آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی‌به جای ساختمان‌های در مسیر معابر شهر در دستور کار مدیریت شهری مشهد

  • کد خبر: ۴۷۸۹۷
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی‌به جای ساختمان‌های در مسیر معابر شهر در دستور کار مدیریت شهری مشهد
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با مصوبه شورا برای مالکانی که ساختمان هایشان در مسیر معبر قرار دارد ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی پیش بینی شده است.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ محمدحسین ودیعی که دیروز خبر ابتلایش به کرونا رسانه‌ای شد با اعلام این خبر به شهرآرا افزود: این موضوع مصوبه شورا را به همراه دارد و براساس آن مقرر شد عملیات اجرایی احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی در مناطق پیرامونی مشهد برای جابه جایی و آزادسازی اراضی خدماتی و بازگشایی معابر در محلات مذکور، با مشارکت برخی ارگان‌ها انجام شود و طی آن ارگان‌های یادشده از اراضی تحت مالکیت خود برای این پروژه هزینه کنند.


تسهیلگری، راهکار سرعت در امور شهروندان

این عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه مکان جغرافیایی این واحد‌ها محله پنجتن مشهد است، افزود: شورای فعلی به تسهیلگری اهمیت بسیاری می‌دهد و معتقدیم که شهروندان با تسهیلگری، خودشان امورشان را به پیش ببرند؛ به عبارت ساده‌تر با حفظ ساکنان محلی، بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده را با تسهیلگری محقق می‌کنیم.

ودیعی بیان کرد: در راستای ارائه تسهیلگری در برخی از مکان‌ها حتی شهرداری به شهروندان یارانه می‌دهد تا خودشان کار بازآفرینی را انجام دهند. در مواردی دیگر نیز شهرداری معبر در مسیر را از شهروند خریداری و برای بازگشایی معابر عمومی از آن استفاده می‌کند. برای تحقق این مهم نیز به کسانی که املاکشان در مسیر معبر است، ملک معوض اعطا می‌شود.

وی افزود: دیدگاه کلی در محلات مورد هدف بازآفرینی، حفظ ساکنان محلی، تسهیلگری، کمک و نیز تخصیص یارانه برای بهسازی شهر است.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورا ادامه داد: معتقدیم که در این حوزه نباید مداخله مستقیم داشته باشیم؛ اتفاقی که در برخی از بافت‌ها مانند بافت اطراف حرم، عامل و آبکوه افتاده و این مسئله را برای شهر بغرنج کرده این بوده است که برخی از اقدام‌ها از ابتدا اقدام درستی نبوده و ما را با یک میراث شکست خورده مواجه کرده است؛ بنابراین باید به درستی این موارد را به سرانجام برسانیم.


راهبرد شورای پنجم، حمایت از سرمایه گذار

ودیعی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: راهبرد شورای پنجم حمایت از سرمایه گذار برای ورود سرمایه گذاری به شهر است و دراین راستا پروژه‌های زیادی تعریف شده است.
وی ادامه داد: راهبرد دوم منابع و امکاناتی است که مدیریت شهری دارد و می‌تواند روی آن سرمایه گذاری کند، همه این‌ها باید به سمت وسوی بازدهی برود و بخشی از نیاز‌های شهر را از محل درآمد‌های حاصل از این ماجرا باید تحصیل کرد؛ زیرا این گونه موارد به عنوان درآمد پایدار تعریف می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بسته‌های تشویقی‌ای که در حوزه اقتصادی تعریف می‌کنیم هم برای سرمایه گذار خارجی است و هم داخلی، اظهار کرد: در شرایط فعلی با توجه به تحریم‌ها و حتی ممنوعیت فعالیت بخشی از شرکت‌ها در ایران با مشکل روبه رو شده ایم؛ به عنوان مثال در حوزه پسماند و حمل و نقل ریلی چندپروژه با سرمایه گذار خارجی داشتیم که اکنون متوقف شده است.


حفظ حقوق مکتسبه در بافت اطراف حرم

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای شهر درباره حفظ حقوق مکتسبه در بافت اطراف حرم نیز یادآور شد: طرحی در گذشته بوده که متولی آن وزارت راه و شهرسازی و حوزه بازآفرینی بوده است نه مدیریت شهری و براساس آن هم برای ساکنان محل، معابری تعریف و به تعدادی از سرمایه گذاران مجوز‌هایی اعطا شده است؛ حال به هرشکل، اشتباه یا درست، اگر قرار باشد تمامی این موارد نادیده گرفته شود، تعدادی از افراد حقوقشان تضییع خواهد شد.

ودیعی افزود: بحث حقوق مکتسبه یعنی اگر شخصی بر اساس یک معبر سرمایه گذاری‌ای تعریف کرده است و اکنون اعلام می‌شود که معبر باید حذف شود، سرمایه گذاری این فرد از بین می‌رود.
وی با طرح این پرسش که در این میان حقوق مکتسبه سرمایه گذار برای گرفتن مجوزها، یا زمین چه می‌شود؟ افزود: اگر قرار است تغییراتی اتفاق بیفتد باید به همه کسانی که این هزینه‌ها را متحمل شده اند و منابع خود را مصرف کرده اند، هزینه‌های لازم پرداخت شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->