بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ
سرخط خبرها

توقف پخش سریال «پدر» و نگاهی به سریال‌هایی که پیش از این به این سرنوشت دچار شده‌اند

  • کد خبر: ۴۹۵۸۱
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
  • ۷
توقف پخش سریال «پدر» و نگاهی به سریال‌هایی که پیش از این به این سرنوشت دچار شده‌اند
سریال «پدر» به‌دلیل مهاجرت بازیگر اصلی آن، یعنی «ریحانه پارسا»، و حواشی او، برای همیشه به بایگانی صداوسیما رفت و دیگر از هیچ شبکه‌ای اجازه پخش نخواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، سریال پدر تیرماه ۹۷ از شبکه۲ پخش و در شبکه آی‌فیلم بازپخش شد، اما حالا باتوجه‌به حواشی‌ای که بازیگر اصلی این سریال ایجاد کرده است، دیگر اجازه پخش در هیچ شبکه‌ای را نخواهد داشت. 

سریال پدر به‌کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تولید شده است. این سریال پس از پخش در سال ۹۷ ، رمضان ۹۸ نیز  از شبکه آی‌فیلم بازپخش شد. 

ریحانه‌پارسا، مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، بیژن امکانیان و سینا مهراد بازیگران اصلی این سریال هستند. 

 

ریحانه پارسا را چه کسی مشهور کرد؟

ریحانه پارسا برای اولین‌بار در سریال پدر دیده و مشهور شد. او در آن زمان دختر نوزده‌ساله‌ای بدون هیچ سابقه بازیگری بود که یکی از نقش‌های اصلی این مجموعه را بازی کرد. اولین حاشیه این بازیگر هم زمانی ایجاد شد که پس از پخش قسمت آخر سریال، تصاویری از خود در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که که با نقشش در سریال پدر، به‌عنوان یک دختر چادری، بسیار تفاوت داشت. او در سال ۹۷ عکس‌های نامتعارف خود را حذف کرد و صفحه‌ خود را به‌حالت خصوصی درآورد و اعلام کرد ممنوع‌الفعالیت شده است، اما این ادعا با حضور او در برنامه تلویزیونی «جام جم» بی‌پایه قلمداد شد. رفتارهای این بازیگر در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر هم سوژه خوبی برای عکاسان، رسانه‌ها و فضای مجازی بود و حواشی زیادی ایجاد کرد. در کنار این‌ها حضور او در برنامه خندوانه از دیگر عواملی بود که بر شهرت این بازیگر تازه‌کار افزود.

 

واکنش کاربران به توقف پخش سریال پدر در فضای مجازی

انتشار خبر بایگانی‌شدن سریال پدر در چند روز گذشته موج تازه‌ای را در فضای مجازی ایجاد و زمینه را برای گونه‌ای دیگر از نظرها و شوخی‌های کاربران مجازی فراهم کرده است. 

یکی از کاربران در توئیتر با انتقاد از اینکه صداوسیما در به‌کارگیری بازیگران دقت لازم را ندارد، نوشته است: وقتی هر کسی در صداوسیما چهره می‌شود، نتیجه‌ همین است که سریال توقیف می‌شود. سریالی که به هر حال مخاطبان خودش را دارد و می‌توانست باز هم پخش شود.

کاربر دیگری با این موضوع شوخی کرده و گفته است: امیدوارم بازیگر سریال‌های آبکی مهاجرت کنند تا هر سریالی از صداوسیما پخش نشود.

برخی کاربران هم از سریال ستایش یادکرده‌اند که به دلایلی مشابه پخش آن متوقف شد. 

 

مهاجرت بازیگران و سریال‌هایی که  ممنوع شدند

مهاجرت بازیگران و حاشیه‌ایی که در پی خروجشان از کشور ایجاد کرده‌اند، دلیل توقیف سریال‌های دیگری هم هست. این سریال‌ها با وجود داشتن محتوا، اجازه پخش ندارند و برای همیشه در آرشیو صداوسیما بایگانی شده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به «نرگس»، «ترانه مادری»، «روزهای اعتراض» و «آسمان من» اشاره کرد که پیش از سریال «پدر» به این سرنوشت دچار شده‌اند.

