تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

ترک تحصیل برخی دانش‌آموزان در پی ازدواج زودهنگام

  • کد خبر: ۴۹۲۱۰
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
ترک تحصیل برخی دانش‌آموزان در پی ازدواج زودهنگام
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی: ۵۰۰ کلاس درس تا پایان سال در استان ساخته می‌شود
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان خراسان‌رضوی گفت: در شروع سال تحصیلی ۱۲۰۰ کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان سال ۹۹ حدود ۵۰۰ کلاس دیگر نیز به این‌آمار افزوده خواهد شد که اقدام منحصر‌به‌فردی در کشور به‌شمار می‌آید. به گزارش خبرنگار ما، قاسمعلی خدابنده در شصت‌و‌چهارمین جلسه علنی شورای شهرستان که در شهر رضویه و با حضور اعضای شورای شهرستان، سرپرست معاونت اداره کل املاک و حقوقی و مسئولان شبکه بهداشت و درمان برگذار شد، افزود: طبق آمار، حدود نیمی از دانش‌آموزانی که در مقطع ابتدایی در شهرستان رضویه تحصیل می‌کنند به مقاطع تحصیلی بالاتر وارد نمی‌شوند.

وی با اشاره به افزایش نرخ گذر تحصیلی در برخی از شهرستان‌های استان، از جمله بخش رضویه، گفت: ازدواج‌های زود‌هنگام و چالش‌های فرهنگی در زمینه اهمیت تحصیل دختران، باعث شده است تعداد زیادی از دانش‌آموزان ابتدایی در این‌مناطق به دوره راهنمایی و دبیرستان نرسند و به ناچار ترک تحصیل کنند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، موضوع ترک تحصیل دانش‌آموزان را تشدید کرده است و در مجموع باعث افزایش نرخ گذر تحصیلی می‌شود؛ بنابراین از همکاران و متولیان این‌شهر‌ها تقاضا می‌کنیم این‌دانش‌آموزان را شناسایی و زمینه حضور آن‌ها در کلاس درس را فراهم کنند.

خدابنده با اشاره به تفاهم‌نامه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان با شورای اسلامی شهر مشهد در زمینه مشارکت و عضویت دانش‌آموزان در شورای اجتماعی محلات تأکید کرد: شهرستان‌ها و روستا‌ها می‌توانند از این‌ظرفیت استفاده کنند تا با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان علاوه بر مشارکت والدین و دانش‌آموزان، بخشی از مشکلات تحصیلی را رفع و زمینه ارتقای هم‌افزایی اجتماعی را فراهم کنند.


رفع مشکل اینترنت در ۲۰۷۰ مدرسه روستایی استان

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی مشکل اینترنت ۲۰۷۰ مدرسه روستایی رفع شده است و همه مدارس به اینترنت دسترسی دارند، افزود: اینترنت دانش‌آموزان و معلمان در سامانه شاد رایگان است و دانش‌آموزانی که دسترسی به سیستم هوشمند ندارند می‌توانند با استفاده از سیستم مدرسه از امکان آموزش مجازی استفاده کنند.

وی با اشاره به واریز ۲۰ میلیارد تومان سرانه بهداشت به مدارس استان تأکید کرد: این‌مبالغ در ۳ مرحله برای مدارس واریز شده است و اینکه برخی می‌گویند برای مدارس شهرستان‌ها امکانات بهداشتی در نظر گرفته نشده، کذب است.
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان در این‌جلسه متعهد شد تا پس از اختصاص زمین و عرصه آموزشی، اقدامات لازم برای ساخت مدرسه دوره دوم متوسطه نظری را آغاز کند و تا ابتدای سال تحصیلی جدید آن را در اختیار دانش‌آموزان شهر رضویه قرار دهد.


همراهی برای توسعه متوازن رضویه

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز در این‌جلسه با اشاره به عبور کامیون‌های دفع زباله از شهر رضویه افزود: این‌اقدام تبعات محیط زیستی فراوانی دارد و جور بخشی از آن را بخش رضویه می‌کشد.
شهناز رمارم ادامه داد: شورای شهر مشهد برای جبران این‌خسارت‌ها مصوبه‌ای را برای ارائه خدمات به مردم این‌بخش در دستور‌کار قرار داد که طی آن موضوع دو‌بانده شدن محور مشهد تا رضویه توسط شهرداری اجرا شده است و همچنین ایجاد مجموعه ورزشی در منطقه قازقان کلنگ‌زنی شده است.
 
وی بیان کرد: اخیرا عملیات اجرایی تصفیه‌خانه سپتاژ با بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان کلید زده شده است تا از انتقال مستقیم فاضلاب به کشف‌رود جلوگیری شود. احداث این‌تصفیه‌خانه گامی در جهت حفظ سلامت مردم مشهد و ساکنان شهرستان‌های اطراف این‌رودخانه است. وی تأکید کرد: با سامان‌دهی ۸۱ کیلومتر از بستر کشف‌رود توسط شهرداری مشهد و تهیه نقشه حفظ اراضی و پهنه‌های شهر مشهد، آینده روشنی در توسعه متوازن شهری، ایجاد زیرساخت‌ها برای مشهد و بخش رضویه خواهیم داشت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: شورای شهرستان مشهد بنا دارد جلسات خود را در بخش‌های زیر‌مجموعه و با حضور اعضای شورای شهر‌های ملک‌آباد، احمدآباد و رضویه برگزار کند. رمارم، در حاشیه این‌جلسه نیز به خبرنگار ما گفت: در این‌جلسه شورا مقرر شد مالکیت واحد‌های مسکن مهر با وضعیت فعلی تعیین وضعیت شود و سازمان مسکن و شهرسازی پس از تأیید و رفع مشکلات نقشه‌های اصلاحی آن‌ها، اقدامات لازم برای اهدای سند مالکیت به این‌واحد‌ها را انجام دهد.

همچنین این‌سازمان متعهد شد تا زمین مورد نیاز برای ساخت مدرسه متوسطه دوره دوم دبیرستان را تأمین کند. وی افزود: در دستورکار بعدی، بحث مرکز جامع سلامت و تجهیزات فعلی این‌مراکز برای مقابله با کرونا و شناسایی ابتلا‌های جدید بررسی شد.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان نیز در بخشی از این‌جلسه در واکنش به صدور سند مالکیت برای ۵۱۲ واحد مسکن مهر در شهر رضویه گفت: نقشه‌های واحد‌های مسکن مهر با اقدامات اجرایی پیمانکار مغایرت دارد و این‌موارد باید در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی و پس از تهیه نقشه اصلاحی، سند مالکیت برای این‌افراد صادر شود.

ابراهیمان با اشاره به نیاز آموزشی بخش رضویه به احداث مدارس جدید افزود: برای اهدای زمین آموزشی به آموزش‌و‌پرورش مشکلی وجود ندارد. در صورت نیاز، این‌زمین در اختیار متولیان آموزشی قرار خواهد گرفت تا با کمک خیران مدرسه‌ساز مشکل آموزشی شهرستان برطرف شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->