناگهانی افراد اطرافیان ترامپ به آن، تا مدت‌ها به عنوان ویدئویی خنده دار در فضای مجازی دست به دست می‌شد. مضحکه‌ای که رئیس جمهور کشوری با قوی‌ترین اقتصاد و پیشرفته‌ترین وضعیت علمی و نظام درمانی دنیا به راه انداخته بود و تا مدت‌ها برای آن مسخره می‌شد.
 
بعد از این دوره وارد عصر مبارزه با ماسک شدیم! ترامپ برخلاف همه دستورات و درخواست‌ها تا ماه‌ها از ماسک زدن طفره می‌رفت، حتی در همین مناظره آخر هم او از پزشکی نقل قول آورد که گفته بود ماسک زدن لازم نیست! هرچند سرانجام چند ماه پیش مشاورانش او را مجبور کردند با ماسک رو به روی دوربین‌ها ظاهر شود و یکی از معدود تصاویر ترامپ با ماسک را برای استفاده در رسانه‌ها و کار تبلیغاتی ثبت کردند. در این مدت علاوه بر حمله به چین و دستورات عجیب و تلاش برای هرچه کمتر تن دادن به پروتکل‌ها و برگزاری پویش‌های پرجمعیت با حضور فیزیکی هواداران، او بایدن را به علت استفاده از ماسک ترسو می‌خواند!

از سویی در یک حرکت تبلیغاتی در همان ماه‌های اول تعطیلی کسب وکارها، ترامپ یک چک ۱۰۰۰ دلاری به در خانه آمریکایی‌ها فرستاد. او نتوانست جلو مشکلات اقتصادی پس از کرونا را بگیرد، اما سفت وسختی برای ادامه دادن به تجمعات و حضور در آن و شل گرفتن پروتکل ها، برای او شیوه خاص از تبلیغات را ساخته بود، شیوه‌ای که یک باره با خبر ابتلای او و همسرش به کرونا فروریخت.

قرار بر این بود که مناظره دوم در ۱۵ اکتبر در فلوریدا برگزار شود. با این حال این بیماری باعث شد ترامپ قرنطینه را شروع کند. اگر این قرنطینه ۲ هفته طول بکشد، به‌احتمال مناظره دوم به تأخیر خواهد افتاد. بزرگ‌ترین تأثیر این ماجرا روی ۲ ایالت سرنوشت‌ساز فلوریدا و پنسلوانیاست که پویش تبلیغاتی ترامپ برنامه‌های مفصلی برای این ۲ هفته باقی‌مانده تا مناظره انتخاباتی داشته است. حالا این پویش، حضور ترامپ را در برنامه‌های این ۲ ایالت از دست داده است.
 
قبل از خبر ابتلای ترامپ و همسرش، اعلام شده بود که خانم هوپ هیکس، مشاور ارشد ترامپ، که این روز‌ها شانه‌به‌شانه او در نبرد‌های انتخاباتی حضور داشته، به کرونا مبتلا شده است. خیلی از کارشناسان خانم هیکس سی‌ویک‌ساله را مهم‌ترین چهره تأثیرگذار در پویش انتخاباتی ترامپ می‌دانند. حالا قرنطینه ۲ هفته‌ای رئیس‌جمهور و دستیار ارشدش در این روز‌های سرنوشت‌ساز، خبر ترسناکی برای جمهوری‌خواهان است.
در جالب‌ترین واکنش‌ها، واکنش جو بایدن بود که بعد از آن مناظره پر تنش، برای ترامپ و همسرش آرزوی شفای عاجل و سلامت کرد.

آیا ابتلا به کووید ۱۹ هم بازی انتخاباتی ترامپ است؟

سیمپسون‌ها ترامپ را کشتند!

پس از انتشار خبر ابتلای ملانیا‌ترامپ و دونالد ترامپ به ویروس کووید ۱۹، در آخرین روز بازبودن بازار‌های مالی آمریکا، سقوط شدیدی در بورس این کشور اتفاق افتاد و به تبع آن بازار‌های دیگر هم نه تنها در آمریکا که در تمام دنیا تکان خورد. اما جدا از این اتفاق طبیعی و پیش بینی پذیر، گمانه زنی‌هایی باتوجه به نزدیکی به انتخابات آمریکا هم وجود دارد. بعضی‌ها این خبر را کذب و برای تأخیر زمان مناظره با بایدن می‌دانند، زیرا در مناظره اول هیچ نظرسنجی‌ای نبود که ترامپ را برنده بداند. درصد نظر مردم درباره پیروزی یا شکست این ۲ متفاوت بود، اما نتیجه بیشتر نظرسنجی‌ها یکی بود، برد بایدن!
 
عده‌ای هم این خبر ابتلای ترامپ به کرونا را جنگی تبلیغاتی برای مظلوم نمایی و استفاده تبلیغاتی پویش انتخاباتی دونالد ترامپ می‌دانند. عده‌ای هم جدا از کذب یا صحت این خبر، مشغول گمانه زنی روی روند احتمالی ادامه انتخابات آمریکا هستند. در فضای مجازی، اما عده‌ای با بازگشت به آن قسمت معروف از انیمیشن سیمپسون‌ها که در آن مرگ دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ پیش بینی شده بود و باتوجه به اینکه بعضی پیش بینی‌های این انیمشین در مقاطعی درست از آب درآمده است، به سرعت درحال دست به دست کردن آن بخش از انیمیشن هستند.
 
آیا ابتلا به کووید ۱۹ هم بازی انتخاباتی ترامپ است؟
 
تا این لحظه واکنشی رسمی از مسئولان کشور ما دراین باره مخابره نشده است، اما در فضای مجازی مردم علاوه بر بحث درباره انیمیشن سیمپسون ها، درحال گمانه زنی بازار‌های فردا و تأثیر این خبر روی قیمت ارز و دلار و شاخص بورس هستند. عده‌ای هم طبق معمول شروع به شوخی سازی با این ماجرا کرده اند، ماجرایی که معلوم نیست باید از منظر انسانی به آن نگریست و با بیماری یک آدم شوخی نکرد یا از کروناگرفتن فردی مثل ترامپ که عامل خیلی از مشکلات ما و دنیاست، راضی بود!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->