حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی!
سرخط خبرها

ارزیابی اکبر میثاقیان از موفقیت‌های پرسپولیس و شرایط امروز دنیای فوتبال

  • کد خبر: ۴۵۹۸۲
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
ارزیابی اکبر میثاقیان از موفقیت‌های پرسپولیس و شرایط امروز دنیای فوتبال
اکبر میثاقیان: امروزی‌ها مثل ۲۰ سال پیش من بازی می‌کنند!
به گزارش شهرآرانیوز؛ سرمربی همیشه‌ابومسلمی فوتبال ایران مدعی است فوتبالی را که امروز خیلی از تیم‌ها بازی می‌کنند، او ۲۰ سال پیش انجام داده است. ادعایی که دیروز مطرح کرد و در فضای مجازی بحث و نظر زیادی درباره آن مطرح شد. اکبر میثاقیان که سال‌ها در فوتبال مشهد بازی کرد و در دوران مربیگری هم خاطرات شیرینی را در قامت سرمربی ابومسلم برای این تیم مشهدی و هوادارانش رقم زد، حالا در روز‌هایی که خانه‌نشین شده است و تیمی ندارد، در قامت کارشناس فوتبالی معتقد است پرسپولیس برانکو و گل‌محمدی که به فینال آسیا رفته‌اند همان بازی را انجام می‌دهند که ابومسلم او ۲۰ سال پیش بازی کرده است. میثاقیان در گفت‌وگویی مفصل با ورزش سه ادعای خودش را توضیح می‌دهد و البته بعد از آن درباره مدافعان تیم ملی به‌عنوان یک مدافع تخصصی اظهار‌نظر کرده است.


امروز همه تیم‌ها به دفاع فکر می‌کنند

اکبر میثاقیان که معمولا دیدار‌هایی که تیم‌های او در‌برابر استقلال و پرسپولیس انجام می‌دادند، حاشیه‌ای از آب در‌می‌آمد، پس از موفقیت در بقای ملوان، این‌روز‌ها در سکوت خبری به سر می‌برد. این سرمربی که قول داده بود اگر تیمش به دسته پایین‌تر سقوط کند، خودش را از بالای برج میلاد به پایین می‌اندازد، اعلام کرده است زمانی به‌دلیل تدافعی‌بازی‌کردن تیم‌هایش، او را به ضد‌فوتبال متهم می‌کردند و اکنون ساختار بسیاری از تیم‌ها دفاعی شده است.
 
او که توانست در لیگ گذشته، ملوان را در دسته‌یک حفظ کند، از اتفاق‌هایی که در سال‌ها قبل افتاده، ناراضی است که چرا به او اکبر ضد‌فوتبال می‌گفتند. میثاقیان در‌این‌باره می‌گوید: زمانی می‌گفتند که تیم من ضد‌فوتبال بازی می‌کند. ولی الان بازی‌ها را نگاه کنید. دفاع یکی از اصلی‌ترین شیوه بازی تیم‌ها شده است. ما را به ضد‌فوتبال محکوم می‌کردند و لقب‌هایی مثل دفاع اتوبوسی برایمان انتخاب کردند؛ ولی امروز تیم‌ها اولین هدفشان گل‌نخوردن است. تازه بعد از آن به‌دنبال ضد‌حمله یا موقعیت‌های دیگر هستند تا گل بزنند.


