ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رونق مشهدی‌ها به لیگ برتر هندبال

  • کد خبر: ۴۷۷۶
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
رونق مشهدی‌ها به لیگ برتر هندبال
تیم‌های اشتادسازه و هیئت طرقبه و شاندیز تا ۱۰ مهر فرصت جذب بازیکن دارند

برخلاف اوضاع هندبال آقایان در مشهد، هندبال بانوان حداقل در بحث حضور در لیگ‌های کشور، وضعیت بسیار بهتری دارد و در این سال‌ها توانسته‌ایم نماینده‌ای در لیگ برتر داشته باشیم. حالا با برگزاری قرعه‌کشی لیگ برتر هندبال بانوان، از 2 تیم مشهد رونمایی شده است؛ تیم اشتادسازه مشهد و هیئت هندبال طرقبه‌وشاندیز، اما هنوز خبری از ترکیب تیم‌ها و کادر فنی آن‌ها نیست. 4 روز پیش جلسه قرعه‌کشی لیگ برتر در فدراسیون با حضور نمایندگان 8 تیم حاضر در لیگ برگزار شد. اصغر سهمی، چهره آشنای هندبال خراسان به‌عنوان نماینده باشگاه اشتادسازه، و ملیحه نوری مربی فصل قبل مشهد، به‌عنوان نماینده تیم هیئت طرقبه‌وشاندیز در قرعه‌کشی حاضر شده بودند. موضوع جالب این است که حضور مشهدی‌ها به لیگ امسال رونق داده است و مسئولان فدراسیون خوش‌حال هستند تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر هندبال یکی‌دو تا بیشتر از لیگ‌های بسکتبال و والیبال است که آن‌هم به لطف حضور 2 نماینده از مشهد است.
هر تیمی که در این جلسه حاضر شده بود، باید پیش‌از‌این 20میلیون تومان به‌عنوان حق ثبت‌نام و ورودی لیگ به حساب فدراسیون واریز می‌کرد؛ رقمی که نسبت به فصل قبل بیشتر شده بود و اتفاقا فدراسیون به‌دلیل شرایط اقتصادی نامناسب در کشور، سال گذشته چنین‌تصمیمی را گرفته بود، اما امسال خبری از ملاحظه وضعیت اقتصادی نبود. از تفاوت‌هایی که امسال در لیگ رقم خورده است، می‌توان به غیبت بزرگ قهرمان اشاره کرد. تیم شهید چمران لارستان که توانست 2 دوره عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کند و راهی مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا شود، با تصمیم مدیرعامل باشگاه و پایان حمایت از این تیم، لارستان از لیگ برتر کناره‌گیری کرد. همچنین فصل گذشته 3 تیم جنوبی در لیگ حضور داشت که حالا به 2 تیم کاهش پیدا کرده است؛ اما این 2 شهر، کار تیم‌های دیگر را سخت کرده‌اند. نفت‌وگاز گچساران یکی از مقاصدی بود که تیم‌ها برای سفر به آن با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند و حتی مشهدی‌ها فصل قبل ترجیح دادند در این دیدار غایب باشند، حالا تیم هیئت هندبال کیش هم اضافه شده است و سفر به کیش قطعا هزینه زیادتری را روی دست تیم‌ها می‌گذارد، به‌ویژه برای مشهدی‌ها که بیشترین مسافت را نسبت به دیگرتیم‌ها دارند. به‌جز اشتادسازه مشهد و هیئت هندبال طرقبه‌وشاندیز، شهید شاملی کازرون، ذوب‌آهن و فولادمبارکه سپاهان از اصفهان، تأسیسات دریایی تهران، نفت‌وگاز گچساران و هیئت هندبال کیش در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بانوان حضور دارند. بازی‌ها از هفته اول آبان‌ماه آغاز می‌شود. اشتادسازه باید به اصفهان سفر کرده و با ذوب‌آهن رقابت کند و هیئت هندبال طرقبه‌وشاندیز نیز در مشهد میزبان اصفهانی‌های دیگر لیگ یعنی فولادمبارکه سپاهان خواهد بود. اشتادسازه طرقبه‌وشاندیز، نام نماینده مشهد در لیگ برتر هندبال فصل قبل بود که با هدایت اعظم پره توانست در رده ششم جدول جای بگیرد؛ تیمی که باوجود حامی مالی در نیم‌فصل دوم به مشکلاتی ازجمله نبود سالن تمرینی و عدم پرداخت قرارداد بازیکنان روبه‌رو شد. فوزیه صادق‌زاده، نایب‌رئیس بانوان هیئت هندبال استان، درباره کادر فنی تیم‌های مشهدی می‌گوید: هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست و هربار گزینه‌های مختلفی مطرح می‌شوند؛ بااین‌حال فکر می‌کنم تا 10 روز دیگر باید به‌صورت قطعی مربیان تیم‌ها معرفی شوند. تیم‌ها نیز تا 10مهر فرصت جذب بازیکن دارند. او در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود اشتادسازه قراردادهای سنگینی با برخی بازیکنان بسته است، تصریح می‌کند: چنین‌چیزی صحت ندارد. هنوز قراردادی ثبت نشده است و بازیکنانی که جواب مثبت اولیه داده‌اند، به پشتوانه چهره‌هایی همچون شعبان‌پور و سهمی است؛ هرچند امسال اعلام شده است که همه بازیکنان باید قرارداد داشته باشند و دیگر قرارداد سفید وجود ندارد. تیم هیئت هندبال طرقبه‌وشاندیز نیز احتمالا به‌زودی نامش تغییر می‌کند؛ زیرا یک حامی مالی پیدا کرده است. صادق‌زاده درباره ظرفیت استعدادها و زیرساخت‌ها برای حضور 2 نماینده از مشهد خاطرنشان می‌کند: هندبال مشهد ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند 2 تیم خوب را راهی لیگ برتر کند؛ اما برخی مشکلات فصل قبل همچنان وجود دارد، مانند سالن تمرینی. سالنی در اختیار هیئت استان نیست و هر تیمی باید خودش با پرداخت اجاره، سالنی برای تمرین تهیه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->