رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن اسیر خود در غزه نشست رمضانی رئیسی با خیّران + فیلم
سرخط خبرها

رئیس قوه قضائیه هشدار داد: برخورد با ناامن‌کنندگان فضای مجازی و امنیت اجتماعی

  • کد خبر: ۴۷۱۲۷
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
رئیس قوه قضائیه هشدار داد: برخورد با ناامن‌کنندگان فضای مجازی و امنیت اجتماعی
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه روحیه انقلابی و خطرپذیری اقتدار می‌آفریند، تأکید کرد: کسانی که فضای مجازی را ناامن و امنیت اجتماعی و جامعه را مختل می‌کنند، باید شناسایی شوند و با آن‌ها برخورد شود.
به گزارش شهرآرانیوز، سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه، صبح امروز طی سخنانی در صبحگاه مشترک ستاد فرماندهی ناجا، با بیان اینکه نیروی انتظامی ما باید نیرویی مهربان، با تدبیر و مقتدر جلوه کند اظهار داشت: تمامی عزیزان در نیروی انتظامی و در جای جای کشور برای حفظ نظم و امنیت تلاش می‌کنند و مجاهدانه نمی‌گذارند افراد قانون شکن، هنجارشکن و شرور، امنیت مردم را به مخاطره بیندازند لذا صمیمانه از ایشان در این حوزه‌ها تقدیر می‌کنم.

رییس قوه قضاییه، تصریح کرد: اولین مؤلفه اقتدار جامعه و نیروی مقتدر، دین مداری و ایمان به خداست؛ آنچه به انسان قدرت می‌بخشد، ذات مقدس کبریایی است. قدرت و توانایی از آن اوست، انسان‌های مومن به خدا و کسانی که دین‌مدارند، به اعتبار ارتباط با قدرت لایزال الهی، قدرتمند هستند.

رییسی با بیان اینکه دومین مولفه اقتدار، توجه به مردم، مردم‌داری و مردم باوری است، تصریح کرد: بدانید که قدرت در جامعه ما از آن مردم متدین است؛ آنچه دشمن را از هرگونه اقدامی علیه مردم ما و از هرگونه حمله و تعرضی بازداشته است، عبارت است از مهمترین مولفه‌های قدرت که مردم متدین هستند.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: اتصال با مردم و مردم متدین در صحنه حماسه آفرین، اقتدار می‌آفریند که این مهم نیز دومین نکته‌ای است که در اقتدار آفرینی نقش دارد و ارتباط صمیمانه و خدمتگزاری برای مردم و باور داشتن مردم متدین در صحنه، اقتدارآفرین است.

رییسی روحیه انقلابی و خطرپذیری را سومین نکته اقتدار دانست و ادامه داد: نیروی با اعتقاد به خدا و برای خدمت به مردم، آمادگی خطر پذیری دارد و خود را در همه جا سپر قرار می‌دهد تا به مردم لطمه‌ای وارد نشود و امنیت مردم در خطر قرار نگیرد که این خطر پذیری جانفشانی و ایثار، اقتدار می‌آفریند.

رییس دستگاه قضا خطاب به جوانان برومندی که امروز در نیرو‌های مسلح، در بین مردم عزیز و در نیروی انتظامی ما آماده خطر پذیری و جان فشانی هستند؛ افزود: روز اول ربیع الاول روزی است که یادآور جان فشانی امیرالمومنین (ع) در بستر پیامبر است؛ این روز بسیار مبارک بوده و روزی است که جلوه یک ایثار بزرگ و جان فشانی ماندگار به نام امیرالمومنین (ع) ثبت شده است که برای حفظ جان پیامبر جان جانان عالم هستی، جان خود را در خطر می‌اندازد.

رییسی تاکید کرد: این روحیه همان روحیه انقلابی است که همواره فرماندهی معظم کل قوا از همه نیرو‌ها و از همه دست‌اندرکاران در کشور مطالبه دارند که باید نیروی انتظامی، قوه قضاییه، مجلس، دولت و همه بخش‌های در کشور باید انقلابی بیاندیشند و عمل کنند.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: روحیه انقلابی یعنی روحیه‌ای که هیچ مانعی را برای انجام وظیفه و ایجاد امنیت در جامعه، ایجاد رفاه اجتماعی، ایجاد اجرای عدالت در جامعه به رسمیت نشناسد.

