فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

۴ واکسن کرونای ایرانی در آستانه ورود به فاز آزمایش انسانی

  • کد خبر: ۴۹۹۳۸
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
۴ واکسن کرونای ایرانی در آستانه ورود به فاز آزمایش انسانی
وزیر بهداشت در نشست آنلاین که با حضور مقامات سازمان جهانی بهداشت: خوشبختانه از بین ۱۲ شرکت دانش بنیانی که در حال تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند ۸ شرکت در وضعیت مطلوبی هستند و ۴ شرکت در حال ورود به آزمایش فاز انسانی قرار دارند.
به گزارش شهرآرانیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست آنلاین که با حضور مقامات سازمان جهانی بهداشت برگزار شد، ضمن تقدیر از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و عزیزان ما در شرکت‌های دانش بنیان و بنیاد برکت و انستیتو پاستو گفت: در همه دنیا بیماری کرونا با شروع فصل سرما موج جدیدی را رقم زد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در طرح جدید با افزایش ۱۰۰ هزار تست روزانه و بیماریابی جدید و فعال تلاش می‌کند آمار مرگ و میر روزانه را کاهش دهد افزود: این موضوع با کمک و با توجه به ساخت تست آنتی ژن در کشور که از هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد تحقق پذیر است.

نمکی با بیان اینکه در رابطه با تامین واکسن کرونا سه روش را دنبال می‌کنیم افزود: روش اول مشارکت در کواکس با حمایت سازمان جهانی بهداشت است، در روش دوم با انستیتو پاستور و کشور‌هایی که در سطح بین الملل تلاش می‌کنند واکسن تولید کنند همکاری داریم و در نهایت با تلاش و جدیت همکارانم در شرکت‌های دانش بنیان در انسیتیتو پاستور و شرکت رازی اقدامات خوبی انجام شده است. خوشبختانه از بین ۱۲ شرکتی که گام‌های خوبی برای تولید واکسن برداشته بودند ۸ شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارند و ۴ شرکت در حال ورود به آزمایش فاز انسانی واکسن کرونا هستند.

وزیر بهداشت افزود: در نشستی که با سازمان جهانی بهداشت داریم گروهی از همکاران من در شرکت‌های دانش بنیان عملکرد خود را به اطلاع سازمان جهانی بهداشت می‌رسانند و هفته بعد گروه دیگری که مکانیزم پیشرفته تری دارند این اقدام را انجام خواهند داد.

وزیر بهداشت گفت: توسعه حرکت دانش بنیان و تکیه بر علم داخل همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به عنوان یکی از کشور‌های پیشرو در دنیا در حوزه ساخت واکسن کرونا طرح شویم.

وی از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرد: سازمان جهانی بهداشت از ما به عنوان کشوری که در اوج تحریم درحال تلاش برای ساخت واکسن است بیش از پیش حمایت کند.

در این مراسم که باحضور تصویری نمایندگان ارشد سازمان بهداشت جهانی در منطقه، حضور نماینده این سازمان در ایران، مقامات وزارت بهداشت ایران و تیم‌های تحقیقاتی واکسن، برگزار شد وضعیت پیشرفت تولید واکسن کرونا در ایران بررسی شد.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->