روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هیات دولت ایجاد مرز گمرکی «شمتیغ» در خراسان رضوی را تصویب کرد

  • کد خبر: ۴۶۵۹۸
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
هیات دولت ایجاد مرز گمرکی «شمتیغ» در خراسان رضوی را تصویب کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هیات وزیران پیشنهاد کارگروه متشکله پیرامون موضوع تبصره یک ماده ۱۰۳ قانون امور گمرکی را در خصوص مرز جدید ریلی در خراسان رضوی به تصویب رسانده است.

به گزارش شهرآرانیوز - علی رسولیان گفت: ایجاد «مرز گمرکی شمتیغ» در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی شد و سپس به هیات وزیران ارسال شد تا به عنوان مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران مصوب شود.

 

وی ادامه داد: هیات وزیران پیشنهاد کارگروه متشکله پیرامون موضوع تبصره یک ماده ۱۰۳ قانون امور گمرکی را در خصوص مرز جدید ریلی در خراسان رضوی به تصویب رسانده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس این مصوبه، راه مجاز گمرکی در نقطه مرزی «شمتیغ» بین ایران و افغانستان صرفا با هدف ایجاد تردد ریلی در خراسان رضوی به عنوان مرز مجاز ریلی به منظور ورود و خروج کالا و مسافر با رعایت ضوابط و مقررات مربوط تعیین می‌شود.

 

رسولیان افزود: مرز شمتیغ در خراسان رضوی گذرگاه رسمی مرزی گمرکی و محل عبور راه‌آهن خواف – هرات است که با افتتاح راه‌آهن مزبور در آبان ماه، این مرز رسمیت خواهد یافت و فعالیت در آن آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به مزایای مرز جدید گمرکی در خراسان رضوی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی تجمع کنونی کامیونها در دوغارون ظرفیت پایین این گذرگاه مرزی برای پذیرش حجم زیاد کامیونهاست که همواره به عنوان مشکل اصلی در حوزه امور اقتصاد مرزی خراسان رضوی مطرح بوده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ایجاد خط ریل در مرز ایران و افغانستان و تبادل کالا از طریق راه‌آهن نه تنها هزینه‌های ترانزیت و صادرات کالا را برای ایران کاهش می‌دهد بلکه دیگر شاهد تجمع و معطلی کامیونها در مرز دوغارون نخواهیم بود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->