جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

کاهش زمان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت تکذیب شد

  • کد خبر: ۴۷۱۶۱
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کاهش زمان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت تکذیب شد
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تصمیمی برای تغییر در میزان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت گرفته نشده، ‌تغییر در این مورد به شدت تکذیب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، با نزدیک شدن به زمان واریز سهمیه بنزین در آبان ماه، شایعاتی مبنی بر کاهش ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت در شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد، موضوعی که البته از سوی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تکذیب می‌شود.

آبان ماه سال گذشته بود که بنزین با هدف کنترل مصرف و ایجاد فرصت برای صادرات، ‌ سهمیه‌بندی شد. با این اقدام، بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز ۳ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

در آن زمان تصمیم بر آن شد تا ۶ ماه سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت قابل ذخیره باشد و افراد با مدیریت مصرف، سهمیه بنزین را برای مواردی مانند مسافرت ذخیره کنند.

اما همانگونه که کرونا به عنوان مهمان ناخوانده بسیاری از مناسبات اقتصادی و اجتماعی را تغییر داد، ‌سهمیه بنزین نیز از شر این ویروس در امان نماند.

شیوع کرونا در ایران که از اسفند آغاز شده، باعث شد تا مسافرت‌های نوروزی نسبت به سال قبل آن کاهش داشته باشد. همچنین سهمیه بنزین نوروزی نیز به کارت‌ها واریز نشد و مقرر شد با عادی شدن شرایط، این سهمیه راهی کارت‌های سوخت شود.

از سوی دیگر، محدودیت‌های ایجاد شده برای مقابله با کرونا نیز مصرف بنزین در کشور را به شدت کاهش داد و حتی در روزهایی به حدود ۴۰ میلیون لیتر در روز رساند.

این در حالی بود که تا پیش از سهمیه‌بندی و شیوع کرونا مصرف به حدود ۹۰ میلیون لیتر در روز نیز رسیده بود.

این عوامل باعث شد تا افرادی که سهمیه بنزین خود را از آبان سال ۹۸ مصرف نکرده بودند، ‌ نگران حذف این سهمیه از کارت‌های سوخت با سررسید شدن ۶ ماه باشند.

از همین رو دولت تصمیم گرفت تا سقف ذخیره بنزین را از اردیبهشت ماه به جای ۶ ماه به ۹ ماه تغییر دهد.

سقفی که تا امروز نیز رعایت شده و تغییری در آن ایجاد نشده است. با این حال با نزدیک شدن به زمان واریز سهمیه بنزین آبان، ‌شایعاتی مبنی بر کاهش سقف ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت به گوش می‌رسد.

شایعاتی که البته از سوی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تکذیب می‌شود.  

«فاطمه کاهی» با بیان اینکه تصمیمی برای تغییر در میزان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت گرفته نشده، گفت: ‌تغییر در این مورد به شدت تکذیب می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ هر تصمیمی در این رابطه در سایت این شرکت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین در شرایط فعلی که شاهد موج دوم شیوع کرونا در کشور هستیم، توجه به این قبیل شایعات می‌تواند به افزایش تردد و مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها منجر شود که زمینه را برای شیوع بیشتر این ویروس فراهم می‌کند.

منبع: عصر ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->