ایران در معرض طغیان سرخک، بر اثر گردش ویروس در کشورهای همسایه اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نجات مرد میانسال از چاله آسانسور (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، پشت چراغ قرمز مراحل اداری ! سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد به دام افتاد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله یک شرور با قمه به خودروی پلیس در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه ته دیگ T ته خط سلامتی است خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن
سرخط خبرها

وجدان همه ما درد می‌کند

  • کد خبر: ۴۸۰۲۸
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
وجدان همه ما درد می‌کند
شهناز رمارم - عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر و رئیس شورای شهرستان مشهد
در پناه قانون است، ولی در انظار عمومی دست‌بند به‌دست تحقیر می‌شود و در رفتار‌های تقابلی به فحاشی و دفاع ناخودآگاه از «خود» تحقیرشده می‌پردازد. رعب و وحشت ایجاد کرده و به اموال مردم هم آسیب زده و نوامیس را هم آزرده است، اما آیا وظیفه پلیس تنبیه مجرم است؟ حتی اگر همه دیگران بایستند و ببینند و بخندند و برای او کف بزنند؟

در کمال ناباوری و تأسف «مهرداد سپهری» جان به جان‌آفرین تسلیم کرده و وجدان عمومی هموطنان از این برخورد غیرانسانی جریحه‌دار شده است. ابراز همدردی با وجدان‌های بیدار و خانواده سپهری و محکوم‌کردن برخورد‌های قهری خودسرانه یک وظیفه عمومی است، اما برای پیشگیری از تکرار وقایع مشابه چه باید کرد؟
چرا مجریان قانون ما از مأمور حراست و کارمند اجراییات شهرداری و نیرو‌های انتظامی، حتی وقتی ارتکاب جرم مشهود است، به خود اجازه می‌دهند تا در جایگاه قاضی بنشینند، پرخاش کنند و فراتر از آن حکمی دلخواه را صادر و اجرا کنند؟

آیا با خود فکر کرده‌ایم که رفتار‌های این‌چنین که از چرخاندن و کتک‌زدن توجیه‌ناپذیر اراذل و اوباش شروع می‌شود و تا آزار جسمی و جنسی دختری بی‌دفاع و خراب‌کردن خانه پیرزنی نالان با توسل به‌زور در ملأعام و مقابل لنز دوربین شهروندخبرنگاران انجام می‌شود، چه ذهنیت ناصوابی را از برخورد‌های دور از چشم ناظران ایجاد می‌کند؟

تأمین امنیت شغلی و بهبود کیفیت زندگی مجریان قانون و بیشتر نیرو‌های زحمتکش نیروی انتظامی، آن‌ها که مقابل فحاشی متهمان خشم خود را فرومی‌خورند و از ابزارشان به‌نفع امیال درونی سوءاستفاده نمی‌کنند، وظیفه حاکمیت است تا روح و روان خالی از خلل آن‌ها جلوی رفتار‌های این‌چنین را بگیرد.
وجدان‌های بیدار البته بیش از آنکه از شکنجه مجرمی بی‌سلاح و بی‌دفاع در عذاب باشند، از مشاهده ناظران خندان و بی‌عمل، در رنج و تأمل‌اند و «تو کز محنت دیگران بی‌غمی، نشاید که نامت نهند آدمی!»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->