قدردانی شهردار تهران از خدمات و پروژه‌های توسعه‌ای در مشهد شهردار مشهد مقدس: وظیفه شهرداری‌ها خدمت به مردم است سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر
سرخط خبرها

رونق گیشه در سینما‌های مشهد

  • کد خبر: ۴۹۶۱
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۹
رونق گیشه در سینما‌های مشهد
مقایسه فروش ۸ سینمای فعال مشهد

شکیبا افخمی راد- 2سالی می شود که تب احداث پردیس سینمایی در مجتمع های تجاری مشهد بالا گرفته است. بر این اساس، سال96، 2پردیس سینمایی و سال97 یک پردیس سینمایی به جمع سینماهای مشهد اضافه شد. همچنین طبق خبرهای منتشرشده، احتمالا 2پردیس سینمایی دیگر نیز تا آخر سال در مجتمع های تجاری مشهد افتتاح می شوند. احداث این پردیس های سینمایی باعث شکل گیری رقابت بیشتری میان سینماهای شهر شده است؛ به طوری که هرکدام سعی می کنند مخاطب بیشتری را جذب خود کنند و به فروش بیشتری دست پیدا کنند. اکنون تعداد سینماهای فعال مشهد به عدد8 می رسد. سینماهایی که هرکدام منطقه ای از شهر را پوشش داده اند. در گزارش پیش رو نگاهی داریم به میزان فروش این 8سینما.

 

