زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ با حضور رئیس جمهور | معضل کمبود معلم برطرف شده است تخصیص بودجه ۲ همتی برای اصلاح زیرساخت‌های سامانه شاد ایجاد ۳۲ مدرسه اولیا درجهت محرومیت‌زدایی آموزشی در کشور کدام ورزش‌ها برای پیشگیری از پوکی استخوان مفید است؟ مشمولان تحصیل در مدرسه مجازی چه کسانی هستند؟ هرگز این داروها را با امگا۳ مصرف نکنید دارو پس گرفته نمی‌شود توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان دبستانی پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۲۳ شهریور ۱۴۰۴) اهدای عضو جوان مرگ مغزی مشهدی به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۳ شهریور ۱۴۰۴) مرگ مشکوک پسر و دختر غریبه در پارکینگ! قتل فجیع یک تبعه خارجی توسط مهاجم مسلح در خیابان مفتح سرقت طلا و سکه در متروی تهران| باند حرفه‌ای سارقان متلاشی شد ارثیه افراد مجرد به چه کسی می‌رسد؟ مرگ ۴ نفر برای نجات یک گوسفند ! جزئیات سقوط مرگبار غلتک در جاده هراز و مرگ دو خواهر شالیکار + تصویر مصدومیت یک جنگلبان هنگام آبرسانی به حیوانات در بردسکن خراسان رضوی (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) خراسان رضوی، بنیان‌گذار پویش ملی «باسواد ۱۴۰۴» | اعلام آثار برگزیده در ۷ دی‌ماه ۱۴۰۴ زلزله، کازرون در استان فارس را لرزاند (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی و فناوری‌های سلامت در زنان و زایمان در مشهد توزیع ۴۰ میلیارد تومان بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند خراسان رضوی اساسنامه مدرسه مجازی توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد حدود ۸۲ درصد خودکشی‌ها در سنین زیر ۵۰ سال رخ می‌دهد افزایش مصرف محصولات دخانی الکترونیکی در جامعه دستگیری ۱۲ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد: هزار مدرسه در حال ساخت برای توسعه عدالت آموزشی از انفجار چاه‌ها تا فروپاشی سفره‌ها دانستنی هایی درباره انواع پنیر و  کاربرد آن‌ها  در رژیم غذایی روزانه مان | پنیر خودت را  بردار
سرخط خبرها

سلطنت اموی، انقلاب حسینی!(2)

  • کد خبر: ۴۷۵۹
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
سلطنت اموی، انقلاب حسینی!(2)
مسعود بزم آرا

سلطنت اموی آن‌چنان بر افکار عمومی سیطره یافته بود که باور مردم شده بود که هرآنچه حاکم انجام می‌دهد، از ستم‌ها و سرکوب‌ها تا شکستن حدود الهی، همان اسلام است. اطاعت از معاویه و یزید، تبعیت از اسلام تلقی می‌شد و امتناع از بیعت با آنان، به منزله خروج از اسلام بود. فرد خاطی، شورشی و خارج از دین قلمداد می‌شد و قاضی شریح بر فتنه‌گری او حکم می‌داد و مستحق مرگش می‌خواند؛ آن‌چنان که با حسین(ع)
کردند.
حسین(ع) قربانی استبداد دینی زمانه خویش شد. استبدادی که هیچ سنخیتی با اسلام نداشت، اما با پنهان شدن زیر نقاب اسلام، فتنه‌ها و فسادها می‌کرد. انقلاب حسینی به پا خاست تا نقاب را از این چهره کریه براندازد و حقیقت را آشکار سازد و نشان دهد که در اسلام راستین بیعت نه به‌اجبار که به‌اختیار است، کما اینکه خود باآنکه برحق بود، هنگام عزم به کربلا احدی حتی محمدبن‌حنفیه، برادر خویش، را مجبور به همراهی خویش نساخت.
انقلاب حسینی شورشی نبود که قصد برپایی فتنه را داشته باشد، بلکه قیامی بود که منشأ اصلی فتنه در جامعه را که همان حکومت جور زمان بود، شناخته و برای خشکانیدن ریشه‌های این شجره ملعونه به پا خاسته بود.
حسین(ع) به برادرش محمدبن‌حنفیه وصیت می‌کند که نه برای برپایی فتنه و فساد که برای اصلاح امور جدش رسول خدا(ص) قیام می‌کند؛ وصیتی به وسعت تاریخ و خطاب به آزادی‌خواهان دوران.
انقلاب حسینی یک حقیقت و گوهر و یک صورت و ظاهر داشت. مرحوم شهید قاضی‌طباطبایی در این‌باره گفته ‌است که نهضت عاشورا «غالبیه فی صوره المغلوبیه» است. حقیقت و گوهر آن پیروزی است، اما صورت و ظاهر آن شکست به نظر می‌رسد.
«آن‌ها که به کربلا می‌روند، می‌بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته و بر صحنه جنگ، آرامش مرگ سایه افکنده است؛ اما می‌بینند که بر قبه آرامگاه حسین، پرچم سرخی در اهتزاز است. بگذار این سال‌های حرام بگذرد...»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->