برانکو و یحیی کار من را انجام می‌دهند

سرمربی سابق ابومسلم می‌گوید او همان کاری را کرد که برانکو قبلا انجام می‌داد و اکنون گل‌محمدی آن را ادامه می‌دهد. میثاقیان هیچ‌گاه سرمربی تیمی متمول و بزرگ که برای کورس قهرمانی بجنگد، نبود؛ اما در ابومسلم تا قله‌های افتخار پیش رفت و چیزی نمانده بود جام حذفی را نیز فتح کند. میثاقیان که این‌روز‌ها بیشتر خانه‌نشین است، در مقایسه تیم‌های خودش با پرسپولیس برانکو و گل‌محمدی می‌گوید: اگر نگاهی به تیم‌های یحیی یا برانکو بیندازید، آن‌ها همان کاری را می‌کنند که من انجام می‌دادم و موفق می‌شوند. من که ۲۰ سال پیش این کار را انجام می‌دادم، به ضد‌فوتبال متهم شدم. میثاقیان اضافه می‌کند: آن زمانی که در ابومسلم بودم، با همین شیوه بازی توانستیم به فینال جام حذفی راه پیدا کنیم، هم خیلی خوب دفاع می‌کردیم و هم به‌خوبی در حمله عمل می‌کردیم.
 
شما ببینید که مربیانی مثل گواردیولا و مورینیو هم در رأس مربیگری‌شان اول گل‌نخوردن را قرار داده‌اند. به‌هر‌حال روی ضربات ایستگاهی، پنالتی و چنین‌موقعیت‌هایی می‌توان گل زد و آخر بازی نتیجه مهم است. کسی نمی‌پرسد فلان‌تیم چند تا ضربه به تیر زده یا چیز دیگری. میثاقیانی که یک زمانی به ضد‌فوتبال متهم بود، اکنون اعتقاد دارد تیم‌های فوتبال در سرتاسر جهان سبکِ بازی ۲۰ سال پیش او را انجام می‌دهند! من یک مثال دارم که می‌گویم گل‌زدن به‌نوعی است که ممکن است توپ به منی که کنار خط ایستاده‌ام، برخورد کند و به‌صورت ناگهانی وارد دروازه شود. مهم این است که تیم برنده شود. ملاک چیز‌های دیگر نیست. امروزه آمار فوتبال دیگر کاملا مشخص شده است. پاس‌کاری و دویدن را جزوی از آمار به حساب می‌آورند.


مدافعان امروز تیم ملی خوراک من هستند

اکبر میثاقیان که خودش یک دفاع مستحکم بود و به قول بسیاری اگر توپ از اکبر رد می‌شد، بازیکن رد نمی‌شد، درباره مدافعان تیم ملی نیز می‌گوید: جوان‌های ما خیلی خوب هستند. اسکوچیچ تغییر‌و‌تحولات خوبی را در تیم ایجاد کرده است که امیدوارم شاهد بازی‌های خوبی باشیم. مدافعانی مثل خلیل‌زاده، پورعلی‌گنجی، کنعانی و حسینی واقعا خوب هستند و با بازی‌هایی که در قطر دیدیم، نشان دادیم که بسیار جلو‌تر از این حرف‌ها هستیم و با بازیکنانی که امکانات بالاتری دارند و پر از مهره و مربیان خارجی هستند، می‌توانیم تقابل کنیم. آن‌ها حالا‌حالا‌ها به ما نمی‌رسند و ما خیلی قوی‌تر هستیم. میثاقیان یادآور می‌شود: اگر مدافعان امروز تیم ملی را به من بدهند، از آن‌ها ستاره می‌سازم. آن‌ها خوراک من و سبکِ کاری من هستند.


میثاقیان در انتظار بحران زده‌ها

سرمربی سابق ابومسلم این‌روز‌ها منتظر پیشنهاد تیم جدیدی است که در بحران بیفتد! او که در کارنامه‌اش معمولا سکان هدایت تیم‌های بحران‌زده را به دست می‌گیرد، بعد از نگه‌داشتن ملوان در لیگ‌یک از این تیم کنار گذاشته شد و حالا باید چشم‌انتظار باشد تا یکی از تیم‌های لیگ برتر یا لیگ‌یک با بحران رو‌به‌رو شو‌د و مدیران این تیم‌ها برای نجات، دست‌به‌دامان آقای خاص فوتبال ایران شوند. میثاقیان تاکنون ۴ تیم را در لیگ نگه داشته و ۴ تیم را به لیگ برتر آورده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->