غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در صورت مرگ ترامپ، سرنوشت انتخابات آمریکا چه می‌شود؟

  • کد خبر: ۴۵۶۶۴
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
  • ۱
در صورت مرگ ترامپ، سرنوشت انتخابات آمریکا چه می‌شود؟
بنا به گزارش‌های منتشرشده، دونالد ترامپ فقط از علائم «خفیف» ابتلا به «کووید۱۹» رنج می‌برد، اما او اکنون به ویروسی مبتلا شده که تاکنون جان بیش از ۲۰۰هزار نفر را در آمریکا گرفته است و اکنون انتقال او به بیمارستان و احتمال ازکارافتادگی و مرگ وی، درحالی‌که فقط یک ماه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور باقی مانده، پرسش‌هایی را درباره سرنوشت رأی‌گیری و انتخابات پیش روی این کشور به میان آورده است.

سعیده ساجدی‌نیا | شهرآرانیوز - درحالی‌که مقامات کاخ سفید تلاش کرده‌اند حال عمومی ترامپ را خوب گزارش دهند و بگویند جای نگرانی نیست، رسانه‌های آمریکایی با استناد به داروهایی که برای رئیس‌جمهور تجویز شده است، نتیجه می‌گیرند که حال او آن‌چنان هم که ادعا می‌شود، خوب نیست.

جدی‌تر از آنچه ادعا می‌شود

بر اساس اطلاعات مؤسسه روبرت کخ آلمان که نهاد رسمی این کشور برای مسائل مربوط به پژوهش، درمان و اعلام آمار‌های مرتبط با کروناست، داروی رمدسیویر برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ بین  تا نهایت ۱۰روز تجویز می‌شود و در این مدت نظارت دقیق بر روی بیمار الزامی است.
تارنمای شبکه تلویزیونی آرتی‌ال (RTL) آلمان نیز در گزارشی به این موضوع داغ پرداخت و نوشت: بیماری رئیس‌جمهور آمریکا چقدر جدی است؟ این موضوع نه‌تن‌ها برای آمریکایی‌ها بلکه برای بسیاری از کشور‌های جهان نیز مورد توجه است.
به نوشته این رسانه آلمانی، این واقعیت که ترامپ به کلینیک منتقل شده، نگران‌کننده است، هرچند پزشکان می‌گویند این یک اقدام احتیاطی بوده است.

در این میان روزنامه واشنگتن‌پست نیز سلامت رئیس‌جمهور را «یک موضوع فوری عمومی» توصیف کرد و نوشت: آمریکایی‌ها باید بدانند آیا حال ترامپ به اندازه کافی خوب است که تصمیماتی با اهمیت فوق‌العاده از جمله تصمیماتی که شامل امنیت ملی می‌شود، بگیرد؟


در همین حال «آنا کابررا»، خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان، به نقل از مشاور ترامپ گزارش داد، نگرانی درباره وضع سلامتی رئیس‌جمهور آمریکا همچنان وجود دارد. به‌گفته کابررا، این منبع به او گفته است که بیماری ترامپ جدی است. بر این اساس، ترامپ نه‌تن‌ها از خستگی و درد رنج می‌برد، بلکه مشکلات تنفسی، تب و سرفه نیز دارد و باید چندین روز در بیمارستان بماند. مسئله‌ای که به گزارش رسانه‌های آمریکایی، صبح روز شنبه از سوی چند نفر از نزدیکان رئیس‌جمهور تأیید شده است.

هفته وحشت ترامپ

گمانه‌زنی نشریه اشپیگل با اشاره به روزهای اقامت دونالد ترامپ در یک بیمارستان نظامی بیانگر آن است که او در دوران ریاست‌جمهوری خود چیزهای زیادی دیده است، اما آنچه این هفته رخ می‌دهد، همه آن چیزها را در سایه قرار می‌دهد. روز دوشنبه نیویورک‌تایمز گزارشی از فعالیت‌های تجاری ترامپ منتشر کرد که مبنای آن اسناد مالیاتی است که وی سال‌ها سعی کرده است آن‌ها را مخفی نگه دارد. به این ترتیب ترامپ نخستین رئیس‌جمهور در تاریخ معاصر ایالات متحده است که آن را منتشر نکرده است.


عصر پنجشنبه ترامپ سرانجام فهمید که به کووید۱۹ آلوده است. با این کار، او مبارزات انتخاباتی را که پیش‌تر نیز دشوار بود، مختل کرد. بازارهای سهام جهان از جمله آلمان به این خبر واکنش منفی نشان دادند. به این ترتیب ترامپ هفته‌ای سراسر وحشت را در بیمارستان والتر رید می‌گذراند و با نگرانی به تحولات سیاسی این کشور و اخباری که از بیماری و نحوه درمان او در رسانه‌ها منتشر می‌شود، می‌نگرد.