 

ماجرای توقیف سریال‌های «نرگس»، «کمکم کن» و «غریبانه» 

سریال نرگس، ساخته سیروس مقدم، در سال ۸۵ به‌دلیل بازیگر منشوری‌اش، زهرا امیرابراهیمی، که فیلمی بی‌پرده منتسب به او در شبکه مجازی منتشر شده بود، متوقف و این بازیگر ممنوع‌التصویر شد. 

این درحالی است که «نرگس» از مهم‌ترین سریال‌های سیروس مقدم از نظر داستان و عناصر مهم جذب مخاطب بود. از سوی دیگر «نرگس» اولین سریال داستانی 90قسمتی بود که در شب‌های تابستان روی آنتن می‌رفت و بخش مهمی از مخاطبان را درگیر کرده بود، به‌گونه‌ای که هنوز هم اسم این سریال در ذهن بیشتر مخاطبان مانده است. برخی معتقدند اگر مسئله امیرابراهیمی پیش نمی‌آمد، قطعا «نرگس» از سریال‌هایی بود که شبکه آی‌فیلم و تماشا بارها آن را روی آنتن می‌بردند. 

«کمکم کن» و «غریبانه» اثر «قاسم جعفری» که به‌ترتیب رمضان ۸۵ و محرم ۸۳ پخش می‌شدند، سریال‌های دیگری هستند که پخش آن‌ها در تلویزیون به‌دلیل حضور این بازیگر متوقف شد.

 

سریال‌هایی که به دلیل مهاجرت مینا لاکانی متوقف شدند

«روزهای اعتراض» ساخته حسین سهیلی‌زاده از دیگر سریال‌های ساخته‌شده در سال ۸۵ است که به‌دلیل مهاجرت مینا لاکانی در سال ۹۰ و حواشی و مصاحبه‌هایش در«صدای آمریکا» توقیف شد. این سریال که محرم سال ۸۵ پخش می‌شد، از جمله سریال‌های موفق تلویزیون در بازنمایی تاریخ معاصر است که اتفاقا در زمان پخش با استقبال روبه‌رو شد.

لاکانی در سریال دیگری به‌نام «ترانه مادری»، ساخته حسین سهیلی‌زاده هم بازی کرده بود که سال ۸۷ از تلویزیون پخش می‌شد. 

«ترانه مادری» اثری متوسط به حساب می‌آید، اما این سریال در زمان پخش خیلی‌ها را درگیر کرده بود و توانست با تعریف یک قصه پرکشش بیننده‌های زیادی را با خود همراه کند. در حقیقت «ترانه مادری» جزو ملودرام‌هایی بود که فرصت پخش شبانه پیدا کرد و با برخورداری از بازیگران محبوبی مثل هما روستا، دانیال حکیمی، فاطمه گودرزی و دیگران توانست جایی میان بیننده‌های تلویزیون برای خود دست‌وپا کند. 

همچنین «آخرین گناه» ساخته حسین سهیلی‌زاده که با بازی لاکانی در رمضان ۸۵ پخش می‌شد، برای همیشه به آرشیو صداوسیما رفت. 

 

توقف پخش سریال به‌دلیل مهاجرت بازیگران برای فعالیت در شبکه ماهواره‌ای جم

زمانی که تبلیغات برای حضور بازیگران ایرانی در شبکه جم آغاز شد، تعدادی از بازیگران از جمله رامسین کبریتی، چکامه چمن‌ماه، پردیس افکاری، رابعه اسکویی از ایران مهاجرت کردند و سبب شدند تعدادی سریال پربیننده مثل «ستایش»، «نرگس» و «شب دهم» هیچ‌وقت اجازه پخش پیدا نکنند. 

 

توقف «ستایش» و «شب دهم»  

سریال پربیننده «ستایش» ساخته «سعید سلطانی»که فصل اول آن سال ۸۹ و فصل دوم آن سال ۹۳ پخش شد، به‌دلیل پیوستن رامسین کبریتی به شبکه ماهواره‌ای جم به آرشیو صداوسیما رفت تا بایگانی شود.  

سریال «ستایش» از مهم‌ترین سریال‌های تلویزیون در چند سال گذشته است که مخاطبان پروپاقرص بسیاری داشت. رامسین کبریتی در این سریال نقش صابر، پسر بزرگ حشمت فردوس و برادر طاهر، را داشت؛ از اصلی‌ترین نقش‌های سریال که بخش مهمی از روند داستان را پیش می‌برد. 