نگاهی به فروش سینماهای مشهد
با توجه به امکانات موجود در سینماهای مشهد و بر اساس آمار پنل گزارش گیری سینماشهر، سینماهویزه در سال97 و همچنین نیم سال اول98 انتخاب اول مشهدی ها برای تماشای فیلم بوده است. این سینما در سال97، 906هزار و 875مخاطب داشته و توانسته است به فروشی نزدیک به 9میلیارد تومان (499/773/918/8) دست پیدا کند. همچنین تا 31مرداد98 این سینما 475هزار و 391مخاطب جذب کرده و فروش آن نیز بیش از 5میلیارد تومان (248/909/076/5) بوده است. قرار داشتن در مرکز شهر، برخورداری از تجهیزات سینمایی استاندارد و همچنین نوستالژی بودن آن برای سینمادوستان مشهد از نکاتی است که قطعا در پرفروش شدن این سینما تأثیر داشته اند. سینمااطلس نزدیک ترین رقیب هویزه است. این سینما سال گذشته 776هزار و 346مخاطب داشته و فروشش نیز بیش از 6 میلیارد تومان (198/845/500/6) بوده است. در 5ماه نخست سال98 نیز این سینما با جذب 384هزار و 100مخاطب، فروشش را به بیش از 4میلیارد تومان (000/498/214/4) رسانده است. یکی از ویژگی هایی که اطلس را در رده دوم و بالاتر از دیگر پردیس های سینمایی قرار داده، دسترسی آسان به آن از طریق 2بولوار شهید کلانتری و نماز است. همچنین این مجموعه دوازده سالنه دارای فودکورت و پارکینگی با ظرفیت هزار خودرو است که این موضوع می تواند از گزینه های مخاطبان برای انتخاب این سینما باشد. در رده سوم پرفروش ترین سینماهای سال97، سینماآفریقا قرار داد. این سینما با جذب 349هزار و 671مخاطب به فروشی بیش از 2میلیارد تومان (000/599/276/2) دست پیدا کرده است؛ اما در 5ماه نخست سال98 این سینما در رده پنجم جدول قرار گرفته است. آفریقا تا 31مرداد امسال، بیش از یک میلیارد تومان (000/483/118/1) بلیت فروخته و 155هزار و 743مخاطب جذب کرده است. این سینما نیز یکی از پاتوق های قدیمی برای دیدن فیلم بوده؛ از این رو توانسته است حتی با رشد پردیس های سینمایی، مخاطب خاص خود را حفظ کند. مرکز شهر بودن و دسترسی آسان به مترو، از مؤلفه های تأثیرگذار در فروش خوب سینماآفریقا میان سینماهای مشهد است؛ اما یکی از علت های افت فروش آفریقا در امسال را می توان معروف شدن پردیس های سینمایی تازه تأسیس میان مردم دانست. سینما ویلاژتوریست که اواخر سال97 افتتاح شد، توانست در مدت اندک تا پایان سال، 60هزار و 569مخاطب را با خود همراه کند و بیش از 500میلیون تومان (400/819/564) فروش داشته باشد. با شناخته تر شدن این سینما در میان مردم، ویلاژتوریست در 5ماه نخست سال98 به فروش بهتری دست پیدا کرد. این سینما تا آخر مرداد امسال فروشی نزدیک به 2میلیارد تومان (249/711/698/1) داشته و با جذب 164هزار و 192مخاطب در رده سوم سینماهای پرفروش مشهد قرار گرفته است. این سینما ضمن پوشش دادن علاقه مندان به سینما در مناطق انتهایی وکیل آباد، میزبان گردشگران مسیر طرقبه نیز هست. از این رو توانسته با گذشت کمتر از یک سال از افتتاحش، مخاطب خاص خودش را پیدا کند. شروع به کار فودکورت این مجموعه نیز در آینده ای نزدیک می تواند بر فروش سینماویلاژتوریست تأثیرگذار باشد؛ اما در رده چهارم سینماهای سال گذشته و بعد از سینماآفریقا، پردیس سینمایی گلشن قرار دارد. فروش این سینما سال گذشته 2میلیارد تومان و تعداد مخاطبانش 213هزار و 936نفر بوده است. سینماگلشن امسال نیز در رده چهارم قرار گرفته است، اما این بار سینماویلاژتوریست بالاتر از آن قرار دارد. گلشن تا 31مرداد، 121هزار و 620مخاطب داشته و فروشش نیز یک ونیم میلیارد تومان (000/133/553/1) بوده است. در این بین نکته جالب توجه تعداد مخاطبان بیشتر سینماآفریقا نسبت به سینماگلشن است. آفریقا از لحاظ فروش در رده پنجم سال98 قرار گرفته، اما حدود 34هزار مخاطب بیشتر از سینماگلشن داشته است. فروش کمتر سینماآفریقا را نیز می توان ناشی از بلیت 6هزارتومان ارزان تر آن نسبت به سینماگلشن دانست. البته باید ظرفیت کم سینماگلشن را نیز در نظر گرفت. این سینما 4سالن دارد، اما ظرفیتش تنها 350صندلی است. این درحالی است که تک سالن سینماآفریقا بیش از 500صندلی دارد. با این وجود، گلشن با همین ظرفیت کم به خوبی توانسته است مخاطبان منطقه خود را پوشش دهد؛ هرچند که ظرفیت کمش قطعا در کمتر بودن فروشش نسبت به 3پردیس سینمایی هویزه، اطلس و ویلاژتوریست تأثیرگذار بوده است. در رده پنجم فروش سینماهای مشهد در سال97 و همچنین در رده ششم سینماها در نیمه نخست سال98، سینماسیمرغ قرار دارد. این سینما سال97، 270هزار و 47 مخاطب داشته و فروش آن نیز 2میلیارد تومان (999/027/067/2) بوده است. همچنین سال98 این سینما با جذب 108هزار و 952مخاطب به فروشی نزدیک به یک میلیارد تومان (000/520/935) دست پیدا کرده است. سینماسیمرغ منطقه بزرگ قاسم آباد را پوشش می دهد، اما نبود امکانات رفاهی مناسب در اطراف آن و همچنین نبود مسیرهای دسترسی آسان، باعث شده است تا مخاطبان کمتری از مناطق دیگر شهر به این سینما مراجعه کنند. اتفاقی که به فروش کمتر سینماسیمرغ نسبت به دیگر پردیس های سینمایی مشهد منجر شده است. در رده های آخر سینماهای مشهد، سینماقدس و پیروزی قرار دارند. سینماهایی که به دلیل وجود پردیس های سینمایی در محدوده اطرافشان و همچنین داشتن امکانات متوسط، کم ترین میزان مخاطب را جذب کرده اند. در سال97 سینماپیروزی با 113هزار و 473مخاطب و فروشی بیش از 600میلیون تومان (000/002/656) در رده ششم قرار گرفته و سینماقدس نیز با جذب 150هزار و 551مخاطب و فروشی 30میلیون تومانی کمتر از پیروزی (000/149/629) در رده هفتم قرار گرفته است. همچنین سال98 سینماقدس با فروشی نزدیک به 300میلیون تومان (000/615/273) و با 65هزار و 51مخاطب در رده هفتم و سینماپیروزی نیز با فروشی نزدیک به 200میلیون تومان (000/288/192) و جذب 27هزار و 542مخاطب در رده هشتم قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->