لپ‌تاپ ارزان می‌شود

  • کد خبر: ۴۷۵۱۷
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
لپ‌تاپ ارزان می‌شود
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران می‌گوید: کاهش لحظه‌ای قیمت دلار قیمت لپ‌تاپ و سایر کالا‌های مربوط به حوزه آی‌تی را ارزان نمی‌کند. اگر تداوم کاهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد، قیمت لپ تاپ ارزان خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، با شروع سال تحصیلی جدید تقاضا برای خرید لپ‌تاپ دو برابر شده است، اما کالا نه تنها در بازار بلکه در سایت‌های مجازی نیز به اندازه تقاضا‌ها به نظر نمی‌رسد وجود داشته باشد.

 

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با تایید اینکه کالا در بازار موجود نیست، معتقد است که چنانچه دولت اجازه افزایش سقف ثبت سفارش کالا را ندهد قیمت لپ‌تاپ و سایر کالا‌های مربوط به حوزه آی تی افزایش خواهد یافت.

 

محمدرضا فرجی تهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود لپ‎‌تاپ در بازار جدی است؟ اظهار کرد: چندی پیش معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که عدم ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات به هیچ عنوان قابل قبول نیست؛ این در حالیست که کالا‌های تجار در حوزه آی تی هنوز در گمرکات خاک می‌خورد و ترخیص نشده است. در بازار با کمبود اجناس رو به رو هستیم. چنانچه کالا‌های ثبت سفارش شده از گمرک روانه بازار نشود؛ قیمت لپ‌تاپ و سایر کالا‌ها نجومی افزایش خواهد یافت.

 

او همچنین درباره تاثیر کاهش قیمت دلار بر روند بازار لپ‌تاپ اشاره کرد و گفت: کاهش لحظه‌ای قیمت دلار قیمت لپ‌تاپ و سایر کالا‌های مربوط به حوزه آی‌تی را ارزان نمی‌کند. اگر تداوم کاهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد، قیمت لپ تاپ ارزان خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->