«شب دهم» ساخته حسن فتحی از دیگر سریال‌هایی است رامسین کبریتی در آن ایفای نقش کرده بود. اهمیت نقش این بازیگر چندان زیاد نیست و او در این سریال دستیار مفتش است و بیشتر بدون دیالوگ، اما بازهم این بخش‌ها به‌دلیل نقش مهم مفتش چندان حذف‌شدنی نیست.

 

بایگانی‌شدن «پرواز در حباب» در صداوسیما 

«پرواز در حباب» ساخته سیروس مقدم که پاییز ۸۵ از تلویزیون پخش می‌شد، به‌دلیل مهاجرت بازیگر خود، یعنی چکامه چمن‌ماه، به ترکیه و فعالیت او در شبکه جم توقیف شد. 

«پرواز در حباب» شاید به‌دلیل موضوع آن که برای اولین‌بار به مواد مخدر صنعتی پرداخته بود، یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های شبکه ۳ است. این سریال در آن زمان به‌خوبی دیده و باعث شد حامد کمیلی که در آن سال‌ها بازیگر ناشناخته‌ای بود، به چشم بیاید.

 

حواشی «در مسیر زاینده‌رود»

«در مسیر زاینده‌رود » نیز که رمضان ۸۹ روی آنتن تلویزیون رفته بود، به‌دلیل مهاجرت بازیگر خود، یعنی پردیس افکاری، پخش آن متوقف شد. این سریال با محور قراردادن پشت‌پرده فوتبال و نیز واردکردن مسئله قصاص، مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده بود. 

مهدی سلطانی، حسین محجوب، مهرانه مهین‌ترابی، اشکان خطیبی، بهنوش طباطبایی، هومن برق‌نورد، مسعود رایگان و مهدی باقربیگی از دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال بازی کرده‌اند.

 

«باغچه مینو» و نقشی که حذف‌شدنی است

«باغچه مینو» اثر رضا صفدری، سریال دیگری است که سال ۸۲ پخش شد، اما به‌دلیل مهاجرت رابعه اسکویی، بازیگر این سریال، و پیوستنش به شبکه جم حواشی ایجاد کرد و پخش سریال با مشکل روبه‌رو شد. 

این سریال  در ادامه ساخت سریال‌های کمدی مثل «زیر آسمان شهر» و «بدون شرح» و... ساخته شد، اما به اندازه سریال‌های کمدی قبلی دیده نشد و سر زبان‌ها نیفتاد. با این حال به‌دلیل حضور بازیگران کمدی جذابی که داشت، اثر به‌نسبت مقبولی محسوب می‌شود. اسکویی تا اواسط سریال حضور ندارد، از آن به بعد هم آن‌قدر نقشش مهم و کلیدی نیست که نشود آن را حذف کرد. بنابراین به‌نظر می‌رسد مدیران برای نمایش این سریال مشکل آن‌چنانی نداشته باشند.

منابع:

عصرخبر

جهان نیوز

همشهری آنلاین

مشرق نیوز

خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
1
1
خب این فیلما را پخش کنن فقط چهره بازیگر مربوطه را مات کنن که معلوم نباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
1
2
واااااای نه تورو خدا بذارین پخش بشه
ریحانه پارسای .......رفت تمام برنامه های این سریال و عواملش رو به هم زد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
2
چقدر اوضاعمون بیریخته که فیلم و سریالی اگر یکی از بازیگرانش بره خارج از کشور یک فیلم صحنه دار بازی کنه یا حجابشو برداره کلا اون سریال یا فیلم رو متوقف می کنند پخشش رو
به جز اون بازیگر عوامل و بازیگران دیگری هم ایفای نقش کردند نباید به خاطر یک نفر بقیه رو هم تباه کنید
Maryam
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
1
واقعا براش متاسفم که همچین سریال عالی رو به خاطر خود خواهی خودش نابود کرد .
بی نامم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
0
0
واقعن چر رفته پخشش کنید
خاک تو سرش شما چیکار ریحانه مارسا دارید
dins
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
وااای خاهشاًپخشش کنید ینی چی
اعظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
تورو خدا پخشش کنین چه سریال خوبی بود خب حالا رفته خارج که رفته یا بدون حجاب چه ربطی به پخش نشدنش داره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->