سخنگوی صنعت آب: مذاکره با افغانستان برای حقابه هیرمند نتیجه ملموسی نداشته است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتبال افغانستان و روسیه در انتخابی جام ملت‌های آسیا (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) خلاصه بازی صداقت کابل و آریا فورج در لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) ادامه فصل چهارم لیگ برتر فوتسال افغانستان | صداقت با یک پیروزی پرگل به جام بازگشت + جدول نتایج ستاد مبارزه با موادمخدر: جریان قاچاق مواد مخدر از انبار‌های افغانستان همچنان ادامه دارد طالبان سرکنسول جدید خود در مشهد را معرفی کردند (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۴) سرپرست وزارت بهداشت طالبان به تهران سفر کرد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) نشنال اینترست: تجربه افغانستان نشان داد که آمریکا باید از دموکراسی‌سازی بپرهیزد الزام دریافت برگه تثبیت هویت برای مهاجران افغانستانی لغو شد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) وقوع آتش سوزی گسترده در بازاری در غرب کابل (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) + فیلم قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴) خلاصه بازی آریا فورج و پیروزی در لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) خلاصه بازی صداقت کابل و نورزاد نیمروز در لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) نتیجه دیدار‌های روز دوم از هفته اول چهارمین لیگ برتر فوتسال افغانستان هفته اول لیگ برتر فوتسال افغانستان | آغاز پرقدرت نماینده نیمروز با پیروزی دربرابر صداقت + نتایج روز اول تیم ملی فوتبال زیر ۲۰ سال افغانستان به تاجیکستان رفت طالبان از اقامه نماز عید قربان به امامت ملاهبت‌الله در قندهار خبرداد (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) تاریخ و ساعت دیدار صداقت کابل و نورزاد نیمروز در لیگ برتر فوتسال افغانستان مهران غلامی، بازیکن تیم ملی فوتسال افغانستان، راهی لیگ برتر اسپانیا شد
سرخط خبرها

خط ریلی خواف – هرات تا آخر پاییز تکمیل خواهد شد

  • کد خبر: ۴۵۳۸۲
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
خط ریلی خواف – هرات تا آخر پاییز تکمیل خواهد شد
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال خبر داد و افزود که اکنون ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن در نقاط صفر مرزی نیز در حال احداث هستند.

به گزارش شهرآرانیوز - خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، با بیان اینکه این پروژه در زمان مقرر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. اکنون ساخت این پروژه ریلی مراحل پایانی خود را طی می‌کند؛ به‌طوری که روسازی و زیرکوبی آن در حال انجام است.

 

خادمی خاطرنشان کرد: ۱۲۵ کیلومتر از این مسیر ریلی مشکلی ندارد و در حال حاضر ایستگاه‌های راه‌آهن مرزی بین دو کشور ایران و افغانستان نیز در حال احداث هستند که به امید خدا در پاییز امسال برای بهره‌برداری آماده می‌شوند.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تعهدات ایران در این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند؛ اما بخشی از ساخت این مسیر ریلی در تعهد کشور افغانستان است که هنوز کار آن انجام نشده است. هر چند گفته می‌شود که قرار است مسئولان افغانستانی کارشان را به زودی انجام دهند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تقاضای ما از کشور افغانستان این است که هر چه زودتر این مسیر ریلی را احداث کنند؛ زیرا این اتصال ریلی هم برای خود کشور افغانستان مهم است و هم می‌تواند افغانستان را به جمهوری اسلامی ایران و بنادر جنوبی و شمالی و حتی سایر کشورهای همسایه متصل کند.

اهمیت خط آهن خواف- هرات

گفتنی است که خط ریلی خواف – هرات علاوه بر آنکه از لحاظ حمل‌ونقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از منظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و حتی کشورهای اروپایی، اهمیت بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا نیز برای ایران بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

 

این پروژه به طول حدود ۱۹۱ کیلومتر، به صـورت یـک خطه، بـا سرعـت  ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای باری، از کیلومتر ۲۴ راه آهن سنگان – تربت حیدریه  در نزدیکی ایستگاه خواف شروع و در منطقه نسبتاً کم عارضه و هموار پیش می‌رود.

 

مسیر این راه آهن در کیلومتر ۱۲ جاده تایباد – خواف و در کیلومتر ۲۱، جاده معدن سنگان را به صورت زیرگذر قطع می‌کند. همچنین در کیلومتر ۳۸ الی ۴۲ از ارتفاعات خواجه انجیر عبور و در کیلومتر ۴۷ الی ۵۲ وارد منطقه کم عارضه و نسبتاً هموار می‌شود. از کیلومتر ۵۵ در مجاورت نوار مرزی قرارگرفته و در کیلومتر ۷۶ به مرز شمعتیغ می‌رسد. از همین تا ایستگاه جونو ۶۳ کیلومتر راه دیگر باید طی شود که البته این جزو سومین قطعه از قطعاتی است که ایران آن را ساخته است.

 

اهمیت دیگر این پروژه آن است که راه آهن در افغانستان متولد می‌شود و از این طریق کشور افغانستان به شبکه سراسری ایران و سایر نقاط جهان متصل خواهد شد.

 

در بحث ترانزیت نیز، راه‌های متنوعی مانند کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق به غرب وجود دارد که عبور از خاک افغانستان و سرمایه‌گذاری در افغانستان را برای تجار ایرانی فراهم می‌کند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->