مدارس مشهد فردا سه شنبه (۴ دی ۱۴۰۳) تعطیل شد؟ یلدای خونین | قتل خاله و شوهرخاله در شب یلدا فوت ۲۴ بیمار در کشور به علت نبودِ داروی هموفیلی ۹۸۵۲ نفر در آزمون وکالت امسال کانون وکلای دادگستری قبول شدند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و تنفسی پیشگیری کنید رئیس کل نظام پرستاری کشور: خدمات پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه قرار بگیرد سامانه‌های بیماریابی علیه تب‌دنگی در کرمان فعال است برداشتن تخمدان احتمال آلزایمر را در زنان افزایش می‌دهد تخلف محرز در یکی از مدارس مشهد | نظافت اجباری مدرسه توسط ولی دانش‌آموز تصادف اتوبوس با تانکر حامل سوخت، جان ۹ نفر را در زاهدان گرفت (۳ دی ۱۴۰۳) سقط عمدی جنین سبب نارسایی دهانه رحم می‌شود افزایش تولید شیرخشک رژیمی برای کودکان زیر ۲ سال توصیه‌هایی به بیماران کلیوی ناشی از دیابت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۳ دی ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا برای شهر‌های بزرگ و صنعتی مشهد، سکونتگاه یک میلیون و ۳۵۰ هزار حاشیه‌نشین | ۸۵ درصد اراضی بازآفرینی مشهد، موقوفه هستند + فیلم کلاهبرداری با شگرد ارائه تسهیلات | شناسایی ۱۰۰ مال‌باخته تاکنون (۳ دی ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: خدمت به مجاوران باید تشکیلاتی و مستمر باشد قتل زن هنرمند توسط راننده‌اش در مشهد مقابل کلانتری + عکس معرفی ۲ ویتامین که به کاهش وزن کمک می‌کنند غذا‌های کنسروی در چه شرایطی کشنده هستند؟ حکم ریاست ۱۸ دانشگاه کشور تأیید شد افزایش ۵۰ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۴ | نحوه اجرای متناسب‌سازی در سال آینده چگونه است؟ نفوذ سامانه بارشی از غرب کشور از جمعه | آلودگی شدید هوای مشهد و ۹ شهر دیگر (۳ دی ۱۴۰۳) وزارت بهداشت: مردم هنگام آلودگی هوا در فضای باز تردد نکنند یک سرماخوردگی ساده با درمان میلیونی! «جنین» غیر از خدا پناهی ندارد وضعیت ارز دارو در سال ۱۴۰۴ چگونه خواهد بود؟ هشدار هواشناسی درباره آلودگی هوای مشهد در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه (۳ و ۴ دی ۱۴۰۳) سهم مردم از هزینه‌های درمان بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است | بدهی ۹۴ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت زن معتاد مدعی شد: قابله نوزادم را بعد زایمان دزدید «فاطمه» و «زهرا» پرتعدادترین نام دختران در ایران در حادثه سقوط هواپیما گردشگری در برزیل ۹ نفر کشته شدند+تصویر
سرخط خبرها

نحوه آموزش دانشجویان در ترم آینده چگونه خواهد بود؟

  • کد خبر: ۴۷۰۴۲
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
نحوه آموزش دانشجویان در ترم آینده چگونه خواهد بود؟
معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه آموزش دانشجویان در نیم سال جاری قطعا مجازی خواهد بود، گفت: بر اساس پیش بینی‌های جهانی وضعیت آموزش ترم آینده نیز به همین منوال یعنی مجازی ادامه خواهد یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه آموزش دانشجویان در نیم سال جاری قطعا مجازی خواهد بود، گفت: بر اساس پیش بینی های جهانی وضعیت آموزش ترم آینده نیز به همین منوال یعنی مجازی ادامه خواهد یافت.

دکتر علی خاکی صدیق در سی وپنجمین گردهمایی مدیران گروه‌های آموزشی به راهبرد های وزارت عتف در مواجهه با اپیدمی بیماری کووید 19 اشاره کرد و گفت: در ابتدای همه گیری، بحث موافقت با وقفه آموزشی مطرح شد. بسیاری از همکاران با توجه به دغدغه هایی که داشتند خواستار تعطیلی دانشگاهها تا مهرماه شدند اما در نهایت با توجه به سیاست کلی این امکان نیافت.