رییسی در ادامه با اشاره به جریان توابین در زمان پس از قیام عاشورا، خاطرنشان کرد: جریان توابین جریان مهمی در تاریخ است و درس‌های بسیاری دارد و درس مهم آن زمان شناس بودن است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه تفاوت بین عاشوراییان و توابین در همین نکته است، گفت: برای نیرو‌های مسلح ما به ویژه نیروی انتظامی زمان شناسی مهم است و در زمان خود اقدام مدبرانه باید صورت گیرد.

وی اظهار کرد: برای یک قاضی، مدیر و نیرو هم امر زمان شناسی بسیار اهمیت دارد.

رییسی گفت: یکی از مولفه‌های اقتدار برای مردم و نیرو‌های مسلح وجود رهبر معظم انقلاب است که امروز عمود این خیمه است و این جایگاهی است که ایشان با رهنمود‌های خود نیرو‌های در صحنه را هدایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقتضائات اقتدار با اعمال خشونت تفاوت دارد، گفت: امروز پلیس در برخی نقاط جهان مورد نفرت مردم است. در آمریکا پلیس منفور است؛ چون خشونت را در میان معترضان پیشه کرده است.

رییسی با تاکید بر اینکه بین مقتدر بودن و اعمال خشونت فرق است، بیان کرد: اعمال خشونت با نشان دادن قدرت سلاح و جایگاه، بر مردمی که امروز در میدان در آمریکا و اروپا عدالت خواهی می‌کنند و زانو را بر گلوی آن‌ها قرار دادن و صدای آن‌ها را خفه کردن، اقتدار نیست.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه اقتدار در پلیس مردمی جلوه گر است، حمایت از مردم و حفظ امنیت آن‌ها را از شاخصه‌های پلیس مقتدر دانست و خطاب به نیروی انتظامی عنوان کرد: مقتدرانه در برابر سارقان حرفه ای، سارقان سابقه دار، قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاق سازمان یافته و اشرار باید ایستاد.

وی تاکید کرد: کسانی که فضای مجازی را ناامن و امنیت اجتماعی و جامعه را مختل می‌کنند، باید شناسایی و برخورد صورت گیرد.

رییسی قانون مدار بودن برای نیروی انتظامی و همه نیرو‌ها را نکته مهم و محوری دانست و اذعان کرد: امروز عزیزان ما که کار انتظام بخشی در جاده‌ها و شهر‌ها را بر عهده دارند کار مهمی را انجام می‌دهند و باید با جدیت و قانونمندانه این موضوع پیگیری شود تا روز به روز شاهد کاهش جان باختن هم وطنان در جاده‌ها و شهر‌ها به دلیل بی نظمی‌ها باشیم.

رییس قوه قضاییه افزود: مرزبانان جانفشان بزرگوار ما شبانه روز با چشمان تیزبین از مرز نگهبانی می‌کنند و امروز برای همه مسئولان، مرزبانی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ضرورت دارد تا با چشمی باز نفوذ و ناهنجاری‌ها را رصد کنند و در مقابل قانون شکنان بایستند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی و همکاران ما در سراسر کشور حامی نیرو‌های در میدان و نیرو‌های انتظامی هستند که به صورت قانونمدار در میدان عمل می‌کنند و بازوی توانای قوه قضاییه هستند و در تصمیم سازی و تصمیم گیری بسیار تاثیرگذار است.

رییسی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: باید از همه جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها و از خطرپذیری عزیزان در نیروی انتظامی صمیمانه تقدیر کنم و برای همه آن‌ها از خداوند متعال طلب مزید توفیق دارم تا ان‌شاءالله روز به روز جلوه نیروی انتظامی و نیرو‌های مسلح بیشتر شود و مردم عزیر پلیسی را با سه خصوصیت مهربانی، تدبیر و اقتدار در میدان ببینند.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->