سرخط خبرها

پیاده‌روهای پیاده

  • کد خبر: ۴۶۰۸
  • ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
پیاده‌روهای پیاده

سید مصطفی بهشتی - شهر خوب حق شهروندان شهر بهشت است، ما هم در قالب یک رسانه موظف هستیم تا نقایصی را که در شهر می‌بینیم یا از سوی شهروندان با ما در میان گذاشته می‌شود، پیگیری کنیم تا در رفتن به سمت شهر خوب تسریع شود.
مؤلفه‌های عمرانی از مهم‌ترین عناصر شهر خوب است. در این مؤلفه‌های عمرانی حوزه‌های مختلفی چون جدول‌کشی، آسفالت، پیاده‌رو، ساخت فضای سبز، ایجاد خیابان و پل و... تعریف می‌شود.

یکی از مشکلات عمده‌ بخش عمرانی نساختن و بهره‌برداری نکردن صحیح پیاده‌روهاست که در شهر مشهد هم کم و بیش دیده شده است. منطقه 11 شهرداری مشهد در سال قبل ساخت پیاده‌روهای معابر مختلفی را در دستور کار قرار داده است، البته هنوز معابری هستند که وضعیت آن‌ها مورد انتقاد شهروندان است.
لاچینی، یکی از اهالی بولوار سید رضی که با او درباره مشکلات پیاده‌رو صحبت کردیم، گفت: من قبل از اینکه بخواهم انتقاد کنم ابتدا تشکر می‌کنم. در یکی دو سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده است. ابتدای بولوار سیدرضی در هر دو طرف خیابان پیاده‌رو کاملا با کیفیت و مرتب تعمیر شده است. نکته دیگر هم بحث برطرف شدن مشکل ترافیک در میدان نهج‌البلاغه است که با تبدیل شدن میدان به تقاطع این مشکل هم برطرف شد. اما انتقادی که من و بسیاری از اهالی محله داریم به موضوع پیاده‌رو حدفاصل میدان سیدرضی تا چهارراه سیدرضی است که به نظر می‌رسد مدت زیادی است تعمیر نشده است و شکل زیبایی ندارد. اگر بشود همان‌طور که پیاده‌رو در قبل از میدان سیدرضی تعمیر شده بعد از میدان هم تعمیر شود، ممنون می‌شویم.
یکی دیگر از پیاده‌روهای مورد انتقاد شهروندان، پیاده‌رو بخشی از بولوار دانشجو بود. جاهدی، از شهروندان این محله در این باره گفت: من حدود 8 سال است که هم در اینجا ساکن و هم مشغول کاسبی خود هستم، متأسفانه خاطرم نیست آخرین بار چه زمانی این پیاده‌رو را تعمیر کردند‌ و به مشکلات آن رسیدگی شد. تاکنون چند بار از دوستان شهرداری تقاضا کرده‌ایم که به وضعیت این پیاده‌رو رسیدگی شود اما چنین اتفاقی نیفتاده است. اولین سؤال این است که من کاسب با کسبه فلان محله چه تفاوتی دارم که پیاده‌رو مورد استفاده او بهترین شکل دربیاید و پیاده‌رو مقابل مغازه من پر از چاله باشد؟ اینجا محل کسب ماست و چه بهتر که شکیل‌تر و مرتب‌تر باشد. اگر نمی‌شود یا بودجه‌ای برای این کار نیست این موضوع را به ما اعلام کنند نه اینکه بگویند قول بی‌دلیل بدهند یا حتی جواب درستی ندهند، این‌طوری شاید خودمان همت و هر طور شده مشکل را حل کردیم.
پس از صحبت با شهروندان به سراغ مهرداد آریافر، رئیس اداره فنی و عمران شهرداری منطقه 11، رفتم تا نظر او را در این‌باره جویا شوم.آریافر در این‌باره گفت: ترمیم پیاده‌روها به این شکل است که ما طرح را آماده و به معاونت عمران شهرداری ارسال می‌کنیم، در آنجا بررسی می‌شود و اولویت‌‌ها را به ما اعلام می‌کنند. درباره آدرس‌هایی هم که مردم مطرح کرده‌اند ما درخواست داده‌ایم. نکته‌ای که هست، درخواست‌های 13 منطقه شهرداری به معاونت عمران ارسال می‌شود، آنجا هم یک بضاعت مالی محدود خاص پیاده‌روها دارد. این عدد پاسخ‌گوی همه درخواست‌ها نیست. از بین این درخواست‌ها، یک منطقه 2محور را ترمیم می‌کند، یک منطقه 3 محور و ... از سال 92 تا 96 بیشترین بودجه پیاده‌روسازی به منطقه 11 متعلق بوده است. به اندازه‌ای ما پیاده‌رو ساخته و ترمیم کردیم که در طرح بهساز ترمیم و ساخت پیاده‌روها رتبه یک را داریم. در همین راستا قسمت‌هایی از بولوار‌های سیدرضی، دانشجو، دانش‌آموز و بسیاری معابر پیاده‌روهای دیگر هم ترمیم شد، قسمتی را با هم بودجه شورای اجتماعی محلات ترمیم و مهیا کردیم.وی ادامه داد: مردم این را بدانند، روی پیاده‌روها به طرق مختلف کار می‌شود، در سال 97 ما هیچ بودجه تعمیر پیاده‌رو نداشتیم، اما در سال 98 برای ادامه ترمیم پیاده‌رو وکیل‌آباد و دانشجو بودجه اختصاص داده شده است که بر اساس بضاعت و بودجه موجود کار می‌کنیم. ما مشتاق به بیشتر از این بودجه و طرح هستیم تا کار پیش برود ولی بضاعت همین است، بنابراین ترمیم پیاده‌رو دانشجو امسال انجام می‌پذیرد و برای جلب رضایت شهروندان بولوار سیدرضی و اینکه بتوانیم این قسمت را هم در اولویت قرار دهیم، تلاش می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->