راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

۳۶۰۰میلیارد تومان در مناطق کم‌برخوردار مشهد هزینه شده است

  • کد خبر: ۴۸۹۷۵
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
۳۶۰۰میلیارد تومان در مناطق کم‌برخوردار مشهد هزینه شده است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از ابتدای دوره شورای پنجم تا پایان سال ۹۸ در مجموع حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب انواع اقدامات شهری در مناطق کم‌برخوردار مشهد هزینه شده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا موحدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: این رقم شامل اقدامات و پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی، عمرانی و حمل ونقل و ترافیکی، خدمات و محیط زیست شهری و شهرسازی است.
وی با بیان اینکه اختصاص ۳۴ درصد از بودجه پیاده روسازی شهر به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر اختصاص یافته است، افزود: این درصد معادل مساحتی با وسعت حدود ۱۵۳ هزار مترمربع و بودجه‌ای معادل ۴۷ میلیارد تومان است.


هزینه کرد ۸۴ میلیارد تومانی با نظر شهروندان در حاشیه شهر

وی ادامه داد: در همین راستا بیش از ۴۰ درصد از اعتبارات روکش آسفالت معابر شهر با وسعت بیش از ۳ میلیون مترمربع به مناطق کم برخوردار اختصاص یافت. همچنین اختصاص ۸۴ میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های پیشنهادی شهروندان با همکاری دفاتر تسهیلگری (معادل ۵ درصد از سرجمع اعتبارات پروژه‌های عمرانی ۹۹) از دیگراقدامات شورا و شهرداری برای مناطق کم برخوردار است.

این عضو شورای شهر با اشاره به تأمین و تجهیز ۹ ایستگاه آتش نشانی با بودجه ۴۵ میلیارد تومانی در این مناطق خاطرنشان کرد: اختصاص ۱۸ پل عابرپیاده از بین ۲۸ پل در شهر به مناطق کم برخوردار از دیگرمواردی است که با هدف آسایش و رفاه مردم و ساکنان این محلات برنامه ریزی شده است.
موحدی زاده ایجاد ۷ بازار سیار و ارزاق عمومی با بودجه دومیلیاردتومانی، تخریب دیوار بین شهرک پردیس و شهرک شهید بهشتی در منطقه ۶ مشهد، بازگشایی محور کشاورز و تعریض ۷۵ متری مشهد-شهر رضویه را از دیگراقدامات شورای پنجم و مدیریت شهری در حوزه مناطق کم برخوردار تا پایان سال گذشته بیان کرد.


۳۰ میلیارد تومان برای آسیب دیدگان کرونا در حاشیه شهر

وی با بیان اینکه هم زمان با شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک نقدی در قالب کمک‌های معیشتی برای آسیب دیدگان از ویروس کرونا در مناطق کم برخوردار پیش بینی شد ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی و مهم شورای پنجم در حوزه مناطق کم برخوردار احداث فرهنگ سرای سبحان در منطقه ۷ شهرداری مشهد است و این پروژه اکنون در مرحله اجرا قرار دارد.

نایب رئیس شورا افزود: همچنین حدود ۸ میلیارد تومان برای احداث یک مرکز فرهنگی در منطقه ۲ و بودجه حدود دومیلیاردتومانی برای تعمیر و بهسازی اساسی حدود ۸ مرکز فرهنگی در مناطق کم برخوردار اختصاص داده شده است.
موحدی زاده با تأکید بر اینکه عموما فرهنگ سرا‌ها و مراکز فرهنگی در دل خود بخش کتابخانه را هم دارا هستند ادامه داد: علاوه بر آن مراکز مجزای دیگری تحت عنوان قرائت خانه نیز به صورت اختصاصی در حوزه کتاب خوانی و فراهم آوردن بستر مناسب برای ترویج و گسترش فرهنگ کتاب خوانی تحت نظر شهرداری در این گونه مناطق دایر هستند.


۷۰ میلیارد تومان برای فضای سبز حاشیه شهر

این مقام مسئول یادآور شد: از ابتدای دوره شورای پنجم تا پایان سال ۹۸ برای مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث یا توسعه ۷۱۲ هزار و ۶۰۷ مترمربع فضا‌های سبز هزینه شده است.
این عضو شورای شهر تأکید کرد: در ادامه این قبیل اقدامات، بسته جامع محله محوری با عنوان زیباسازی فضا‌های شهری و با هدف تعادل بخشی در ابعاد توسعه شهر از جمله اولویت‌های پنجاه گانه‌ای است که شهرداری مشهد اهتمام دارد تا پایان دوره پنجم به اجرا برساند.


طرح راهبردی توس ابلاغ و تصویب شده است

موحدی زاده درباره طرح راهبردی توس نیز اظهار کرد: طرح راهبردی توس توسط شورای عالی شهرسازی ابلاغ شده است. این طرح با توجه به لزوم اهتمام به جایگاه ویژه تاریخی و فرهنگی توس و حراست از ذخیره کم نظیر موجود در آن با قید اصلاحاتی به تصویب رسیده است.
وی به مهم‌ترین اصلاحات این طرح اشاره کرد و گفت: قرار است خط محدوده به نحوی اصلاح شود که همه اراضی کشاورزی یکپارچه پیرامونی از محدوده خارج و در حریم شهر مشهد براساس ضوابط حریم صیانت شود.


کشف رود تحت کاربری حریم تدقیق می‌شود

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت حفظ اراضی زراعی و باغی و محدودیت منابع آب در دشت مشهد، طرح حفظ اراضی یکپارچه تأیید شد. همچنین بستر و حریم رودخانه کشف رود باید براساس آخرین اعلام نظر شرکت آب منطقه‌ای تحت کاربری حریم تدقیق شود. موحدی زاده با بیان اینکه در این اصلاحات تمامی اراضی زراعی با مساحت بیش از یک هکتار باید تحت کاربری زراعی قرار بگیرد افزود: برای استفاده حداکثری از ظرفیت حمل ونقل عمومی در بولوار شاهنامه باید طول معبر مورد نیاز به صورت خیابان کامل طراحی شود. همچنین تأکید شده است پیشنهاد احداث معابر سواره جدید در درون محدوده نیز صرفا با هدف دسترسی به سکونتگاه‌های موجود به حداقل ممکن کاهش یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->