بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

مشهد در آستانه ۱۰۰۰ بستری کرونایی

  • کد خبر: ۴۸۸۳۸
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
مشهد در آستانه ۱۰۰۰ بستری کرونایی
مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تمهیدات پیش بینی شده برای مقابله با تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در مشهد گفت: با توجه به وضعیت و روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در شهر مشهد آماده باش ورود به مرحله دوم مبارزه با ویروس کرونا به همه بیمارستان‌های زیر پوشش علوم پزشکی مشهد ابلاغ شده است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تمهیدات پیش بینی شده برای مقابله با تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در مشهد گفت: با توجه به وضعیت و روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در شهر مشهد آماده باش ورود به مرحله دوم مبارزه با ویروس کرونا به همه بیمارستان‌های زیر پوشش علوم پزشکی مشهد ابلاغ شده است.
 
حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: طبق این دستورالعمل، بیمارستان‌های شهر مکلف اند محدودیت‌هایی برای ارائه خدمات و اختصاص تخت بیمارستانی ویژه بیماران عادی (غیرکرونایی) اعمال کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع شامل همه بیمارستان‌های زیر پوشش علوم پزشکی مشهد می‌شود ادامه داد: این بیمارستان‌ها با ورود به مرحله دوم مبارزه با ویروس کرونا در شهر که با توجه به وضعیت شهر دور از انتظار نیست، بخشی از ظرفیت خود را در حالت آماده باش کامل برای پذیرش بیماران کرونا خالی نگه می‌دارند تا در صورت ادامه روند صعودی بیماران کرونایی مشکلی در تأمین تخت‌های بیمارستانی برای مراقبت از این بیماران نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی و حضور در مرحله اول مبارزه با کرونا، برخی بیمارستان‌های شهر ۲۰ درصد از ظرفیت خود را برای پوشش بیماران کرونایی ذخیره نگه داشته اند که با افزایش این ظرفیت در مرحله دوم، همه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حالت آماده باش قرار خواهند گرفت.


بستری‌های مشهد؛ امروز زیر ۱۰۰۰ نفر

مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تعداد بستریان مشهد زیر ۱۰۰۰ نفر است و هنوز شهر در مرحله اول مقابله با کرونا قرار دارد، افزود: براساس پیش بینی ۴۵ روزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خراسان رضوی، اگر محدودیت‌های ایجاد شده بی اثر باشد، در روز‌های آینده شرایط سختی را تجربه خواهیم کرد و به وضعیتی مشابه استان‌های مرکزی کشور خواهیم رسید.
 
رحیمی ادامه داد: براساس مدل‌های پیش بینی شده با تداوم شرایط فعلی و تا ۴۵ روز آینده تعداد بیماران بستری شده در استان در بهترین شرایط به بیش از هزار و ۲۰۰ نفر و در شرایط وخیم به مرز ۳ هزار نفر خواهد رسید.
 
وی در تشریح آمار بستریان شهر مشهد و بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیک دوم و سوم کرونا اظهار کرد: طی هفته اول مردادماه میانگین بستری در شهر مشهد ۹۲۴ نفر بوده است که اکنون در پیک سوم کرونا تا پایان هفته اول آبان ماه میانگین تعداد بیماران بستری در شهر مشهد ۷۳۱ نفر است.
 
وی افزود: این  در‌حالی است که طبق آمار، میانگین تعداد بستریان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل بیماران کرونایی در ۱۴ شهرستان در هفته اول مرداد ماه ۱۰۸۸ نفر بوده است، اما در هفته اول آبان ماه این عدد به ۹۸۸ نفر رسید و با بررسی‌های انجام شده این آمار در حال حاضر به ۱۰۵۰ نفر رسیده است.
 
مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ۳ برنامه متفاوت برای مقابله با کرونا در شهر مشهد گفت: اکنون در مرحله اول هستیم و درصورت رسیدن به مرحله دوم و افزایش بیماران کرونایی شهر به بیش از ۱۰۰۰ نفر، دومین مرحله آغاز و شرایط برای پوشش ۲‌هزار بیمار کرونایی در مشهد فراهم می‌شود. با عبور از هرمرحله، بیمارستان‌ها متناسب با مرحله بعدی، تصمیمات جدید را در پیش می‌گیرند.


۷ بیمارستان، زیربار کرونا

رحیمی گفت: اکنون ۷ بیمارستان شهر مشهد، شامل بیمارستان امام رضا (ع)، قائم (عج)، شریعتی، فارابی، ارتش، ثامن الائمه (ع) و بیمارستان علی اکبر (ویژه کودکان) خدمات درمانی و مراقبتی به بیماران کرونا ارائه می‌دهند و به صورت مستقیم با این ویروس درگیر هستند؛ بااین حال برای کنترل شرایط، برخی بیمارستان‌ها نیز خدمات درمانی ترکیبی ارائه می‌دهند.


کرونا و ۴۱۹ قربانی دیگر

آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در مورد شمار قربانیان، حکایت از فوت ۴۱۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا دارد؛ ضمن اینکه در روز چهارشنبه ۸۴۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند.
 
محسن ذاکران، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، نیز به ایرنا گفت: بیماران کرونایی که امکان قرنطینه شدن در منزل را ندارند می‌توانند با مراجعه به مرکز تکمیل درمان این دانشگاه، ادامه درمان خود را طی کنند.

آرزو حیدریان، رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی، نیز به ایرنا گفت که ۵۰۰ بسته حمایتی برای بهبودیافتگان کرونایی اختصاص یافته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->