سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
سرخط خبرها

۱۳۸ میلیارد تومان برای حمایت بیشتر از ناوگان اتوبوس رانی مشهد

  • کد خبر: ۴۸۲۲۷
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
۱۳۸ میلیارد تومان برای حمایت بیشتر از ناوگان اتوبوس رانی مشهد
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد از افزایش هزینه پرداختی به شرکت‌های خصوصی اتوبوس رانی از ۸۳ میلیارد تومان به ۲۲۱ میلیارد تومان خبر داد که این مبلغ برای جبران خسارت این شرکت‌ها از کرونا پرداخت می‌شود.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ بتول گندمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا در تشریح مصوبات جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با کمیسیون‌های شهرسازی و حقوقی شورا با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد ظرفیت واحد‌های اتوبوس رانی در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار دارد، گفت: در انتهای سال ۹۸ برای ما به التفاوت هزینه پرداختی شهروندان به ناوگان اتوبوس رانی مشهد، ۸۳ میلیارد تومان را مصوب کردیم، اما با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی دوماهه ناوگان اتوبوس رانی، افزایش قیمت بلیت اتوبوس از پایان خردادماه اعمال شد و همچنین با توجه به تأکید بر استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای کاهش انتقال بیماری کرونا، بار مالی مدیریت شهری از ۸۳ میلیارد تومان به ۲۲۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: درهمین راستا در این نشست مشترک لایحه مجوز پرداخت مابه التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوس رانی بررسی شد و با توجه به اینکه شرکت‌های بخش خصوصی برای امسال پیش بینی درآمد مشخصی را در دستورکار داشتند و این درآمد به دلیل وقوع کرونا تحقق پیدا نکرد، مدیریت شهری تصمیم گرفت برای حمایت و جبران خسارت شرکت‌های خصوصی ۱۳۸ میلیارد تومان دیگر به مبلغ مصوب در برنامه بودجه سال ۹۹ اضافه کند.


۲۵ میلیون تومان معافیت بیشتر برای ایثارگران

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به طرح پیشنهادی کمیسیون ایثارگران به منظور افزایش سقف معافیت بدهی ایثارگران به شهرداری گفت: براساس مصوبه سال ۹۴، ایثارگرانی که در بخش‌های مختلف شهری در قالب عوارض، پروانه و پایان کار به شهرداری بدهی دارند، از ۴۰ میلیون تومان معافیت بهره مند می‌شوند. وی افزود: در این جلسه مصوب شد که سقف این معافیت به ۶۵ میلیون افزایش پیدا کند که این موضوع پس از تصویب در صحن علنی شورا قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و ایثارگران می‌توانند یک دوره از این سقف معافیت بهره‌مند شوند.


آغاز مطالعات برقی کردن ناوگان حمل و نقل مشهد

گندمی با اشاره به پیشنهاد اعضای شورای شهر مشهد درباره ایجاد مطالعات جامع توسعه حوزه حمل و نقل برقی در مشهد اظهار کرد: تاکنون در این زمینه چندین مصوبه در شورای شهر برای توسعه و راه اندازی اسکوتر، دوچرخه‌های برقی و اتوبوس‌های برقی به تصویب رسیده است، اما تا به حال مطالعات جامعی برای توسعه این امکان به همه شاخه‌های حمل و نقل برقی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد‌های اجتناب ناپذیر در حوزه حمل و نقل شهری و افزایش آلودگی‌های زیست محیطی و آلودگی هوای کلان شهر‌ها افزود: حرکت به سمت استفاده از سیستم حمل و نقل برقی ضروری و اجتناب ناپذیر است تا بتوان با بهره مندی از ظرفیت حمل و نقل پاک در کاهش آلاینده‌های محیطی نقش آفرینی کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم با تأیید موافقت اعضا با اجرای این طرح ادامه داد: با توجه به اینکه ۲ طرح مصوبه قبلی شورا در زمینه حمل و نقل پاک از طریق سازمان مپنا در حال پیگیری است، بررسی کامل مطالعات جامع برقی کردن سیستم حمل و نقل شهر مشهد به این سازمان محول شد.


استفاده از روش‌های ترکیبی برای محاسبه عوارض

وی با اشاره درخواست و مشکل برخی شهروندان در اصلاح محاسبات عوارض بر افزایش بهره برداری اعیان گفت: در مدل گذشته که توسط شورای پنجم تصویب شده بود شرایطی فراهم شد تا محاسبات به روش غیردستی انجام شود؛ زیرا تأکید شورا بر حداقل شدن دخالت افراد در این گونه محاسبات بود؛ بااین حال در فرایند اجرای این مدل جدید با مشکلاتی مواجه شدیم که برخی پیشنهاد برگشت به مدل قدیمی و استفاده از ظرفیت کارشناسان را برای محاسبه اخذ عوارض داشتند.

گندمی تصریح کرد: ترکیب این ۲ روش را در دستور کار قرار داده ایم؛ یعنی همچنان از روش سیستمی و فرمول موجود برای اخذ این عوارض استفاده شود، اما زمانی که شهروندی به این روش معترض است، فضا برای استفاده از ظرفیت کارشناسان وجود داشته باشد.
او بیان کرد: در بخش دیگر این نشست بررسی قرارداد‌های بیش از ۱۵ میلیارد تومان شهرداری در دستور کار قرار گرفت که این موارد شامل احداث مسیل آیه ها، پیشنهاد ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهیه قرارداد خرید ماشین آلات، تجهیزات و مصالح مورد نیاز سازمان عمران و متمم قرارداد پارکینگ آزادی بود که به تأیید اعضای کمیسیون رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->