اکنون گروه تبلیغاتی ترامپ در تلاش است تا این هفته ویرانگر در مبارزات انتخاباتی را بازسازی کند. با این حال به اذعان کارشناسان، وضع جسمانی رئیس‌جمهور در روزهای آینده نقشی به مراتب تأثیرگذارتر از این تلاش‌ها بر روی افکار عمومی آمریکا خواهد داشت.


اگر ترامپ در روزهای آینده به مراقبت‌های پزشکی بیشتری احتیاج داشته باشد، این امر در این بخش ویژه بیمارستانی ارائه می‌شود. پیش از این نیز رؤسای جمهوری ایالات متحده چندین‌بار در بیمارستان والتر رید تحت درمان قرار گرفته‌اند، رونالد ریگان در سال‌های ۱۹۸۵، ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ در آنجا تحت عمل‌های جراحی مختلف قرار گرفت. ترامپ نیز آخرین‌بار معاینه سالانه سلامتی خود را در آنجا انجام داد. ملانیا ترامپ، در اینجا در سال ۲۰۱۸ تحت درمان کلیه قرار گرفت.


به هر روی کارشناسان پزشکی معتقدند که ترامپ با داشتن ۷۴ سال سن و چاقی مفرط از ریسک بالایی برخوردار است و بخت او برای فرار از کرونا چندان امیدوارکننده نیست. دراین‌باره، نشریه دیلی‌تلگراف با اشاره به سن و وزن زیاد ترامپ و انتشار نمودارهای پزشکی، او را در ردیف افراد پرخطر مبتلایان به کرونا، ارزیابی کرد. بر اساس تحقیقات مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری آمریکا، احتمال بستری‌شدن افراد بین ۶۵ تا ۷۴ سال بر اثر کرونا پنج‌برابر بیشتر از افراد سنین ۱۸ تا ۲۹ سال است. همچنین احتمال مرگ آن‌ها بر اثر کرونا ۹۰ درصد بیشتر از سایر گروه‌های سنی است.

«میشل هد»، محقق دانشگاه ساوت‌همپتون، دراین‌باره می‌گوید که رئیس‌جمهور آمریکا با ۷۴ سال سن و اضافه وزن در وضع آسیب‌پذیری قرار دارد. این درحالی است که تحقیقات نشان می‌دهد برخلاف ادعای ترامپ، او دچار عارضه قلبی است و پزشکان 2 سال پیش هشدار دادند که هر زمان ممکن است او دچار حمله قلبی شود.


دیلی‌تلگراف همچنین گزارش داد که حتی اگر ترامپ از این بیماری جان سالم به در برد، دچار امراض پساکرونا خواهد شد که بر اساس تحقیقات بیمارستان بریستول، سه‌چهارم بهبودیافتگان از آن رنج می‌برند.


بر اساس گزارش شبکه خبری اسکای، به این ترتیب نامزد جمهوری‌خواهان دست‌کم ۱۴ روز آینده از شرکت در مناظره‌های ریاست‌جمهوری بی‌نصیب می‌ماند، اما اگر ترامپ ازکارافتاده شود یا جان خود را از دست بدهد، کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه باید نامزد دیگری را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کند.


بر این اساس اگر قرار باشد ترامپ از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری حذف شود، انتخاب و معرفی جانشین او باتوجه‌به فاصله باقی‌مانده تا ۱۳ آبان‌ماه، چالش‌برانگیز خواهد بود. در واقع اگر مشکل چاپ انبوه برگه‌های رأی‌گیری و سرعت توزیع آن نادیده گرفته شود، باید در نظر داشت که مهلت پذیرش اسامی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت‌های مختلف آمریکا تا پایان انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان خاتمه یافته است.

 

 

آیا امکان تعویق انتخابات وجود دارد؟

بنا به قانون اساسی آمریکا، کنگره این کشور می‌تواند انتخابات را به تعویق بیندازد. با این حال تعویق رأی‌گیری نامحتمل به‌نظر می‌رسد. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا طبق قانون هر ۴ سال یک‌بار یک روز پس از اولین دوشنبه ماه نوامبر برگزار می‌شود، به همین دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو قرار است روز سه‌شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) برگزار شود.

احتمال موافقت مجلس نمایندگان با تعویق انتخابات درحالی که دمکرات‌ها اکثریت کرسی‌های آن را در اختیار دارند، بسیار کم است. دمکرات‌ها با تکیه بر نظرسنجی‌هایی که از پیشتازی جو بایدن، نامزد این حزب، حکایت دارد، به احتمال زیاد از برگزاری به‌موقع انتخابات حمایت خواهند کرد. از سوی دیگر تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاکنون سابقه نداشته است، امری که احتمال اتخاذ چنین تصمیمی را کاهش می‌دهد.

 

آیا ترامپ به سرنوشت این رؤسای جمهور آمریکا دچار می‌شود؟

بنا بر گزارش‌های مورخان و رسانه‌ها، تا امروز ۷ تن از رؤسای جمهور آمریکا در زمان حضورشان در منصب ریاست جانشان را از دست داده‌اند که علت مرگ ۳ تن از آن‌ها بیماری بوده و ۴ تن دیگر ترور شده‌اند.