وی در ادامه در خصوص سه محور سیاست گذاری وزارت علوم در دوران شیوع کرونا ویروس تاکید کرد: اولین محوری که در دستور کار قرار گرفت، یادگیری الکترونیکی بود که باید آموزش به سمت آموزش الکترونیکی سوق داده می شد. محور دوم که در دستور کار قرار داده شد تغییر و تسهیل قوانین آموزشی بود با این هدف که مشکلات آموزش غیر حضوری، مرتفع گردد. در این راستا آئین نامه ها و بخش نامه هایی تهیه، تصویب و ابلاغ شد و این انعطاف پذیری باعث شد، دانشگاهها بحران را مدیریت کنند. در محور سوم نیز اختیاراتی به دانشگاهها تفویض شد و از بحث متمرکز به سمت کاملا غیر متمرکز رفتیم تا دانشگاهها عملا بر اساس شرایط خود در دوره بحران تصمیگیری کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم ضمن یادآوری مبحث کیفیت آموزش که از سال ۹۲ در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در سال های اخیر تمامی فعالیت های معاونت آموزشی وزارت عتف در راستای کیفیت بوده و دو برنامه در جهت توسعه تصویب کرده ایم که تا دو هفته دیگر به دانشگاهها ابلاغ می شود. یکی از این برنامه ها در خصوص ظرفیت رشته های دانشگاهی است که هررشته چه تعداد دانشجو بپذیرد و برنامه دیگر در خصوص توسعه رشته گرایش های جدید است. وی افزود: بر اساس برنامه راهبردی، طرح توسعه رشته های جدید بر اساس نیازهای ملی، منطقه ای و بین المللی خواهد بود و دانشگاههای برتر کشور می توانند در شورای آموزشی خود برای ایجاد رشته های جدید تصمیم گیری کرده و آنها را به تصویب برسانند.

دکتر خاکی صدیق از معاونین آموزشی و مدیران گروه ها خواست با توجه به شرایط موجود، ضمن حفظ کیفیت، به دانشجویان کمک کنند و با درخواست های آنان علی رغم اینکه شاید به نظرشان درست نباشد، موافقت کنند تا آموزش عالی از این امتحان سربلند بیرون بیاد همانگونه که در ۸ ماه گذشته دستاوردهای قابل قبولی داشته است.

وی در پاسخ به این سؤالی که راهبرد وزارت علوم در تداوم اپیدمی و آینده کار آموزش عالی چیست؟ گفت: معاونت آموزشی، کارگروه مطالعات آموزش عالی در زمان کرونا و پسا کرونا و کارگروه یادگیری الکترونیکی، بر اساس شرایط و با استفاده از نظرات دانشگاهها سیاست هایی برگزیده و بخشی را به تصویب رسانده است. به عنوان مثال بحث یادگیری الکترونیکی از این پس جزء لاینفک برنامه های آموزشی خواهد بود.

دکتر خاکی صدیق اظهار کرد: به آموزش الکترونیکی از دو منظر نگاه می کنیم، یکی اجرای برنامه های آموزش الکترونیکی و دیگری آئین نامه های موجود در زمینه یادگیری ترکیبی است. همانگونه که می دانید طبق آئین نامه های موجود دانشگاهها بیش از ۱۰ درصد نمی توانستند از آموزش ترکیبی استفاده کنند. در حال حاضر این قوانین دست و پا گیر شناسایی و در حال رفع شدن هستند. بطوریکه دانشگاهها اختیار داشته باشند با توجه به امکانات و زیرساخت های خود به این حوزه ورود کنند و در کنار یادگیری حضوری از آموزش غیرحضوری استفاده نمایند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: یک بحث مهم دیگر، ارزیابی، رتبه بندی و دسته بندی دانشگاهها از نظر آموزش الکترونیکی است. دانشگاهها از نظر ورود به عرصه آموزش الکترونیکی در سطوح بسیار مختلفی هستند. سیاست کلی بر این استوار است که در کنار نظارت و ارزیابی که انجام می دهیم، به توسعه آموزش الکترونیکی به صورت مطلق در کنار یادگیری حضوری در پساکرونا بی اندیشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس؛ دکتر خاکی صدیق خاطر نشان کرد: ترم حاضر که قطعا آموزش مجازی است اما طبق پیش بینی های جهانی، نیم سال بعدی هم به همین منوال خواهد بود. برخی تسهیلات و تغییرات قوانین به دلیل شیوع کرونا ایجاد شد که بعضی از آنها ادامه خواهد داشت و برخی لغو می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->