راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
سرخط خبرها

داروهای کاهش‌‌دهنده گلوکز بر بیماران دیابتی مبتلا به کووید‌۱۹ مؤثر است

  • کد خبر: ۴۸۵۵۶
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
داروهای کاهش‌‌دهنده گلوکز بر بیماران دیابتی مبتلا به کووید‌۱۹ مؤثر است
گروهی از پژوهشگران آلمانی و آمریکایی در بررسی جدیدی، تأثیر داروهای کاهش‌دهنده گلوکز را بر بیماران دیابتی مبتلا به کووید۱۹ ارزیابی کردند.

گروه سلامت و پزشکی شهرآرانیوز | گروهی از پژوهشگران آلمانی و آمریکایی در بررسی جدیدی، تاثیر داروهای کاهش گلوکز را بر میزان مرگ و میر و پیامدهای منفی دیگر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو که به کووید-۱۹ نیز مبتلا شده بودند، ارزیابی کردند.

آنها نتیجه گرفتند یک اثر خنثی بر میزان مرگ و میر و پیامدهای منفی وجود دارد. بدین ترتیب اگرچه رابطه نزدیکی میان دیابت و کووید-۱۹ به چشم می‌خورد اما دانشمندان قصد دارند پژوهش‌های آینده‌نگرانه بیشتری را انجام دهند.

پژوهشگران باور دارند که این پروژه، قابل اطمینان است اما به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد. در مقاله این پژوهش آمده است: اگرچه این پژوهش، شواهد محکمی ارائه می‌دهد اما در آن به داروهایی که طی دوره بستری شدن در بیمارستان مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اشاره‌ای نشده و به همین دلیل، عمومی‌سازی نتایج آن دشوار است.

"تامارین فاکس"(Tamaryn Fox)، پژوهشگر "مرکز پزشکی آلبرت اینشتین"(Einstein Healthcare Network) آمریکا و از پژوهشگران این پروژه گفت: شواهد کمی در مورد تاثیر داروهای کاهش گلوکز و تاثیر آن بر افراد مبتلا به کووید-۱۹ وجود دارد. این پژوهش می‌تواند بینش‌هایی را در مورد این موضوع مطرح کند.

"سوزانا هوفمان" (Susanna Hofmann)، پژوهشگر "مرکز دیابت هلموتز"(Helmholtz Diabetes Center) آلمان و از پژوهشگران این پروژه گفت: این پژوهش می‌تواند برای افرادی که مراقب بیماران هستند نیز سودمند باشد. این پژوهش، اطلاعات ارزشمندی درباره داروهای کاهش دهنده گلوکز بر بیماران مبتلا به دیابت نوع دو که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، ارائه می‌دهد. نتایج این پژوهش می‌تواند به پزشکان در ارائه راهبردهای درمانی موثر کمک کند.

از آنجا که دیابت نوع دو، یک عامل خطر برای کووید-۱۹ به شمار می‌رود و میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر خود قرار داده است، لازم است بدانیم که آیا داروهای کاهش دهنده گلوکز می‌توانند خطر مرگ و میر و یا بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه را در افراد مبتلا به دیابت که نتیجه آزمایش کووید-۱۹ آنها مثبت شده است، پایین بیاورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->