درباره سابقه مرگ رؤسای جمهور آمریکا در زمان حضورشان در منصب ریاست‌جمهوری در ادامه بخوانید:

 

ویلیام هنری هریسون

«ویلیام هنری هریسون»، نهمین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده، فقط یک ماه در این منصب بود که بر اثر بیماری جان داد و دوره او تبدیل به کوتاه‌ترین دوره ریاست‌جمهوری در تاریخ این کشور شد. او از چهارم ماه مارس ۱۸۴۱ تا چهارم ماه آوریل ۱۸۴۱ رئیس‌جمهور بود. به‌گفته مورخان، هریسون بعد از ایراد یک سخنرانی طولانی در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در هوای سرد و بارانی به ذات‌الریه مبتلا شد و یک ماه بعد درگذشت.

 

زکری تیلور

«کری تیلور»، دوازدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، یکی دیگر از رؤسای جمهور این کشور بود که بر اثر بیماری حین حضورش در منصب ریاست‌جمهوری جان داد. تیلور که از چهارم ماه مارس ۱۸۴۹ رئیس‌جمهور آمریکا شد، بیماری وبا در تاریخ نهم ماه جولای ۱۸۵۰ جانش را گرفت.

 

وارن جی‌هاردینگ

«وارن جی‌هاردینگ» که از چهارم ماه مارس ۱۹۲۱ تا دوم ماه آگوست ۱۹۲۳ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بود، نتوانست دوره ریاست‌جمهوری خود را به پایان ببرد و سکته قلبی عامل مرگش شد. او بیست‌ونهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بود.

 

وودرو ویلسون

«وودرو ویلسون»، بیست‌وهشتمین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا، یکی دیگر از رؤسای جمهور این کشور بود که در زمان حضورش در منصب به بیماری مبتلا شد. بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی و مورخان، ویلسون سال ۱۹۱۹ در زمان سکانداری ریاست‌جمهوری به یک بیماری مبتلا و فلج شد، اما دوره ریاست‌جمهوری را پایان داد و سال ۱۹۲۴ (3 سال بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری) درگذشت.

در تاریخ ایالات متحده آمریکا، سابقه ترور رؤسای جمهور این کشور در زمان ریاست‌جمهوری آن‌ها هم وجود دارد. طبق گزارش‌ مورخان، ۴ رئیس‌جمهور این کشور بر اثر ترور کشته شده‌اند.

 

آبراهام لینکلن

«آبراهام لینکلن»، شانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۵ آوریل ۱۸۶۵ بعد از پایان جنگ داخلی این کشور به‌وسیله یکی از حامیان ایالت‌های جنوبی و شکست‌خورده در جنگ داخلی این کشور ترور شد. آبراهام لینکلن از چهارم ماه مارس ۱۸۶۱ تا زمان ترورش (۱۵ آوریل ۱۸۶۵) رئیس‌جمهور ایالات متحده بود.

 

جیمز آبرام گارفیلد

«جیمز آبرام گارفیلد»، بیستمین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا، دومین رئیس‌جمهوری بود که در نتیجه ترور نتوانست دوره ریاست‌جمهوری را به پایان برساند. گارفیلد که چهارم ماه مارس ۱۸۸۱ ریاست‌جمهوری خودش را آغاز کرد، دوم ماه جولای همان سال هدف تیراندازی یک جوان معترض قرار گرفت و خون‌ریزی داخلی ناشی از تیراندازی، سرانجام ۱۹ سپتامبر ۱۸۸۱ جانش را گرفت.

 

ویلیام مک‌کینلی

«ویلیام مک‌کینلی»، بیست‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا هم سرنوشت مشابهی با لینکلن و گارفیلد داشت. او از چهارم ماه مارس ۱۸۹۷ تا ۱۴ سپتامبر ۱۹۰۱ (زمان مرگش) رئیس‌جمهور بود. بیست‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا ششم ماه سپتامبر ۱۹۰۱ هدف تیراندازی یک معترض قرار گرفته بود.

 

جان اف کندی

«جان اف کندی» یکی دیگر از رؤسای جمهور آمریکاست که در زمان حضورش در منصب هدف ترور قرار گرفت و کشته شد. سی‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، ۲۰ ژانویه ۱۹۶۱ منصب ریاست‌جمهوری را در اختیار گرفت، اما ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ هدف تیراندازی قرار گرفت.

با این تفاصیل، باید در نظر داشت که کاهش محبوبیت ترامپ در ماه‌های گذشته و بخت بیشتر پیروزی رقیب دمکرات او در انتخابات ریاست‌جمهوری، این پرسش را بیش از پیش مطرح می‌کند که ابتلای نامزد جمهوری‌خواهان به کرونا اتفاقی ناگهانی یا برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده است؟!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
با مرگ ترامپ قاتل اصلی سردار سلیمانی یعنی پمپئو باید کشته شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->